Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin verorahani käytetään?

Vierailija
16.05.2024 |

Joudun maksamaan vasten tahtoani ihan helekutisti veroja. Ja nämä vielä viedään minulta väkipakolla joka kuukausi! Mutta mihin ihmeeseen niitä oikein käytetään? Eläkemaksujakin maksan, mutta sitten saa kuulla, että vain murto osa maksamistani eläkkeistä on oikeasti ns. minun käytettävissä tulevaisuudessa ja suurimmalla osalla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Eikö nämä nykyiset eläkeläiset ole aikoinaan itse maksaneet mitään eläkemaksuja vai mikä tämäkin kuvio oikein on? Mutta vielä niistä veroista. Joka kerta kun ostan jotain, niin niistäkin menee veroa. Itse en ole saanut penninjeniä ikinä mistään. Tai no joo sain kaksi vuotta opintotukea aikoinaan, mutta nykyisin maksan kuukaudessa palkkaverotus ja välilliset verot huomioiden suunnilleen saman summan valtiolle kuukaudessa, kuin mitä olen vuodessa saanut. Eli parissa kuukaudessa olen kuitannut saamani tuet. Ei tää voi mennä näin!!!

Jokaiselta työssäkäyvältä viedään entistä enemmän, mutta Suomi sen kuin vaan velkaantuu lisää. Mihin ne rahat häviää? Kuka apukoululainen Suomen valtion raha-asioita hoitaa? Miten Suomi on päästetty tällaiseen alennustilaan. Pitkään ei yrittäjyys kannattanut Suomessa. Kohta ei enää edes työnteko. Pistää fituttamaan, kun alkaa näitä asioita pohtimaan. Ei muuta kuin lisää p@skaa housuun! Kyllä se on jämpti niin!

Seppo "Sepi"

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wololle ne menee, ioja hunttinippuja päivittäin leipärahaa...

Vierailija
22/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa menee eläkkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahasi menevät katujen ja teiden kunnossapitoon, toisten tai omien lastesi ilmaiseen koulutukseen,  vanhusten hoitoon ym. ja tärkein lopuksi YLE-veroon. 

tuohonkin kyllä mutta suurin osa rahasta menee tulonsiirtoihin ja terveydenhuoltoon

Vierailija
24/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua ap oikeasti kiinnostaa, niin täältä voit lukea, ole hyvä: 

https://budjetti.vm.fi/indox/tae/2024/hallituksenEsitys_tae_2024.jsp

Vierailija
25/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa todella harva on muuten nettomaksaja. Suurin osa on nettosaajia. Ehkä ap kuuluu tähän harvinaiseen nettomaksajien joukkoon.

Vierailija
26/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahasi menevät katujen ja teiden kunnossapitoon, toisten tai omien lastesi ilmaiseen koulutukseen,  vanhusten hoitoon ym. ja tärkein lopuksi YLE-veroon. 

Ei kiinnosta edes katsoa YLEä. Ohjelmat on ihan sanonko mä mistä! Mutta mut pakotetaan maksamaan sitäkin, vaikka en halua! Silloin kun oli tv-lupatarkastajia, niin en päästänyt niitä sisään. Sitten keksittiin, että ei katsos ihmiset maksa telkkarin katsomisesta valtiolle tarpeeksi, niin johan keksittiin keino, miten saadaan kaikki maksamaan niitten mitään sanomattomien ohjelmien tekemistä. Ei sieltä tule urheiluakaan enää kunnolla, kaikki jossain maksukanavilla nekin. Mitkään mäkihypyt ei kiinnosta enkä kyllä tiedä tuleeko niitä YLEltä.

"Sepi"

Vierailija
27/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepi menehän nyt painamaan duunia, että saadan verotuloa, vielä on päivää jäljellä.

Vierailija
28/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen yli lappaa jatkuvalla syötöllä porukkaa joka kyllä törsää kaiken mitä pystyt vain tuottamaan. Ja enemmänkin, otat itse asiassa lainaa sitä varten. 

Vierailija
29/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minuun. 

Vierailija
30/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratiaan. Palveluja ei enää tuoteta.

Vierailija
31/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:lle

Vierailija
32/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajojen yli lappaa jatkuvalla syötöllä porukkaa joka kyllä törsää kaiken mitä pystyt vain tuottamaan. Ja enemmänkin, otat itse asiassa lainaa sitä varten. 

mistä sinä olet lapannut?

Vierailija
33/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoja käytetään valtavia määriä terveydenhuoltoon, joka on suomessa toivottoman tehotonta. Olen itse oman äitini avustamisessa havainnut ihan täysin järjettömiä lääkäriaikoja, tai muita tutkimusaikoja, jonne hänet on pitänyt viedä, ja esim. ajoitus on ollut täysin väärä, tai ei ole vaivauduttu katsomaan, että mitä lääkärikäyntejä ja labrakäyntejä on esim. viimeisen puolen vuoden aikana jo käyty. 

Kävimme esim. ennen kaihileikkausta tietynlaisessa muun vaivan silmäkuvauksissa ja siellä isoääninen hoitaja huokaili, kun ei tämän kaihin takaa kun ei kuvaus onnistu. Sanoin siinä, että tämän kuvauksen määrännyt lääkäri on se sama, joka myös tiesi että äidillä on tulossa päivänä x kaihileikkaus, miksi tämä aika oli sitten ennen sitä?

Äiti käy kerran vuodessa kontrollikäynnillä lääkärissä ja aina sitä ennen labrassa. No käytiin toukokuussa viime vuonna nämä, sitten saadaan syyskuussa apteekin kautta tieto, että tätä lääkettä ei voi antaa ennen kuin on käyty kontrollilääkärissä (reseptin uusija oli niin merkinnyt, ei siis viitsinyt katsoa, että pari kuukautta ennen oli käyty jo) ja pari turhaa labrakäyntiäkin on käsketty menemään, kun kuulemma lääkkeen saaminen vaatii sitä. Ja jokaisessa näissä on siis vaatimus, että käydään kerran vuodessa lääkärissä ja labrassa. Kyllä on ajokortitonta mummoa juoksutettu apteekin, lääkärin ja labran välillä ihan tarpeeksi.

Joskus on vaan tullut mieleeni, että jos tällaista tapahtuu monenkin mummon kohdalla, niin lääkärikäynnit ja labratkin moninkertaistuvat, kyllä sitä rahaa saa silloin menemään. 

Vierailija
34/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan pyörittäminen on kallista. Koulut, päiväkodit, kadut, moottoritiet, poliisi, palokunta ja sairaanhoito. Ne maksaa. Minäkin on olen valtion virassa, joten elän teidän seppojen maksamilla verovaroilla. Teen ihan helvetisti töitä, samoin naapuritoimistojen ihmiset. Kiitos, Seppo, kun maksat niitä veroja. Ihan vilpittömästi siis.

Hienoa, että joku edes kiittää! Mieheltäni meni viime kuun tilistä yli 70000€ veroihin, kun tuli vähän bonuksia. Mutta tuliko valtionkonttorista kiitosta? Ei tullut! Mutta välitän edes nämä kiitokset hänelle, hän varmasti arvostaa, että edes joku saamapuolella oleva on kiitollinen.

Eikö verotilin kautta kulje tieto kuitenkin nopeasti maksetuista palkoista ja veroista? Eikö verottajalla ole verotettavien puhelinnumerot tiedossa? Jossainhan ne puhelinnumerot on valtiolla tiedossa, kun silloin yhtenä vuotena toivotettiin kaikille hyvää itsenäisyyspäivää, kun Suomi täytti 100v. Olisiko se iso ponnistus edes kerran vuodessa laittaa massatekstiviestinä kiitos kaikille, jotka ovat maksaneet yli 100000€ veroa?

Vierailija
35/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan, vuoden 2022 nettomaksu oli 798 miljoonaa euroa

kauoankäynnin myötä tuo tulee moninkertaisesti takaisin

Vierailija
36/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahoja käytetään valtavia määriä terveydenhuoltoon, joka on suomessa toivottoman tehotonta. Olen itse oman äitini avustamisessa havainnut ihan täysin järjettömiä lääkäriaikoja, tai muita tutkimusaikoja, jonne hänet on pitänyt viedä, ja esim. ajoitus on ollut täysin väärä, tai ei ole vaivauduttu katsomaan, että mitä lääkärikäyntejä ja labrakäyntejä on esim. viimeisen puolen vuoden aikana jo käyty. 

Kävimme esim. ennen kaihileikkausta tietynlaisessa muun vaivan silmäkuvauksissa ja siellä isoääninen hoitaja huokaili, kun ei tämän kaihin takaa kun ei kuvaus onnistu. Sanoin siinä, että tämän kuvauksen määrännyt lääkäri on se sama, joka myös tiesi että äidillä on tulossa päivänä x kaihileikkaus, miksi tämä aika oli sitten ennen sitä?

Äiti käy kerran vuodessa kontrollikäynnillä lääkärissä ja aina sitä ennen labrassa. No käytiin toukokuussa viime vuonna nämä, sitten saadaan syyskuussa apteekin

Samat kokemukset. 

Vierailija
37/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yhteiskunta maksaa tukina vähän vajaa 1.900 e/kk eli Sepi sun rahat tulee suoraan minulle ja mahtaneeko edes riittää vai saanko myös naapuriltasi vähän lisää.

N38

Vierailija
38/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan, vuoden 2022 nettomaksu oli 798 miljoonaa euroa

kauoankäynnin myötä tuo tulee moninkertaisesti takaisin

Onko tohon laskettu mukaan kaikki byrokratia? Virkamiesten työtunnit? Turhien asetusten takia tehtävät muutokset?

Vierailija
39/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa todella harva on muuten nettomaksaja. Suurin osa on nettosaajia. Ehkä ap kuuluu tähän harvinaiseen nettomaksajien joukkoon.

En kyllä heti keksi, että mitä mä hyödyn maksamistani veroista? Samat ihmiset kuormittaa terveydenhoitoa ja niihin menee rahat. Mulla onneksi työnantaja järjestää yksityisellä sen ja myös hammashoidon ja maksaa muuten työnantajalle ihan reilusti sekin. Mutta arvostan! Että kyllä mua aika vahvasti kupataan. Ja näin joskus jonkun dokumentin tanskasta, jossa seksiä pidetään välttämättömänä ihmisoikeutena. Siellä sitten peräkamarin pojille ja ties mille kehitysvammaisille järjestettiin ilmaista pi*lua. Mulla vaimo onneksi, joka sekin käy töissä 5 päivää viikossa, mutta eipä kukaan ole tullut multa töissä kysymään, että onko hartiat jumissa, tekiskö nyt mieli saada ja niin päin pois. Ihmeellinen maailma. Kohta sama varmaan Suomessakin!

"Sepi"

Vierailija
40/72 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleen, kehitysapuun ja puoluetukiin menee suurin osa.