Valtiolle päätyvien perintöjen määrä nousussa
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on Suomessa ihmisiä, joilla ei ole kuollessaan ketään omaisia.
Eihän nämä automaattisesti ole yksinäisiä vaikka perillisiä ei olisikaan. Voi hyvin olla ystäviä, entisiä tai nykyisiä työ-, tai harrastuskavereita tai niitä sukulaisia jotka eivät perintökaaren kuulu. Toisaalta taas ihminen jolla on perillisiä voi hyvinkin olla yksinäinen jos näihin ei ole minkäänlaista yhteydenpitoa. Melkein voisi arvioida että yksinäisiä on jopa nykyisin enemmän kuin näitä joilla ei perillisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei inceliä muista edes äiti
Tuo vimma on jo surullista. Mites saat persut aiheeseen ympättyä?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon päätyy valiolle ja valion töissäkin monet on.
Hetkonen. Valion??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on Suomessa ihmisiä, joilla ei ole kuollessaan ketään omaisia.
Eihän nämä automaattisesti ole yksinäisiä vaikka perillisiä ei olisikaan. Voi hyvin olla ystäviä, entisiä tai nykyisiä työ-, tai harrastuskavereita tai niitä sukulaisia jotka eivät perintökaaren kuulu. Toisaalta taas ihminen jolla on perillisiä voi hyvinkin olla yksinäinen jos näihin ei ole minkäänlaista yhteydenpitoa. Melkein voisi arvioida että yksinäisiä on jopa nykyisin enemmän kuin näitä joilla ei perillisiä ole.
Yksin ei tarkoita yksinäistä. Monella mukamas yksinäisellä on varmasti hyvin hauskaa ilman muiden hyysäystä ja huokailemistakin. Taivas, pilvet, puut ja linnut. Ne käyvät aina luona kun avaa ikkunan.
Testamenttilahjoituksesi
voi muuttaa lapsen elämän
https://www.unicef.fi/tue-lapsia/lahjoita/testamenttilahjoitus/?gad_sou…
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten jo aloittaneet kuolinsiivouksen?
kyllä
kodittomille koirille ja kodittomille kissoille muun muassa saa laittaa mun perinnön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten jo aloittaneet kuolinsiivouksen?
Kuolinpesän siivoaa se, joka saa perinnön. Vainajanko pitäisi muka kaikki tehdä valmiiksi ja perintö vain tipahtaisi jälkeenjääneille ihan ilmaiseksi? Kyllä saavat jotain tehdäkin perintönsä eteen.
Miksi se pitäisi siivota?
Miksipä ei?
Kuolinsiivous vai elämänsiivous - mitä, miksi, kenelle?
Mitä kuolinsiivous tarkoittaa, miksi se kannattaa tehdä ja kenelle se sopii?
https://www.tavaravalmentaja.fi/blogi-ja-uutiskirje/kuolinsiivous-vai-e…
Isäni sanoi aikoinaan että antaa perinnön minulle käteisenä ettei se mene valtiolle jos minulla ei ole varaa maksaa veroja siitä. Isä on jo 80 vuotias ja antanut minulle 210000 euroa. Maksan osasta perinnöstä verot mutta vielä on tulossa 400000 euroa.
Jos mun perheetön veli kuolee ennen mua minä ja perhe kirjoitetaan heti ettei oteta perintöä. Valtio saa hometalon muutotappioaluuelta. Veljellä on vain velkaa ja romuauto talon lisäksi. Yksinäinen hän ei ole ja minä autan paljon.
33 lisää että kaikki perikunnan jäsenet ovat täysi- ikäisiä.
Jos tietää elinaikaa olevan enää muutama kuukausi, kannattaa ostaa huonokuntoinen ok-talo syrjäseudulta ja vuokratontilla. Siinä saa perikunta ihmetellä perinnön kanssa. Parempi tietenkin käyttää varat itseensä elinaikanaan eikä hautoa niitä pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää elinaikaa olevan enää muutama kuukausi, kannattaa ostaa huonokuntoinen ok-talo syrjäseudulta ja vuokratontilla. Siinä saa perikunta ihmetellä perinnön kanssa. Parempi tietenkin käyttää varat itseensä elinaikanaan eikä hautoa niitä pankissa.
Mitäs tuota ihmetellä?
Minusta jos valtiolle menossa niin kannattaa testamentata omalle seurakunnalle, oman haudan hoitoon,.
Meidän kirkolla testamenttilahjoituksena ruokailu kerran viikossa, sekin hyvä vaihtoehto.
Viera kirjoitti:
Yksin asuvien määrä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee lapsia ja elää hyvin vanhaksi, niin saattaa olla, että ihan kaikki sukulaiset ja ystävät ovat jo kuolleet. Näitä yksinäisiä vanhuksia näen töissä päivittäin. Sitä on niin vaikea kuvitella etukäteen silloin, kun elämässä on vilinää, säpinää ja ystäviä, että joku päivä sitä onkin ihan ypöyksin, vain hoitaja käy pikaisesti huolehtimassa lääkkeet.
Ei inceliä muista edes äiti