Onko isolle miehelle yli 190cm ja painoa päälle 100 kiloa, niin 4-5 pihviä yhdellä aterialla liikaa?
Kommentit (22)
Eihän tuollainen pygmi ole edes iso...
per ateria proteiinia hyödynnetään 20-40 grammaa joten melko turhaa vetää joku 5 pihviä
Kannattaa varmaan vähän konsultoida ravitsemusterapeuttia, jos syöt aterialla 5 pihviä. Et ole pitkäikäinen.
On, koska jo tuo massa ei ole pääasiassa lihasta ja rasvaprosentti alhainen, niin 190 cm pitkä ja yli 100kg painava mies on lihava. Riittää siis yksi pihvi ja sen kanssa paljon kasviksia, niin paino tippuu terveisiin lukemiin.
On liikaa, aikuinen ihminen syö yhdellä aterialla on yhteensä noin 300 grammaa, oikea määrä on nyrkillinen kerralla.
Onko sulla joku pakottava tarve pysyä satakiloisena? Riippuu ihan siitä.
Niin sana on ylimääräinen tuossa otsikossasi.
Käytä proteiinintarvelaskuria. Liika proteiini kuormittaa munuaisia ja on muutenkin epäterveellistä.
Laskin yhellä laskurilla 100 kiloa painavan kohtuullisen paljon liikkuvan proteiinintarpeen ja se on 120 grammaa vuorokaudessa.
Huomattava, että proteiinia saa useista ruka-aineista.
Onko nyt Konalan jauhelihamies lihonut???
On, inhottavaa lihanmättämistä. Syö perunaa ja kasviksia täyttääksesi itsesi. Yksi pihvi piisaa.
Liikaa on. Kyllä kolme pihviä piisaa.
Ei ole liikaa, jos maksat syömäsi ylimääräiset pihvit itse, eikä sinua tai läheisiäsi haittaa, että kuolet nuorena.
Miksi kyselet aiheesta palstalla, ap? Mitä erityisesti haluat tuoda esiin?
Miksi v*tussa vastailette kuin ap olisi miekkonen?? X""DDD miten hel.vetissä ihmiset voivat olla noin tyhmiä. Tietysti aloittaja on vastaillut myös itse itselleen.
Proteiinin takiako sinä lihaa ahdat? Sitähän saa monista muistakin tuotteista kuin lihasta. 5 pihvin syönnillä on melkoinen hiilijalanjälki, eikä se ole terveellistäkään, kalliiksikin se vielä tulee.
Totuushan on yleisemminkin se, että me länsimaiset ihmiset syömme kulutukseemme nähden aivan suhteettoman paljon ja usein vain tavan ja nautinnon vuoksi.
Ehkä jonkun 2-3 x päivässä ja 6-7 x viikossa treenaavan huippu-urheilijan täytyy todella syödä tavanomaista enemmän, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen 2-3 x viikossa salilla tai sählytreeneissä käyvän ihmisen kanssa. Moni fyysisesti raskasta työtä ulkoilmassa tekevä taitaa kuluttaa edellä mainittuja huomattavasti enemmän energiaa, esimerkiksi betoniraudoittaja tai metsuri.
Pitää olla pikkasen pläski, pläski, PLÄSKI!
Vierailija kirjoitti:
Miksi v*tussa vastailette kuin ap olisi miekkonen?? X""DDD miten hel.vetissä ihmiset voivat olla noin tyhmiä. Tietysti aloittaja on vastaillut myös itse itselleen.
Mitäköhän sukupuolta meidän sitten pitäisi aloituksen perusteella olettaa, jos kerta miehen syömisistä kysellään?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä luulet että ihmiset vastailevat täällä tosissaan? :D
Tietysti on. Tuossa ylittyy punaisen lihan määrä valtavia määriä.