Hammas lohkesi ikeneen asti. Sain ajan 2 kuukauden päähän
Miten voi olla noin surkealla tasolla julkinen terveydenhoito? Menin myöntämään ettei sitä särje, niin ei sitten näyttänyt tulevan mikään kiire. Jotain pitäisi tehdä kyllä julkiselle terveydenhoidolle. Ei voi mennä niin, että joutuu odottamaan noin pitkään.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pesisin ensin hampaat ja laittaisin sitten sopivan paljon paikka-ainetta reikään, että on suojassa eikä rupea ajan myötä vihlomaan. Aine välillä irtoaa, mutta laittaa vaan sitten uuden möykyn kovettumaan.
huonompi homma vain, että itse voi hammasta puhdistaa niin hyvin, että saisi bakteerit kokonaan pois. Sitten kun siihen päälle lätkäistään paikka-aine, niin siellähän ne vasta pääsee muhimaan.
piti olla:
*että itse EI voi...
Maksoin yksityiselle 251 euroa syvän lohkeaman paikkauksesta kun pyytämättä lekuri otti samalla myös röntgenin koko suusta. Se taas oli ihan hyvä temppu häneltä, koska sain siinä samalla hammastarkastuksen. Huom. noita korjauksia saa varmasti halvemmallakin jos etsii hieman halvemman paikan tai lohkeama on pienempi.
Suomi on hyvinvointivaltio enää ma muille. Arvatkaapa miten nopeasti pääsevät Terveystaloon ilmaiseksi hoidattamaan hampaansa. Ja silmälasit samoin. Kela lapun kanssa ostoksille.
Ja me ikämme veroja maksaneet emme saa hoitoa. Suorastaan #ituttaa!
En äänestä enää SDP:tä!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hyvinvointivaltio enää ma muille. Arvatkaapa miten nopeasti pääsevät Terveystaloon ilmaiseksi hoidattamaan hampaansa. Ja silmälasit samoin. Kela lapun kanssa ostoksille.
miksi sitten aikaisemmin äänestit? olitko helposti höynäytettävä naiivi?
Itse sain kyllä pian ajan kun sanon etten pysty syömään mitään kiinteää, mikä oli ihan totta.
Tästä syystä ihmisellä pitää olla säästössä rahaa. Olin joskus nuorena sosiaalitoimiston toimeentulon varassa. Silloinkin pidin muutaman satasen hätävaraa seteleinä. Tiedän että rikoin lakia.
Jos sitä ei särje niin mikä kiire sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle ja lopeta märinä.
Ei ole varaa.
Ap
Mutta olutta on 👍 DP
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että he pääsevät hammaslääkäriin nopeammin?
No sun ois pitänyt saoa, että on ihan hemskutin kipeä hammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pesisin ensin hampaat ja laittaisin sitten sopivan paljon paikka-ainetta reikään, että on suojassa eikä rupea ajan myötä vihlomaan. Aine välillä irtoaa, mutta laittaa vaan sitten uuden möykyn kovettumaan.
huonompi homma vain, että itse voi hammasta puhdistaa niin hyvin, että saisi bakteerit kokonaan pois. Sitten kun siihen päälle lätkäistään paikka-aine, niin siellähän ne vasta pääsee muhimaan.
piti olla:
*että itse EI voi...
Neilikkaöljyä saa apteekista. Sitä ne hammaslääkäritkin käyttävät. Sitäpä sinä tampio et tiennyt, mutta annan sen sinulle anteeksi ja se on varsin ymmärrettävää kun sinulla ja äidilläsi on yhteinen isoisä.
Minulla kerran lohkesi hammas kun oltiin lomalla pohjoisessa muutaman viikon. En halunnut lomilla lähteä hoidattamaan. Tulin kotipaikkakunnalle eltelän suureen kaupunkiin ja sai päivän päästä akuuttiajan ,kun lipsautin ,että meni viime yönä ,kun puren hammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa.
Ap
Minä kuulun siihen ikäluokkaan, joille ei ollut aikanaan järjestetty kunnallista hammashoitoa. Olen siis aina käynyt yksityisellä ja niin käyn edelleenkin. Ihmisellä on siihen rahaa minkä katsoo tarpeelliseksi.
Se ikäluokka on jo haudassa, julkiselle on päässyt jo vuosikymmeniä
Julkinen terveydenhuolto toimii huutoäänestyksellä. Mitä enemmän valittaa ja vaatii sitä todennäköisemmin voi saada ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa.
Ap
Minä kuulun siihen ikäluokkaan, joille ei ollut aikanaan järjestetty kunnallista hammashoitoa. Olen siis aina käynyt yksityisellä ja niin käyn edelleenkin. Ihmisellä on siihen rahaa minkä katsoo tarpeelliseksi.
Se ikäluokka on jo haudassa, julkiselle on päässyt jo vuosikymmeniä
Itse kävin julkisella vielä 20 vuotta sitten. Sittemmin on aina tyrkytetty palveluseteliä ja sanottu, että heillä on vuoden jonot. No olen siirtynyt käyttämään yksityistä, koska en jaksa mitään jonotusbyrokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piti olla:
*että itse EI voi...
Neilikkaöljyä saa apteekista. Sitä ne hammaslääkäritkin käyttävät. Sitäpä sinä tampio et tiennyt, mutta annan sen sinulle anteeksi ja se on varsin ymmärrettävää kun sinulla ja äidilläsi on yhteinen isoisä.
Oho, menipä sinulla tunteisiin....soittele vaikka psykiatian päivystykseen, jos ne antaa jotain lääkettä
Ei sillä oikeasti ole kiire, jos ei särje, koska se jäljellä oleva luu on ikäänkuin "kantena".. Itselläni lohkesi poskihammas, mutta kun ei mennyt ihan syvälle, ei särkenyt. 1-2 kk odottelin lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että he pääsevät hammaslääkäriin nopeammin?
Kyllä pääsevät jonon ohi!