Oliko kotikylälläsi kylähulluja tai paikallisia kuuluisuuksia
Tulipa mieleen tuosta tuppukylä-ketjusta. Jos oli niin millaisia ja pian nähdään voiko tämän perusteella tunnistaa oman paikkakuntansa, jos sattuu olemaan oman kylän poikia/tyttöjä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan kaupungista ja oli niitä täälläkin, yks kulki pitkin laaniskan vartta jääkiekkomailan kanssa, joutui Peltolaan kun alkoi lokkeja syömään, muuten harmiton. Toinen oli taas sellainen että kulki pitkin katuja ja puhui koko ajan, vauhtia piisasi ja juttuja. Eikö kolikkotanekaan ihan terve ollut "oisko kolikkoo" ja nuorimmilta pyysi lainaan kolikkoa.
Kolikko-Tanen on oltava legenda oon kuullut hänestä aiemminkin
Eikös siitä ole lehtijuttujakin kirjoitettu? Hänen kuoltuaan ehkä? Täällä naapuripitäjässäkin olen lukenut hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli Severi, sellainen pieni ja hintelä päänsä tohjoksi juonut. Käveli ihan helevetin kyytiä ja ihan tosi pitkiä matkoja. Kerrottiin että sillä olis ollut Suomen hienoin pontikkapannu joka ois päätyny rikosmuseoon. Väitettiin että se oli oikeesti fiksu ja ollut insinööri.
Kuulostaa samalta kuin meidän kylän edesmennyt Sepi, paitsi tuo pontikkapannujuttu. Sepi kanssa käveli hurjia matkoja ihan lonkalta, Turusta Tampereelle yms. Kuulemma jäi lopulta auton alle jollain reissullaan :(
Mä asuin lapsuuteni Helsingin Etelä-Haagassa ja siellä lähitalossa asui ensimmäinen näkemäni julkitransu. Sillä oli pitkä vaalea tukka, aina minihame, topatut rintsikat ja useimmiten valkoiset kiiltonahkasaappaat. Olihan se erikoinen näky, silloin 70-luvulla, ja kyllä sai paljon katseita osakseen. Jälkeenpäin olen ihmetellyt sen rohkeutta, ihme jos ei saanut keltään turpaansa 🥺
Oli ja on, oma isä. 30v sitten sai aivotapahtuman ja sielläpä hilluu, ei se ketään kotikylällä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä asuin lapsuuteni Helsingin Etelä-Haagassa ja siellä lähitalossa asui ensimmäinen näkemäni julkitransu. Sillä oli pitkä vaalea tukka, aina minihame, topatut rintsikat ja useimmiten valkoiset kiiltonahkasaappaat. Olihan se erikoinen näky, silloin 70-luvulla, ja kyllä sai paljon katseita osakseen. Jälkeenpäin olen ihmetellyt sen rohkeutta, ihme jos ei saanut keltään turpaansa 🥺
Ihanan wokea!
T. vihervassu
Täytyy ottaa huomioon , että perinteisistä "kylähulluista" osasta kylä piti, osaa siedettiin ja osa suljettiin kyläyhteisön ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ottaa huomioon , että perinteisistä "kylähulluista" osasta kylä piti, osaa siedettiin ja osa suljettiin kyläyhteisön ulkopuolelle.
Sinähän sen tiedät.
On täällä joitain ei-niin-fiksuja jotka luulevat olevansa jotain kylän kingejä. Käyvät salilla ja on tatuoinnit ja kaikki. Ei riitä ihan yks eikä kaks kertaa kun ovat saaneet turpaansa, kerjätysti. Eivätkä opi. Aina sama juttu. Sitten lähtevät porukalla kostamaan ja saavat taas turpaansa :D Vink vink: puntteja nostelemalla ei opi tappelemaan! :D
Jokunen vuosi takaperin asuin kaupungin lähiössä. Siellä oli eräs nainen, joka päivittäin tuli siihen pihalle huutelemaan "kukkuu, kukkuu". Muuten harmiton, mutta tuo kukkuminen oli aika erikoista. Ei tietääkseni asunut edes lähitaloissa.
