Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut huomanneet, miten paljon KAHVI vaikuttaa mielialaan?

Vierailija
15.05.2024 |

Minä saan sellaisia selittämättömiä ahdistuskohtauksia, jos juon kahvia tai energiajuomia. Kun lopetin niiden juonnin, niin en saa enää noita. Ja vieroitusoireetkin kestää viikkokaupalla, kun on entinen kahvinarkkari. On se paljon pahempi myrkky kuin kuvitellaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on varmaan enemmän kofeiinia kuin muissa juomissa. Alkaa tykyttää ja tököttää lopulta.

2/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini saattaa aiheuttaa ahdistusoireita. Itse tykkään kahvista niin paljon, että juon iltapäivisin kofeiinitonta kahvia. Aamulla juon ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan juonut paljon kahvia. Desin verran voin juoda päivässä, en yhtään enempää. Oon varmaankin kofeiinille jotenkin yliherkkä kun siitä tulee sellainen ahdistunut olo, ei pysty olemaan paikallaan, sydän hakkaa eikä pysty keskittymään, tekis ns. mieli hyppiä seinille. Juon kuitenkin joskus kun tykkään tuoksusta ja mausta ja se vaan sopii parhaiten joidenkin leivonnaisten kanssa.

Vierailija
4/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vaikuta mitenkään

Vierailija
5/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile juoda iso määrä, niin aivan varmasti vaikuttaa tai kokeile kofeiinitabletteja.

Vierailija
6/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla on muutenkin mm paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö ja selkeä piikki siinä joku tovi aamukahvin jälkeen. Joskus huomioin että myös miehen kanssa otetaan aina yhteen just siinä kofeiiniplörinöissä aamupäivästä :D

Juon vaan aamukahvin, olen vaihtanut tummapaahtoon kun siinä on vähemmän kofeiinia ja jos päivällä on pakko saada niin kofeiinitonta.

Onhan tuosta ihan tutkimuksiakin. Jotkut vaan on herkempiä kun taas toisilla ei tunnu missään.

Vierailija
7/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Join vuosia aika harvoin, nyt välillä taas aika monta kuppia päivässä, mutta nytkin mennyt viikko ilman kun en ole käynyt kaupassa. Tai no kävin eilen, muttei ole tullut kahvia vielä juotua.

Ei näy kyllä missään, no, tekee kohtalaisesti mieli joskus kun loppuu.

Vierailija
8/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonithan se vetää tappiin niin ei mikään ihme että tulee paskat fiilikset liikaa kortisolia ja adrenaliinia koneessa.

Kehno tuote.

Vierailija
9/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Olon tuntee rauhalliseksi, kun on saanut kahvia. Kahvi ei vaikuta muuhun kuin vireystasoon.

Vierailija
10/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini on päihde, kuten kaikki muutkin päihteet. Tämä ketju vaikuttaa juuri sellaiselta, että "eihän neljä kaljaa tunnu missään". Ihmisillä on erilaiset toleranssit.

Vierailija
11/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile juoda iso määrä, niin aivan varmasti vaikuttaa tai kokeile kofeiinitabletteja.

Joillain maksa poistaa kofeiinin erittäin nopeasti verenkierrosta. Heitä kahvi ei piristä, voivat vaikka juoda kahvit ja mennä sitten nukkumaan.

Vierailija
12/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on iso määrä?  Juon n.10 mukillista päivässä.

Vierailija
13/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana sitä kittasi kahvia pari pannullista päivässä. Olot oli kyllä sen mukaiset. Unettomuudesta varmaan turha edes mainita, mutta ne muut olot. Järkyttävä masennus, ahdistus, ihme pelkotiloja. 

Ja iän myötä vaan herkistyy, psyyke ei kestä kuin sen aamukahvin ja siitäkin jo tulee oloja, mutta riippuvainen mikä riippuvainen.

En tiedä onko suvussa kulkevaa, ainakin äiti ja veli vetää sitä kahvia niinkun huvittaa eikä kait mitään oireita. Isästä en muista.

Vierailija
14/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain maksa poistaa kofeiinin erittäin nopeasti verenkierrosta. Heitä kahvi ei piristä, voivat vaikka juoda kahvit ja mennä sitten nukkumaan.

Eihän väsyneenä voi nukkua.  Joskus joutunut olemaan töissä 24-30 tuntia, niin on vaikea nukkua sen jälkeen

Vierailija
15/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kerran pannullisen kahvia kerralla ja jouduin sairaalaan sydänkohtauksen takia.

Vierailija
16/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia vain aamulla ja silloinkin tosi tarkkaa se määrä, muuten tulee kauhea ylivireys. Jos juon klo 12 aikaan niin se estää nukahtamisen illalla/yöllä kokonaan vaikka olisi kuolemanväsynyt. Olen siis aika kofeiiniherkkä, tosin herkimmät ei kestä kofeiinia ollenkaan.

Vierailija
17/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tekee liika kahvi levottomaksi. Joskus nuorempana join liikaa kahvia ja sydän hakkasi kovaa. 

Vierailija
18/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini blokkaa GABAn tuotannon aivoissa

Vierailija
19/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini ja nikotiini ovat huumeita, joita ihmisille myydään laillisina, vaikka ovat vakavasti aivoihin vaikuttavia.

Vierailija
20/24 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo, mulla ei vaikuta mitenkään. Ei edes piristävästi. Juon usein energiajuomia, koska tykkään niiden mausta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi