Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäiselle ei näköjään myydä edes 0,0% alkoholia sisältävää olutta

Vierailija
15.05.2024 |

Etiketissä lukee siis 0,0%.

Näin ainakin Lidlissä...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ovat ajat muuttuneet.. Sain vuonna 1999 ostettua ykkösolutta Alepasta 9-vuotiaana.

Muistan kun 11 vuotiaana kesällä 1998 oli kova jano pyörälenkillä ja rahaa oli vain 2.50mk ja 1 olut 0.33 pullo maksoi vähän alle tuon niin kyllä ne sen kaupassa mulle möivät.Kovin oli eri ajat silloin.

Vierailija
42/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vappusimat ostamatta kun ei ollut papereita näyttää. Muistan kun 90-luvulla pikkupoikana sai lähikaupasta simaa ostaa. Oli siinä vähän alkoholia silloinkin. Kohta 40v mittarissa tällä nuorukaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä taas niin tyhmää että loppuu sanat!

Eiköhän se laps terveempänä pysyis sillä alkoholittomalla oluella kuin sokerin & aspartaamin kyllästämällä paskamahajuomilla, joista saa vain diabeteksen ja aivosyövän!

Vierailija
44/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla kertoisi lapsien kanssa kauppareissulla oleville että lapset tulee jättää jonnekin kauemmas kuin näköetäisyyden päähän ettei tule epäilystä alkoholin välittämisestä.

Jos alle kouluikäisen lapsen jättää yksin niin siitä tulee lasu.

Alkolla pitäisi olla joku lapsiparkkipalvelu.

Vierailija
45/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki sallii 0,0% tuotteen myymisen lapselle mutta kaupat yleensä kieltäytyy koska näyttävät lähes identtiseltä alkoholituotteeseen nähden ja kauppa ei halua mitään iskuja imagoon ku joku mummo kummiski soittaa seiskaan että tää kauppa myi kaljaa lapselle. Siksi

Eikös tuo ole ikään perustuvaa syrjintää

Vierailija
46/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani ei saanut ostettu kaupasta tulitikkuaskia joku vuosi sitten! On kuulema tupakkatuote kaupan järjestelmässä. Poika siis oli 18, mutta ei henkilötodistusta mukana. Oli partioretkelle lähdössä.

Tää on ollut jo kauan. Olin kaupassa töissä 2000-luvun alussa ja silloin jo oli sääntö että tulitikkuja ei myydä alaikäisille tai nuoren näköisille joilla ei henkkaria mukana. Ihan normaali käytäntö. 

Vierailija
47/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 67v en saanut ostettua 0 olutta kello 8 aamulla. Piti käydä ostamassa kello 9.

No oikeastihan alle 2,8 prosenttista alkoholia saa myydä milloin vain. En sitten tiedä onko kaupoilla jotain omia sääntöjä, mutta kyllä esim. Prismasta voi ostaa ykkösolutta aina kaupan aukioloaikoina. Itse poikkean useinkin yövuoron ja iltavuoron jälkeen hakemaan saunaoluet ja aina on myyty. 

Vierailija
48/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä päin ainakin Prisma myy lapsille alkoholitonta olutta. Tai näin ainakin päättelen siitä, kun kerran pari alle kymmenvuotiasta jannua tuli kaupasta rehvakkaasti tölkit kädessä. Itseäni hieman nauratti.

Vierailija
49/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta. Itse lapsena ostin liköörikonvehteja ja alkoholitonta siideriä ongelmitta.

Vierailija
50/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä demareiden ylläpitämä holhous on juuri tämmöistä. Älkää äänestäkö heitä. Siellä se Kiuru parhaillaan hiekottaa alkoholilain uudistusta täysin ilman syytä.

Vierailija
51/51 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liköörikonfehtit ja sima sisältää myös alkoholia. Myydänkös niitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme