Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin verorahani käytetään?

Vierailija
16.05.2024 |

Joudun maksamaan vasten tahtoani ihan helekutisti veroja. Ja nämä vielä viedään minulta väkipakolla joka kuukausi! Mutta mihin ihmeeseen niitä oikein käytetään? Eläkemaksujakin maksan, mutta sitten saa kuulla, että vain murto osa maksamistani eläkkeistä on oikeasti ns. minun käytettävissä tulevaisuudessa ja suurimmalla osalla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Eikö nämä nykyiset eläkeläiset ole aikoinaan itse maksaneet mitään eläkemaksuja vai mikä tämäkin kuvio oikein on? Mutta vielä niistä veroista. Joka kerta kun ostan jotain, niin niistäkin menee veroa. Itse en ole saanut penninjeniä ikinä mistään. Tai no joo sain kaksi vuotta opintotukea aikoinaan, mutta nykyisin maksan kuukaudessa palkkaverotus ja välilliset verot huomioiden suunnilleen saman summan valtiolle kuukaudessa, kuin mitä olen vuodessa saanut. Eli parissa kuukaudessa olen kuitannut saamani tuet. Ei tää voi mennä näin!!!

Jokaiselta työssäkäyvältä viedään entistä enemmän, mutta Suomi sen kuin vaan velkaantuu lisää. Mihin ne rahat häviää? Kuka apukoululainen Suomen valtion raha-asioita hoitaa? Miten Suomi on päästetty tällaiseen alennustilaan. Pitkään ei yrittäjyys kannattanut Suomessa. Kohta ei enää edes työnteko. Pistää fituttamaan, kun alkaa näitä asioita pohtimaan. Ei muuta kuin lisää p@skaa housuun! Kyllä se on jämpti niin!

Seppo "Sepi"

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleen, kehitysapuun ja puoluetukiin menee suurin osa.

Ja muuttajien aiheuttamiin suoriin ja epäsuoriin kustannuksiin, jotka ovat niin suuria, että - erästä RKP poliitikkoa lainaten - ovat niin suuria ettei niitä kukaan voi laskea.

et osaa omia kulujasi laskea? no eipä moni muukaan

Yli 200 miljardia ainakin on kattavin arvio tähän mennessä.

Vierailija
62/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepi menehän nyt painamaan duunia, että saadan verotuloa, vielä on päivää jäljellä.

Mene kuule itse. Mun työpäivä päättyy onneksi ihan kohta ja lähden ulos tuulettumaan!

"Sepi"

Senkin laiskuri. Mä olen työssä 24/7/365 ja sä kehtaat ulista täällä kun voisit hyvin jatkaa päivääsi duunissa, että saadaan Suomi nousuun.

-Yrittäjä

Kuulostaa nyt yrittäjä. Mitä hyötyä susta on patin vuoden päästä, kun olet polttanu itsessään loppuun? Sitten oit jonkun metsäremmin kanssa valuttamassa lasolia paahtoleivän läpi.

"Sepi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työntekijät hankkivat asuntoja, jopa ok-taloja ja kesämökkejä, autoja, veneitä, kaukomatkoja, kalliita ruokia, harrastusvälineitä ja kaikenlaista luksusta mihin heillä ei oikeasti ole varaa ilman nettoveronmaksajia.

Vierailija
64/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siihen, että voit avautua tällaisella palstalla "ongelmistasi". Kuten siitä, mihin verorahoja käytetään.

Tästä muuten heräsi kysymys: ap, miksi käytät minun maksamiani veroja valittamiseen?

Vierailija
65/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepi menehän nyt painamaan duunia, että saadan verotuloa, vielä on päivää jäljellä.

Mene kuule itse. Mun työpäivä päättyy onneksi ihan kohta ja lähden ulos tuulettumaan!

"Sepi"

Senkin laiskuri. Mä olen työssä 24/7/365 ja sä kehtaat ulista täällä kun voisit hyvin jatkaa päivääsi duunissa, että saadaan Suomi nousuun.

-Yrittäjä

Kuulostaa nyt yrittäjä. Mitä hyötyä susta on patin vuoden päästä, kun olet polttanu itsessään loppuun? Sitten oit jonkun metsäremmin kanssa valuttamassa lasolia paahtoleivän läpi.

"Sepi"

"Sepi" voisi mennä suorittamaan peruskoulun loppuun, että oppisi kirjoittamaan

Vierailija
66/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siihen, että voit avautua tällaisella palstalla "ongelmistasi". Kuten siitä, mihin verorahoja käytetään.

Tästä muuten heräsi kysymys: ap, miksi käytät minun maksamiani veroja valittamiseen?

En ole euroakaan sulta saanut. Oletko olevinasi "hauska"? Painu kloppi töihin.

"Sepi"

Vierailija
67/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole euroakaan sulta saanut. Oletko olevinasi "hauska"? Painu kloppi töihin.

"Sepi"

Niin menenkin. Huomenna aamulla.

Ja vieläpä ihan mielelläni.

Mutta sinä olet - ja tulet aina olemaan - katkera valittaja. Mutta voimia sulle silti.

Vierailija
68/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelapummeihin

Vierailija
69/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sepi"

-Yrittäjä

"Sepi"

"Sepi" voisi mennä suorittamaan peruskoulun loppuun, että oppisi kirjoittamaan

Kyllä mä olen kouluni käynyt. Mitenkäs sä? Oletko jossain yliopiston "turvallisessa tilassa", kun pitäisi töitä etsiä, mutta ei huvita?

"Sepi"

Vierailija
70/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin työntekijät hankkivat asuntoja, jopa ok-taloja ja kesämökkejä, autoja, veneitä, kaukomatkoja, kalliita ruokia, harrastusvälineitä ja kaikenlaista luksusta mihin heillä ei oikeasti ole varaa ilman nettoveronmaksajia.

Eikö ne tee töitä siellä julkisella ollenkaan? Mä oon nyt ihan klapil päähän lyöty. Muija on sairaanhoitaja ja tekee ihan perze ruvella töitä.

"Sepi"

Vierailija
71/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin julkiseen terveydenhuoltoon.

Vierailija
72/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sepi"

-Yrittäjä

"Sepi"

"Sepi" voisi mennä suorittamaan peruskoulun loppuun,

Kyllä mä olen kouluni käynyt. Mitenkäs sä? Oletko jossain yliopiston "turvallisessa tilassa", kun pitäisi töitä etsiä, mutta ei huvita?

"Sepi"

"Sepin" pitäisi ensin kasvaa aikuiseksi. Jutellaan sitten lisää.