50+ ihmiset saavat haukkoa henkeä, kun 25-40 vuotiaat ohjaa keskustelua, kirjoittaa somea ja tekee ikäistensä politiikka
Tuntuuko meno lapselliselta? Eikö ikäihmistä enää kuunnella? Et ole ainoa joka hämmästelee tätä sukupolven vaihdosta.
Perussuomalaiset on energinen nuorten 20 - 30v miesten puilue, joka haluaa nuorille parempaa elämää.
Kommentit (66)
Nuoret poliitikot keskittyy valehtelemaan nuorille somessa, ja kuulijakunta on täysin vietävissä, kuten viime vaaleissa nähtiin.
Miltähän persuja äänestäneistä nuorista tuntuu, kun vanhemmilta menee tuet, työt ja asunnot?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret poliitikot keskittyy valehtelemaan nuorille somessa, ja kuulijakunta on täysin vietävissä, kuten viime vaaleissa nähtiin.
Miltähän persuja äänestäneistä nuorista tuntuu, kun vanhemmilta menee tuet, työt ja asunnot?
Ja mistä oma toimeentulo taiotaan? Entä jos ei vain onnistukaan mennä töihin kun töitä ei ole? Ei ole halpaa pensaa saatika rahaa ruokaan, kun tuet on leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan todella typerää jos oma ideologia ajaa faktojen ja todellisuuden edelle.
Sehän tässä Kokoomuksen touhussa niin huolestuttavaa onkin. Koko touhua leimaa pakkomielle täyttää Suomi oudolla porukalla, myydä ja hävittää veronmaksajien omaisuus ja tuhota sivistyslaitos. Miksi? Puhtaasti ideologisista syistä.
Taitaa mennä puolueet sekaisin. Ketäs tänne sitä porukkaa taas halusikaan? Suomen velka-asteen noustessa tarpeeksi joudutaan EU:n ohjaukseen ja silloin lähtee kaikki valtion omaisuus myyntiin ja palvelut alas. Ei kokoomus ainakaan mun kukkarolle ja omaisuuteen ole kajonnut, enemmänkin vasen laita haluaa sitä nakertaa kaikella mahdollisella tavalla.
Kokoomus on tuonut ja meinaa
Sehän tässä Kokoomuksen touhussa niin huolestuttavaa onkin. Koko touhua leimaa pakkomielle täyttää Suomi oudolla porukalla, myydä ja hävittää veronmaksajien omaisuus ja tuhota sivistyslaitos. Miksi? Puhtaasti ideologisista syistä.
Taitaa mennä puolueet sekaisin. Ketäs tänne sitä porukkaa taas halusikaan? Suomen velka-asteen noustessa tarpeeksi joudutaan EU:n ohjaukseen ja silloin lähtee kaikki valtion omaisuus myyntiin ja palvelut alas. Ei kokoomus ainakaan mun kukkarolle ja omaisuuteen ole kajonnut, enemmänkin vasen laita haluaa sitä nakertaa kaikella mahdollisella tavalla.
Kokoomus on tuonut ja meinaa
Faktan tarkastus typerään tekstiisi: vuonna 2015 Eurooppaan kohdistui valtava k*nsainvaellus, jolloin lyhyen ajan sisällä noin miljoona ihmistä saapui Eurooppaan hakemaan t*rvapaikkaa. Näistä 30 000 ohjautui Suomeen. Mikäli vihervassarit olisivat olleet vallassa, Suomeen olisi otettu kaikki, koko miljoona ihmistä. Sen verran hanakasti huusivat ihmisoikeuksista ja pitivät tukikonserttejaan. Meillä on tilaa-vihervassareiden kyltit eivät unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Ei 50+ työssä käyvä kyllä mistään ikä ihmisestä mene. Oi aikoja, oi tapoja. Tämän päivän keski-ikäiset ovat nähneet vähän enemmän kuin somemaailman.
Olen liberaali, sähköautolla ajava ja sähköisiä palveluja aktiivisesti käyttävä 50+.
Riikka Purra, 46
Petteri Orpo, 54
Anna-Maja Kristina Henriksson, 60
Sari Essayah, 57
Elina Valtonen, 42
Mari Rantanen, 48
Leena Meri, 56
Kaisa Juuso, 60
ja niin edelleen.
Kyllä kovin nuorelta tuntuu. Hölmö minä kun muistelin että edellinen hallitus olisi ollut nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra, 46
Petteri Orpo, 54Anna-Maja Kristina Henriksson, 60
Sari Essayah, 57
Elina Valtonen, 42
Mari Rantanen, 48
Leena Meri, 56
Kaisa Juuso, 60
ja niin edelleen.
Kyllä kovin nuorelta tuntuu. Hölmö minä kun muistelin että edellinen hallitus olisi ollut nuorempi.
Ei tässä hallituksesta puhutakaan, vaan eduskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra, 46
Sari Essayah, 57
Elina Valtonen, 42
Mari Rantanen, 48
Leena Meri, 56
Kaisa Juuso, 60
ja niin edelleen.
Kyllä kovin nuorelta tuntuu. Hölmö minä kun muistelin että edellinen hallitus olisi ollut nuorempi.Ei tässä hallituksesta puhutakaan, vaan eduskunnasta.
