Mihin verorahani käytetään?
Joudun maksamaan vasten tahtoani ihan helekutisti veroja. Ja nämä vielä viedään minulta väkipakolla joka kuukausi! Mutta mihin ihmeeseen niitä oikein käytetään? Eläkemaksujakin maksan, mutta sitten saa kuulla, että vain murto osa maksamistani eläkkeistä on oikeasti ns. minun käytettävissä tulevaisuudessa ja suurimmalla osalla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Eikö nämä nykyiset eläkeläiset ole aikoinaan itse maksaneet mitään eläkemaksuja vai mikä tämäkin kuvio oikein on? Mutta vielä niistä veroista. Joka kerta kun ostan jotain, niin niistäkin menee veroa. Itse en ole saanut penninjeniä ikinä mistään. Tai no joo sain kaksi vuotta opintotukea aikoinaan, mutta nykyisin maksan kuukaudessa palkkaverotus ja välilliset verot huomioiden suunnilleen saman summan valtiolle kuukaudessa, kuin mitä olen vuodessa saanut. Eli parissa kuukaudessa olen kuitannut saamani tuet. Ei tää voi mennä näin!!!
Jokaiselta työssäkäyvältä viedään entistä enemmän, mutta Suomi sen kuin vaan velkaantuu lisää. Mihin ne rahat häviää? Kuka apukoululainen Suomen valtion raha-asioita hoitaa? Miten Suomi on päästetty tällaiseen alennustilaan. Pitkään ei yrittäjyys kannattanut Suomessa. Kohta ei enää edes työnteko. Pistää fituttamaan, kun alkaa näitä asioita pohtimaan. Ei muuta kuin lisää p@skaa housuun! Kyllä se on jämpti niin!
Seppo "Sepi"
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:lle
ei todellakaan, vuoden 2022 nettomaksu oli 798 miljoonaa euroa
kauoankäynnin myötä tuo tulee moninkertaisesti takaisin
Lähes miljardi! Tämän kokoisessa maassa sillä tuotettaisiin valtavasti hyötyä omalle kansalle, jos se raha olisi meidän käytössä.
Minä en saa mitään tukia, mutta opiskelen yliopistossa veronmaksajien piikkiin. Kiitos Sepi, että saan opiskella ilmaiseksi! Pyrin parhaani mukaan pääsemään veronmaksajaksi, kun olen päässyt opinnoissani riittävän pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:lle
ei todellakaan, vuoden 2022 nettomaksu oli 798 miljoonaa euroa
kauoankäynnin myötä tuo tulee moninkertaisesti takaisin
Lähes miljardi! Tämän kokoisessa maassa sillä tuotettaisiin valtavasti hyötyä omalle kansalle, jos se raha olisi meidän käytössä.
se tulee lisääntyneen kaupan myötä takaisin
jos jos Suomi ei EU:n jäsen olisi niin tuota rahaa ei olisi, kävisi kuin briteissä
os kielitaito olisi parempi, niin lähtisin ihan saletisti jonnekin ulkomaille töihin, enkä maksaisi enää euroakaan veroja Suomeen joillekin ituhipeille, jotka pitävät oikeutenaan sitä, ettei töissä tarvitse käydä ja me henkitoreen verotettavat työssäkäyvät ihmiset kustannetaan heidän elämänsä. Mutta täällä olen loukussa ja kesäkin tulossa.
"Sepi"
Mene töihin äläkä sepitä satuja,minä elätän sinua luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa todella harva on muuten nettomaksaja. Suurin osa on nettosaajia. Ehkä ap kuuluu tähän harvinaiseen nettomaksajien joukkoon.
En kyllä heti keksi, että mitä mä hyödyn maksamistani veroista? Samat ihmiset kuormittaa terveydenhoitoa ja niihin menee rahat. Mulla onneksi työnantaja järjestää yksityisellä sen ja myös hammashoidon ja maksaa muuten työnantajalle ihan reilusti sekin. Mutta arvostan! Että kyllä mua aika vahvasti kupataan. Ja näin joskus jonkun dokumentin tanskasta, jossa seksiä pidetään välttämättömänä ihmisoikeutena. Siellä sitten peräkamarin pojille ja ties mille kehitysvammaisille järjestettiin ilmaista pi*lua. Mulla vaimo onneksi, joka sekin käy töissä 5 päivää viikossa, mutta eipä kukaan ole tullut multa töissä kysymään, että onko hartiat jumissa, tekiskö nyt mieli saada ja niin päin pois. Ihmeellinen maailma. Kohta sama varmaan Suomessakin!
Terveydenhuolto on nimestään huolimatta tarkoitettu sairaille. Aikamoista rahanhukkaa olisi hoitaa terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Verorahoja käytetään valtavia määriä terveydenhuoltoon, joka on suomessa toivottoman tehotonta. Olen itse oman äitini avustamisessa havainnut ihan täysin järjettömiä lääkäriaikoja, tai muita tutkimusaikoja, jonne hänet on pitänyt viedä, ja esim. ajoitus on ollut täysin väärä, tai ei ole vaivauduttu katsomaan, että mitä lääkärikäyntejä ja labrakäyntejä on esim. viimeisen puolen vuoden aikana jo käyty.
Kävimme esim. ennen kaihileikkausta tietynlaisessa muun vaivan silmäkuvauksissa ja siellä isoääninen hoitaja huokaili, kun ei tämän kaihin takaa kun ei kuvaus onnistu. Sanoin siinä, että tämän kuvauksen määrännyt lääkäri on se sama, joka myös tiesi että äidillä on tulossa päivänä x kaihileikkaus, miksi tämä aika oli sitten ennen sitä?
