Naapurin pihalla muurahaispesiä jota eivät suostu myrkyttää
Pihalla kuulemma pesii siilejä joten ei voi siksi myrkkyä laittaa mutta ne hemmetin muurahaiset tulee meidän terassille.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hieno suola on halpaa,,, osta muutama purkki ja laita kunnon vana siihen teidän ja naapurin välille. Taatusti ei tule muurahaisia. Äläpä puhu tästä mitään sille naapurille.
Olen saanut pitkän elämäni aikana murkut pysymään pois kaikista eitoivotista paikoista pöytäsuolan avulla. Suolaa ne kuolee vissiin. ?
Ja kasvitkin tykkäävät kuolla suolaan :( KANELIA mieluummin!
Ihan hyvä teille. Myrkytettäessä murkut voi siirtyä kokonaan teille.
Muurahaismyrkyt tappaa myös pölyttäviä pörriäisiä :(
Vierailija kirjoitti:
Asun metsän vieressä. Metsässä on villieläimiä, esim. karhuja, ilveksiä ja susia.
Pitäisikö ne myrkyttää?
Lyijyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on on ollut siellä ensin: teidän talot vai muurahaiset?
Talot monessa tapauksessa, muurahaisetkin muuttavat, ja tekevät uusia pesiä, jopa ryöstävät pienemmän pesän asukkaat orjiksi.
Osta 25 kg suolaa ja kaada siihen pesään niin muurahaiset muuttaa muualle. Toinen vaihtoehto on että lapiolla kaivat muurahaispesän jätesäkkiin ja viet muualle kauas tontilta. Niin minä tein yhden vanhusten pihalta viime kesänä. Vanhukset maksoi mulle 215 euroa hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Osta 25 kg suolaa ja kaada siihen pesään niin muurahaiset muuttaa muualle. Toinen vaihtoehto on että lapiolla kaivat muurahaispesän jätesäkkiin ja viet muualle kauas tontilta. Niin minä tein yhden vanhusten pihalta viime kesänä. Vanhukset maksoi mulle 215 euroa hommasta.
Ei mitään suolaa. Sen kun sirottelee piimaata.
Ai, haluat myrkyttää pesän,
että muuttavat mökkiis?
Lisäksi murkut syö punkkeja. Myrkytä sinä itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Luvatta naapurin pihalle suolaamaan tai lapioimaan? Tuskinpa ap sentään niin typerä on.
Vierailija kirjoitti:
Hieno suola on halpaa,,, osta muutama purkki ja laita kunnon vana siihen teidän ja naapurin välille. Taatusti ei tule muurahaisia. Äläpä puhu tästä mitään sille naapurille.
Olen saanut pitkän elämäni aikana murkut pysymään pois kaikista eitoivotista paikoista pöytäsuolan avulla. Suolaa ne kuolee vissiin. ?
Eipä kuole, kun älyävät kääntyä poispäin siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin muurahaisia kuin käärmeitä.
Eivät valitettavasti sulje toisiaan pois.
Paitsi että muurahaiset TAPPAVAT käärmeet vastaan tullessaan.
Muurahaiset voi olla todella ongelma. Meillä useita pesiä tontilla eikä niitä tuhota, mutta yksi pesä kasvoi koko ajan ja muurahaiset alkoi käydä kesäisin koko ajan kimppuun enemmän ja enemmän sekä purivat. Mahdotonta olla ulkona sandaaleissa tai edes terassilla. Oli pakko siirtää ja tuhota isoin pesä.
Vierailija kirjoitti:
AP oletko noin avuton!
KVG: https://tuholaistorjuntakeskus.fi/muurahaisten-torjunta/
Naapurin piha saa olla vaikka....kakssataa pesää!
Kaot missä polku menee ja käännät polun suunnan, kanelilla jne ja pidät terassisi siistinä sokerista!
SUOLAA EI, KOSKA SE VALUU AIKANAAN MAAPERÄÄN JA POHJAVETEEN!
Vierailija kirjoitti:
Mä taas keräsin äitini mökkinaapurin metsän muurahaispesistä naapurin laittamat muurahaismyrklyrasiat pois. Luulin niitä roskiksi.
Hyvä. Ymmärrän pesien siirtämisen pihalta tms., mutta kuka pönttö alkaa metsässä myrkyttää muurahaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas keräsin äitini mökkinaapurin metsän muurahaispesistä naapurin laittamat muurahaismyrklyrasiat pois. Luulin niitä roskiksi.
Miksi ihmeessä pitää mökille asti mennä tuhoamaan luontoa? Onko tämä sitä erityistä suomalaista luontosuhdetta?
Laita omalle pihalle jotain mikä pitää muurahaiset loitolla, anna naapurin muurahaisten olla rauhassa. Meidän maalla ollaan iloisia kun on muurahaispesä ja sillejä koska on kyykäärmeitä vanhassa kiviaidan koloissa paljon.
Katsopa ne kanelin sirottelun ohjeet. Sillä saatte väistämään: Kanelia talon jalkalistaan. Sillä on saanut pois. Se on luontoystävällinen.
Kyllä ne muurahaiset elää saavat. Ei niitä pidä tappaa.
Älkää käyttäkö myrkkyjä tai suolaa. Kannattaa tutkia ne luontoystävälliset vaihtoehdot.
Minä olen onnellinen, että meidän lähellä on muurahaispesä.
tuossa oli juttu: https://www.is.fi/asuminen/art-2000001228572.html
Miten luonnosta vieraantuneita ihmiset on, kun jotkut muurahaiset haittaa? Ihan naurettavaa.
Viime kesänä luin kun joku tollo valitti että lintujen laulu häiritsee.
Onko tämä AP samanlainen juuveli?
Pyydä Iltalehden toimittajaa tekemään juttu, kuinka kärsit kesäaikaan muurahaisista ja ehkä muistakin hyönteisistä.