Missä puhutaan eduskunnasta? Jännä että viime hallituksen aikaan viha kohdistui nimenomaan hallitukseen koska sen ajateltiin olevan päävastuussa siitä mihin suuntaan maata viedään. Nyt valta on ilmeisesti siirtynyt sieltä someen ja jonnekin nimeltä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös aloite tullut vihreiltä:
Vihreiden aloite hyvätuloisten eläkeläisten verotuksen kiristämisestä saa kitkerää palautetta kilpailevista puolueista ja äänestäjiltä. Puolue kiristäisi työeläkkeiden verotusta 0,52 prosenttiyksiköllä niillä, joilla bruttoeläketulon määrä ylittää 13500 euroa vuodessa.
Mieluimmin niin, kuin nyt viedään köyhimmiltä eläkeläisiltä asumistuet ja lääkkeet&ruoka kallistuu.
PS on taparikollisten ja tyhjäntoimittajien puolue. Ai niin ja onhan siellä yksi kokkarehylkiö Rydman. Puolueessa ei ole mitään nuorekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra, 46
Sari Essayah, 57
Elina Valtonen, 42
Mari Rantanen, 48
Leena Meri, 56
Kaisa Juuso, 60
ja niin edelleen.
Kyllä kovin nuorelta tuntuu. Hölmö minä kun muistelin että edellinen hallitus olisi ollut nuorempi.Ei tässä hallituksesta puhutakaan, vaan eduskunnasta.
Missä puhutaan eduskunnasta? Jännä että viime hallituksen aikaan viha kohdistui nimenomaan hallitukseen koska sen ajateltiin olevan päävastuussa siitä mihin suuntaan maata viedään. Nyt valta on ilmeisesti siirtynyt sieltä someen ja jonnekin nimeltä keskustelu.
Siksi puhutaan eduskunnasta, koska puhutaan nuorista poliitikoista ja niitä ei ole hallituksessa. Ymmärsitkö?
Eduskunnassa on kukkopoikia vaikka lampaat söisi.
Tessien lähteminen on aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei voi kauheasti saikuttaakaan, kun sairaslomarahoista leikataan. Monella on asuntovelkaa hitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei voi kauheasti saikuttaakaan, kun sairaslomarahoista leikataan. Monella on asuntovelkaa hitokseen.
Raskasta tulee monelle, varsinkin jos on pienet lapset. Irtisanomissuojakin heikkenee, täytyy painaa sata lasissa töissä ja kotona.
Vierailija kirjoitti:
PS on taparikollisten ja tyhjäntoimittajien puolue. Ai niin ja onhan siellä yksi kokkarehylkiö Rydman. Puolueessa ei ole mitään nuorekasta.
Onhan siellä yksi teini bimbelibom (euron pensaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra, 46
Sari Essayah, 57
Elina Valtonen, 42
Mari Rantanen, 48
Leena Meri, 56
Kaisa Juuso, 60
ja niin edelleen.
Siksi puhutaan eduskunnasta, koska puhutaan nuorista poliiti
Edelleen, missä (aloituksessa) puhutaan tai mainitaan eduskunta? Ei miksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aloituksessa mainittu +50 ihminen. Minulla on ollut mahdollisuus opiskella, vaikka köyhää olikin 90-luvun lamassa. Olen ollut töissä 30 vuotta, säästänyt asuntoni ja vaurastunut. Eläkekertymä on kohtuullinen elinaikakertoimsesta huolimatta. Kun lainat on maksettu, on mahdollisuus nauttia elämästä matkustellen jne.
En minä hauko henkeäni. Nuorilla menee edelleen paljon huonommin kuin meillä +50-ihmisillä keskimäärin. Minusta heidän vaateensa on monilta osin aivan oikeutettuja. En tosin usko, ettei tämä minun, enemmistölle tyypillinen elämänkaari, tästä miksikään muuttuisi.
Minäkin olen 50+ enkä saanut työpaikkaa, omaa asuntoa tai mökkiä tai mitään. Tasan ei mene nallekarkit meidänkään sukupolvessa. 90-luvun lama pilasi mun työllistymismahdollisuuteni .
Hallitus oli suunnitellut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, sitä ei saa omistusasuntoon. Ei toteutettu vielä.
Itse uskon, että eläkeläiset tullaan vielä siirtämään yleisen asumistuen piiriin. Hallituksella on vielä 3 vuotta aikaa leikata sieltä ja täältä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus oli suunnitellut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, sitä ei saa omistusasuntoon. Ei toteutettu vielä.
Itse uskon, että eläkeläiset tullaan vielä siirtämään yleisen asumistuen piiriin. Hallituksella on vielä 3 vuotta aikaa leikata sieltä ja täältä.
Hallitus suunnitteli myös ansiosidonnaisen lyhentämistä 250 päivään, mutta sitä ei onneksi vielä toteutettu.
Työmarkkinatuki on 595 netto.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Kyllä omistusasunto kulttuuri tulee tuhoutumaan Suomesta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-vuotias ei voi tietää elämästä mitään. Ei mitään. Palataan asiaan 20 vuoden päästä kun on lapset ja niiden päiväkodit ja koulut, työpaikka tai ehkä ei, sairas vanhempi, vuokra tai laina maksettavana.
Nythän on jokin ongelma tässä normaalissa pariutumisessa ja lastenteossa. Feministisen sukupuolisodan aiheuttama tuho alkaa näkyä karmaisevalla tavalla ja panokset tuntuvat vain kovenevan.
Muista nyt, että puhut niistä alle 30 v feministeistä. Kaikki yli 35 v eivät jaa heidän ajatusmaailmaansa.
Samanikäiset miehet ovat osin yhtä lapsellisia, eri tavalla vaan.
Ei 50+ työssä käyvä kyllä mistään ikä ihmisestä mene. Oi aikoja, oi tapoja. Tämän päivän keski-ikäiset ovat nähneet vähän enemmän kuin somemaailman.