Toimeentulotukea saava ystäväni harrastaa laitonta säästämistä panttipullojen avulla...
On kuulemma kielletty käteisnostot häneltä, koska olen aiemmin ilmiantanut hänet eikä hän tiedä että minä olin ilmiantaja.
Nyt ystäväni on lopettanut hanaveden juonnin ja joskus jopa vain ostanut halpis pullovesiä, jotta voisi tyhjentää ne ja palauttaa panttia vastaan.
Ja nämä pantit tietysti haetaan kassalta vain käteiseksi... Ja niitä on sitten säästelty.
Miten voin ilmiantaa ystäväni? Odotan todella innoissani, että hän jää tästäkin kiinni.
Kommentit (49)
Luulen että on raskasta kerätä pulloja. Ehkä hän ansaitsee palkkansa ja samalla siivoaa paikkoja? Mutta toki tilanne ei muutu eli eriarvoisuus, ellemme yhdessä vaadi että ihmisten tilanne paranee tuissa tai rahassa - kaikkien. Sitä ei voi peittää edes pulloilla tai niihin huomion kiinnittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Juupati juu. 0/5
3/5
Katso kuinka moni iski syöttiin vaikka onkin yksinkertainen.
Ei jumankauta. Kelaa ei kuule kiinnosta.
Ap. Oletko ajatellut hankkia apua psykoosisi hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako sinua myös sokoksen myyjien saamat tuotenäytteet?
stockasta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut jaksaa vahtia muiden tekemisiä????mikä teitä vaivaa
Sillä on jäänyt tyhjiö, kun BB loppui telkkarista mistä kytätä.
Kuvaa videota todisteeksi esim. panttipullokätkö asunnossa tai kun on menossa panttipulloja palauttamaan niin Kela tekee selvityksen montako euroa on pimitetty tuloja ja täyttyykö petoksen merkit.
Oletko per..ssu..ilkeä ainakin ja tyhmä..karma is bitch
Tämä on se syy, miksi EU haluaa romuttaa suomen pullopanttijärjestelmän. Sitä käytetään toimeentulotukijärjestelmän harhauttamiseen. Yksi pullo on sama kuin 0.15 EUR KÄTEISTÄ RAHAA.
Tiedossa on tapaus, jossa henkilö piilotti kerrostalon häkkivarastokoppiinsa viisisataatuhatta tyhjää pulloa. Palautusarvoltaan 75 tuhatta euroa. Ja samalla kuitenkin ollen toimeentulotukiasiakkaana.