Äiti käy kerran vuodessa kontrollikäynnillä lääkärissä ja aina sitä ennen labrassa. No käytiin toukokuussa viime vuonna nämä, sitten saadaan syyskuussa apteekin
Ja tämä! Että sieppaa! Ne jotka oikeasti tarttis jotain apua, niin ei saa sitä! Sitten kaiken maailman Jonne-Joonakset saa kyllä rahaa taskut täyteen, kun on niin vaikeaa olla käymättä töissä, kun ei kiinnosta. Mua oikeesti ottaa aivoon se, että jos joku tarttee Suomessa apua niin sitä ei saa tai sen saaminen on ihan käsittämättömän vaikeeta. Yritetään tehdä niin vaikeaksi, että se oikeasti avun tarpeessa ole luovuttaa, niin säästettiin sitten nekin rahat. Mä en kestä tätä!
"Sepi"
Vierailija kirjoitti:
Minulle yhteiskunta maksaa tukina vähän vajaa 1.900 e/kk eli Sepi sun rahat tulee suoraan minulle ja mahtaneeko edes riittää vai saanko myös naapuriltasi vähän lisää.
N38
Jos kerran elätän sut ja jonkun muunkin, niin saanko tulla käymään? Jos vaikka kerran päivässä ruokaa tarjoat mulle? Vai oletko sitä mieltä, että mun rahat kelpaa, mutta ei mitään mulle?
"Sepi"
Nyt jurppii niin paljon, että pakko lähteä ulos tuulettumaan! Tulispa edes joku kesämekko mua vastaan, niin sain vähän jotain positiivista.
"Sepi"
Siivoavat kunnallisverolla joka lauantai ja sunnuntai aamu keskustan kadut.
Verotoimistossa ja poliisissa on töissä tyyppejä. Joiden palkka maksetaan verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepi menehän nyt painamaan duunia, että saadan verotuloa, vielä on päivää jäljellä.
Mene kuule itse. Mun työpäivä päättyy onneksi ihan kohta ja lähden ulos tuulettumaan!
"Sepi"
Senkin laiskuri. Mä olen työssä 24/7/365 ja sä kehtaat ulista täällä kun voisit hyvin jatkaa päivääsi duunissa, että saadaan Suomi nousuun.
-Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
yleen, kehitysapuun ja puoluetukiin menee suurin osa.
Ja muuttajien aiheuttamiin suoriin ja epäsuoriin kustannuksiin, jotka ovat niin suuria, että - erästä RKP poliitikkoa lainaten - ovat niin suuria ettei niitä kukaan voi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yhteiskunta maksaa tukina vähän vajaa 1.900 e/kk eli Sepi sun rahat tulee suoraan minulle ja mahtaneeko edes riittää vai saanko myös naapuriltasi vähän lisää.
N38
Jos kerran elätän sut ja jonkun muunkin, niin saanko tulla käymään? Jos vaikka kerran päivässä ruokaa tarjoat mulle? Vai oletko sitä mieltä, että mun rahat kelpaa, mutta ei mitään mulle?
"Sepi"
Minulla on jo miesystävä ja kolme lasta kolmesta edellisestä suhteesta, joten ei kiitos, et voi tulla. Mutta kiitän, että teet ahkerasti töitä ja näin turvaat myös minun, miesystäväni ja lasteni päivittäisen ruoan.
N38
Aina tätä samaa kitinää. Ilmeisesti parempi vaihtoehto olisi, että palkasta ei enää makseta veroja eikä yhtään mitään muitakaan maksuja, MUTTA palkka sitten olisikin selvästi pienempi. Työnantajille jäisi enemmän rahaa ja he maksaisivat ne verot ja muut maksut mitkä aikaisemmin otettiin työntekijän palkasta (valtio siis saisi edelleen verotuloja mutta ei enää "tavallisilta" palkansaajilta vaan työnantajilta).
Yllä mainitulla tavalla ainakaan työntekijät eivät voisi kitistä veroista koska heidän palkastaan ei enää lähtisi veroja eikä mitään muutakaan. Heille ei siis kertyisi eläkettäkään. Jokainen säästäköön itse eläkkeensä Amerikan malliin.
Maahan muuton kustannuksia koskevat kommentit jää moderointiin.
teetkö sepi nuohoomishommia vai mitä teet? vaimitä o(r)po ehdotti?
ei kai vain tämä sepi ole työaikana vauvelissa?
No, esimerkiksi maksat halltuksen palkkioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleen, kehitysapuun ja puoluetukiin menee suurin osa.
Ja muuttajien aiheuttamiin suoriin ja epäsuoriin kustannuksiin, jotka ovat niin suuria, että - erästä RKP poliitikkoa lainaten - ovat niin suuria ettei niitä kukaan voi laskea.
et osaa omia kulujasi laskea? no eipä moni muukaan
Juuri nyt lähes jokaisen köyhän verot joudutaan käyttämään Teuvo Hakkaraisen 205 tuhannen erorahaan.
Teuvo on luvannut ostaa näillä rahoilla Thaimaan matkan joka sisältää paljon erilaisia luxus aineita, palveluita, tyttöjä ja vaikka mitä.
Mene kuule itse. Mun työpäivä päättyy onneksi ihan kohta ja lähden ulos tuulettumaan!
"Sepi"