Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs mummo osti kahdelle lapsenlapselleen pyörät

Vierailija
16.05.2024 |

Eikö hänen pitäisi ostaa samansuuruiset lahjat myös kahdeksalle muulle lapsenlapselleen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse aina antaa kaikille samalla hetkellä samaa, mutta pitkässä juoksussa pitää kaikkien saada saman verran. Niin lasten kuin lastenlastenkin. Muu kylvää vain eripuraa sukuun.

Mummo saa ajatella niin, että kaikki on euron päälle, jos HALUAA ANTAA kaikille lapsenlapsille tasapuolisesti. Mummo saa halutessaan ajatella myös perinnönjakoa.

Lapsi ei voi VAATIA itselleen, lapsella ei ole automaattioikeus kaikkeen samaan mitä muilla. Vanhempi ei voi vaatia lapsen puolesta. Mitään.

Vanhempien olisi syytä OPETTAA lapsilleen tämä ero, eikä tukea ja ruokkia LAPSEN sinänsä normaalia taipumusta ahneuteen, tai kiukutteluun epäoikeudenmukaisuudesta. 

Tässä on edelleen kyse siitä ydinperheestä, joka voi halutessaan vaikka sanella ulkopuoliselle perheen tavat ja säännöt heidän kodissaan ja määritellä kaiken kanssakäymiseenkin liittyvän. Perheen ulkopuolisten rahankäyttöä ei voi valvoa eikä määräillä. Jotkut nuoret naiset on tosi hukassa, miesten en ole ikinä kuullut naukuvan samaa.

Vierailija
42/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jotkin aineelliset lahjat? Lahjat menivät oikeaan osoitteeseen, jos perheellä tiukkaa muuten ostaa pyörät. Muille lapsille voi tarjota läheisyyttä, joka on paljon arvokkaampaa.

Riippuu iästä. Jotain teiniä ei mummojen läheisyys kiinnosta. 

Kyllä teinit viihtyvät hyvin sellaisen aikuisen seurassa, jolla on aikaa ja kiinnostusta keskittyä heihin ja kuunnella heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Maailmassa ei mene nallekarkit tasan, jos nallekarkkien jakelija ei niitä tasan jaa.

Nallekarkit on helppo puolittaa jos on terävä veitsi. 

Vierailija
44/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että AP:n lapsi jäi ilman :D

Ei jäänyt, kun hänen molemmat mummonsa ovat kuolleet. Tämä esimerkki oli vieras mummo.

Vierailija
45/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Maailmassa ei mene nallekarkit tasan, jos nallekarkkien jakelija ei niitä tasan jaa.

Nallekarkit on helppo puolittaa jos on terävä veitsi. 

Mutta yritäpä saada joku ne puolittamaan juuri niin kuin itse haluat ja tule kertomaan kuinka helppoa se oli.

Vierailija
46/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exanoppi löysi tyttöjen vaaleanpunasen pyörän jostain. Olisi antanut sen yhdelle meidän pojista.

Kiitettiin ei. 

Sanoin exanopille että antaa sen mieheni veljenvaimon tyttölapselle. Siis anoipin toisen pojan vaimon tyttärelle. Hällä kaksi tytärtä entisestä suhteesta.

Exanoppi siihen heti näpäytti että ottaakin sitten maksun siintä pyörästä.

Tartteeko mun edes kirjottaa että exanoppi on syntynyt 40 luvulla.

Vierailija
47/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla on kuusi lastenlasta.  Yksi täyttää juhannuksena 10 vuotta.  Jos ostan hänelle toivomansa  lahjan,  noin 50 euroa minun tulee myös viidelle muulle antaa viiskymppinen?

Yksi lapsenlapsi viihtyy luonani joskus viikonkin,  tuleeko minun maksaa muille viidelle myös viikon ruokarahat, ehkä jossain minigolfissa, uimahallissa, keilaamassa jne käyntien hinnat?

Vierailija
48/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että AP:n lapsi jäi ilman :D

Ei jäänyt, kun hänen molemmat mummonsa ovat kuolleet. Tämä esimerkki oli vieras mummo.

Mitä sulle vieraan mummon asiat ylipäätään kuuluu.

Vierailija
49/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on kuusi lastenlasta.  Yksi täyttää juhannuksena 10 vuotta.  Jos ostan hänelle toivomansa  lahjan,  noin 50 euroa minun tulee myös viidelle muulle antaa viiskymppinen?

Yksi lapsenlapsi viihtyy luonani joskus viikonkin,  tuleeko minun maksaa muille viidelle myös viikon ruokarahat, ehkä jossain minigolfissa, uimahallissa, keilaamassa jne käyntien hinnat?

No ei todellakaan tarvi. Pidä hyvät välit siihen joka luonasi viihtyy, hän ansaitsee lahjat. 

Vierailija
50/50 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsenlapsen isoäitinä voin sanoa, että luonteva yhteys voi syntyä vaikka yhteen lapseen. Viisitoistavuotias nuori mies soittelee mummille, kun kävelee koulusta tai tyttöystävän luota kotiin, käydään yhdessä läpi historian esseetä puhelimessa, tingataan Euroopan poliittisesta tilanteesta jne. Aikuisen veljensä kanssa teemme ruokaa tai puhumme käytännönasioista. Kolmeen muuhun yhteys on vähäistä. Silti jos antaisin taloudellista tukea, se kohdistuisi noihin kolmeen. Veljesten vanhemmat ovat erittäin hyvin toimeentulevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi