Sadat köyhät saivat tarpeekseen hallituksen leikkauksista, ja osa haaveilee nyt jopa väkivallasta
Kommentit (541)
Asumislisä on maksimissaan 260.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan pitää nostaa kaikki opintolainat, vasta sen jälkeen saa toimeentulotukea.
Asumislisää ei saa kesäkuukausina eli opintolainalla ja töillä on elettävä kesä.
Haha! Ai nyt se väärin jo köyhän kokea tunteita? Kaikki pitäisi ottaa vastaan ilman katkeruuden tunteita. Voitte yllättyä, jos jutussa jo kotiäidit alkaa raivostua.
Karma is a bitch, rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs olette meinanneet tehdä, kun teidät irtisanotaan kohta?
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.
Vain heikkolahjaiset tarvitsevat te-keskuksen lupaa ja muut osaavat ottaa vastuuta itse elämästään.
No, voit sä opintotuella opiskella, se on 300 kuukaudessa, opiskelijat siirretään asumislisän piiriin vuoden päästä, se on 260 eikä sitä saa kesällä.
Niin minä olen tehnytkin. En jäänyt kotiin vaikeroimaan miten te-keskus esti opinnot vaan opiskelin opintotuella. Opintolainaa otin lisäksi kuten niin moni muukin opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Asumislisää ei saa kesäkuukausina eli opintolainalla ja töillä on elettävä kesä.
Joskus aikanaan kun oli toi asumislisä aiemmin niin opiskelijat muutti aina kesäksi vanhemmilleen ja syksyllä uusi asunto.
Mahtaako alkaa sama muuttorumba?
Vierailija kirjoitti:
No kai se ottaa päähän, kun ennen rahaa sai tuosta vain verottomana pari tonnia ja siitä vietiin satanen. Harmittaa niin, ettei oikein tiedä, mitä tehdä, kun köyhää aina kiusataan eikä rikkailta koskaan viedä mitään, vaikka jo nyt hyvätuloisin 2% maksaa 20% välittömistä veroista.
Kerrotko vielä,kuka ja millaisessa tilanteessa kukaan tuilla elävä saa pari tonnia kuussa,mamuset toki poislukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain heikkolahjaiset tarvitsevat te-keskuksen lupaa ja muut osaavat ottaa vastuuta itse elämästään.
No, voit sä opintotuella opiskella, se on 300 kuukaudessa, opiskelijat siirretään asumislisän piiriin vuoden päästä, se on 260 eikä sitä saa kesällä.
Niin minä olen tehnytkin. En jäänyt kotiin vaikeroimaan miten te-keskus esti opinnot vaan opiskelin opintotuella. Opintolainaa otin lisäksi kuten niin moni muukin opiskelija.
Oliko sulla lapsia niinkuin monella työttömällä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on jo tutkinnot. Alle 25-vuotiaan työttömän pitää hakea joka kevät yhteishaussa kouluun, jos ei ole tutkintoa, muuten ei saa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta vielä tätä hallitusta.
Voi olla että tämä hallitus ei juhannusta näe. Pääministeri narahti tänään valehtelusta:
Orpo myöntää: Sai tiedon Supo-tutkinnasta jo helmikuussa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5a17f9dc-c1f0-4672-8419-bd937a8f0…
Toota helventissa Supon tutkimuksista kannaatta tiedotta julkisesti ja maailmanlaajuisesti. Sama kuin julkistaa sähköverkon kriitiset pisteet ja mielellään puolustusvoimien koko strategia. Shakkisiirrot kerrotaan etukäteen vastapuolelle? Suomen turvallisuudesta nyt on kyse eikä poliittisesta suunpieksennästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain heikkolahjaiset ymmärtävät kysyä te-keskukselta ja saada luvan opiskella työttömyyskorvauksella? Ne viisaat sitä vastoin hakevat minimaalisen opintotuen! =D
Vierailija kirjoitti:
Tulee voimaan vasta vuoden kuluttua mutta onhan taas loisille yksi tekosyy lisää ettei nyt voi tehdä mitään. Kun joskus tulevaisuudessa tapahtuu jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Mihin töihin? Puolimiljoonaa työtöntä ja jotain 20 000 avointa työpaikkaa.
Mene metsään marjanpoimijaksi niin ei tartte Thailandiasta poimijoita tuottaa.
Hei saastainen läjä roskaa. Onko siellä hyvinkin marjoja tällä hetkellä poimittavaksi?
Huutista argumentoinnin laadulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain heikkolahjaiset ymmärtävät kysyä te-keskukselta ja saada luvan opiskella työttömyyskorvauksella? Ne viisaat sitä vastoin hakevat minimaalisen opintotuen! =D
Mutta kun osalla on jo opintotuet käytetty. On jo useampi tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja kitkuttelen 800 euron tuloilla per kuu. Jos en saa "laillisesti" ruokaa tulen ottamaan sen väkivalloin. En halua kuolla vielä.
Työtön olet, mutta voimia riittää väkivaltaan? Sovit ehdottomasti fyysiseen työhön. Varastotyö kenties.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan pitää nostaa kaikki opintolainat, vasta sen jälkeen saa toimeentulotukea.
Siksi työttömänä välttelen opiskelua. Ei ole varaa opiskella vaan on helpompaa piilotella työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja kitkuttelen 800 euron tuloilla per kuu. Jos en saa "laillisesti" ruokaa tulen ottamaan sen väkivalloin. En halua kuolla vielä.
mun kaupasta saat turpaa. sit poliisit paikalle. saakelin paska luuseri.
Anna vaan turpaan. Putkassa/vankilassa saa kaiketi ruokaa. Etkö tosiaan tajua että ihmisillä ei ole varaa ostaa ruokaa?!
en tajua.oon jo 20v töitä tehnyt ja tilillä 70 000e eikä eurookaan velkaa.
Aika surkeasti olet saanut säästettyä.
maksoin omakotitalon pois ja ostin veneen .minusta ihan hyvin kun ajattelee teitä kela pummeja millä 3 euroo tillä jos sitäkään.
Tuttu yh säästi 30000€ viidessä vuodessa tuista. Miten heikkolahjainen mahdatkaan olla. 550€ kk sivuun,teki töitä enemmän sen eteen,kuin moni työssäkäyvä,kuten sinä. Kaikenlaisia i..iootteja täällä elääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla lapsi
Kyllä mutta lapsellani on myös toinen vanhempi.
Hönö taas vauhdissa.