Vanhat kunnon kylähullut ja puliukot ovat varmaan kuolleet sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Kissa-akka ainakin tulee mieleen. Sitten oli joku koditon mies, mutta en muista miksi sitä kutsuttiin, mutta haisi aivan käsittämättömän pahalle.
Oppikaa nyt jo vihdoin ja viimein: P A H A L T A ! ! !
Minishortseissa, joskus jopa bikineissä rullaluisteleva mies, moni tunnistaa.
Koti"kylässäni" (asun valitettavasti kaupungissa vielä toistaiseksi. Oman talon hommaan lähitulevaisuudessa tunnin ajomatkan päästä) on sellainen helv*tin häirikkötyyppi, josta en halua sen enempää selittää. Häiritsee kotirauhaa ulkona ollessaan.
Kaupungissa on paljon metelöiviä k*sipäitä. Ainoa hyvä asia on hyvin toimiva julkinen liikenne (ei ole pulassa kun auto ei syystä tai toisesta ole käytössä) ja palvelut lähellä. Usein jopa 24 h auki olevat.
Mitään muuta hyvää ei ole kaupungissa, ja sinä päivänä kun olen ostanut oman talon ja pääsen muuttamaan, itken onnesta. Se tulee olemaan niiiiin onnellinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa-akka ainakin tulee mieleen. Sitten oli joku koditon mies, mutta en muista miksi sitä kutsuttiin, mutta haisi aivan käsittämättömän pahalle.
Oppikaa nyt jo vihdoin ja viimein: P A H A L T A ! ! !
"Vaikutelmaa ilmaisevien verbien (kuten maistua, näyttää, tuntua) yhteydessä tuntemus voidaan esittää kahdella tavalla; molemmat ovat yleiskielen mukaisia:
Ruoka maistui hyvältä ~ hyvälle."
Kielitoimisto
Vierailija kirjoitti:
Minishortseissa, joskus jopa bikineissä rullaluisteleva mies, moni tunnistaa.
Luulen tietäväni... En mene takuuseen.
On, yksi vanha idiootti joka notkuu kylällä halvin kaljatölkki kädessä koko päivän kun jäi ratista kiinni. Nyt sai varmaan kortin hetkeksi takaisin kun ajelee autonromullaan.
Ihan lapsuudessa ns. Vesimummo. Hän oli sitä mieltä, että veden mukana tulee mieshormoneja. Pyrki tietyille tutuille suihkuun, kun asuivat otollisessa paikassa. Ne hormonit eivät olleet löytäneet vielä kaikkia paikkoja. Raahas mukanaan tiettyä tuoremehua janoonsa.
Oli kyllä iha kiva nainen. Jotkut sitä kiusas ja hulluksi nimitteli. Hänpä oli tienoon ainoa, jolla oli terveen paperit, kun sai Kellikselta kotiuduttuaan.
Yläasteikäsenä "tutustuin" Jehova-Jackiin. Ei käyttänyt suojatien valkoisia osia. Kirkossa keräsi kolehdin ja lauloi kovaa. Seisoi ja istui omia aikojaan. Harmiton tapaus ymmärtääkseni.
Kun samalta suunnalta tuli iso mies. Ajeli pyörällä kyllillä ja syyspimeissä seisoi ihmisten ikkunoiden takana ykskaks. Siis tuli ihan siihen ikkunaan katselemaan perheen touhuja. Ymmärsin, ettei kummosia tehnyt, vaan seuras perheiden iltapuhteita. Hiton pelottavaa silti.
Myöhemmin muuttui seksuaalissävytteiseksi sen jutut. Göran tjsp sen lempinimi oli.
On, minun täti on. Ei asu ihan tuppukylässä, joten en tarkemmin kerro. Niin kuuluisa että on tehty juttu lehteenkin. Kerran kuulin livenä tuntemattomien puhuvan hänestä, hänellä on tapoja jotka 'herättävät" huomiota. Ei hän tee pahaa muille kuin itselleen.
Kolikko-Tanen on oltava legenda oon kuullut hänestä aiemminkin