Voiko ÄO 80 menestyä elämässä?
Kommentit (61)
Meillä taitaa olla töissä eräs tuota luokkaa. Hyvännäköinen ja sosiaalinen, on naisten suosiossa, mutta voi hyvänen aika että on tyhmä kuin saapas. Kykenee vain yksinkertaisimpiin työtehtäviin. Mikä tahansa muutos on myrkkyä ja aiheuttaa silmin nähden valtaisan hämmennyksen ja hänellä menee oma aikansa, ennen kuin sisäistää muutoksen ja sopeutuu siihen. Joskus joutuu saman asian neuvomaan moneen kertaan. Hän ei ymmärrä, että jos johtaja ei ole rivityöläisten kanssa tekemässä samaa hommaa, niin johtajalla saattaisi olla hieman omia töitään, koska on johtaja. Hänen mielestään johtaja on "tauolla" suurimman osan päivästä. Facebookissa kehuu itseään, kuinka hän ei istu tv:n ääressä eikä näpyttele tietokonetta, vaan tekee polttopuita.
Riippuu ihan siitä, miten menestyminen määritellään. Ei tuollaisen ÄO:n omaavasta akateemista tule, mutta kyllä hän paikkansa löytää, jos on luonteeltaan ystävällinen ja hyväsydäminen.
Ei perinteisesti ajateltuna (että olisi hieno ura, opinnot, hyväpalkkainen työ jne.). Mutta jos on tukijoukot kunnossa, voi pärjätä arkisessa elämässä ihan hyvin, ja tuurilla työllistyä helppoon suorittavaan työhön jossa pärjää mainiosti. Voi olla oikeinkin onnellinen. Voi saada perheen ja osata hoitaa asiansa kysyen apua tarvittaessa. Ja toki jos sattuu olemaan superlahjakkuus vaikka jossain tietyssä urheilulajissa (ei monimutkaista strategiaa vaativaa, mutta esim. juoksu tai painonnosto tai muu vastaava yksilölaji), niin siinä voi tulla taloudellistakin menestystä. Toki silloinkin vaatii sen, että ympärillä on rehellisiä ihmisiä, jotka eivät huijaa sopimusasioissa ja vie rahoja. Tuo kun on siis juuri kehitysvammaisuuden rajoilla oleva tilanne.
Jos vain on rohkea, reipas, sosiaalinen, komea/kaunis/isomunainen.
Joo, räppäreinä ja huumediilereinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole ihan tavallisen äo nykyää. Ihmiset kun on tyhmentyneet. Some tyhmentää ihmisiä. Voit pärjätä.
Äo on aina Gaussin käyrällä. Siis riippumatta siitä tyhmenevätkö tai fiksunevatko ihmiset, 100 on aina se keskiverto, ja siitä syntyy hajonta ylös- ja alaspäin. Ei siis koskaan voi tulla tilannetta jossa 80 olisi normaali, vaan se on aina normaalin ja lievän kehitysvammaisuuden rajoilla oleva tilanne.
Hasselhofilla on enemmän massia kun sulla ja on tunnetumpi kuin sinä. Internetin mukaan 73, joten siinä vastaus kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, mikäli on hyvä jääkiekkoilija tai liittyy johonkin poliittiseen puolueeseen.
Jääkiekkoilu vaatii nopeaa älyä. Olen aina ihmetellyt sitä, että jalkapalloa pidetään jotenkin älykköjen pelinä. Jalkapallohan on hidasta etenemistä ja strategioita ehtii hyvin punoa. Jääkiekko vaatii paljon enemmän aivokapasiteettia.
Luultavasti onnellisempi kuin älykkäämmät toverinsa
Mulla on testatusti ÄO 85. Mä olen hankkinut elämääni vähän turhia vaikeuksia siitä, että en jotenkin nuorena hyväksynyt, etten ole kovin välkky, ja väkisin valtavalla työllä kävin lukion ja yliopistonkin. Valmistuin maisteriksi valtavan taistelun jälkeen, monet kurssit piti käydä kolmeen kertaan ennen kuin meni läpi jne. Mutta sisulla valmistuin. Vain todetakseni, että älyn puute on ongelma myös alan töissä. Niitä olen silti valmistumisesta asti tehnyt. Joudun vaan uhraamaan kaiken vapaa-aikani työlle että pärjään, eli teen salaa kotona läppärillä töitä kompensoidakseni hitauttani.
Olisin varmaan onnellisempi jossain perustyössä, joka ei ole niin vaativaa, mutta silti eipä ole tullut lähdettyä siihenkään, koska tässä on kuitenkin hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuissa tuolla setillä on oikein hyvä tulevaisuus edessä.
Sinä ainakin esittelet omaa matalaa lukemaasi tällä pakkomielteisellä hokemisella.
Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Persuks vaan, siellä pärjää kun ei liikoja ajattele.
Kiinteistövälittäjäksi tai perheyrityksen johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on testatusti ÄO 85. Mä olen hankkinut elämääni vähän turhia vaikeuksia siitä, että en jotenkin nuorena hyväksynyt, etten ole kovin välkky, ja väkisin valtavalla työllä kävin lukion ja yliopistonkin. Valmistuin maisteriksi valtavan taistelun jälkeen, monet kurssit piti käydä kolmeen kertaan ennen kuin meni läpi jne. Mutta sisulla valmistuin. Vain todetakseni, että älyn puute on ongelma myös alan töissä. Niitä olen silti valmistumisesta asti tehnyt. Joudun vaan uhraamaan kaiken vapaa-aikani työlle että pärjään, eli teen salaa kotona läppärillä töitä kompensoidakseni hitauttani.
Olisin varmaan onnellisempi jossain perustyössä, joka ei ole niin vaativaa, mutta silti eipä ole tullut lähdettyä siihenkään, koska tässä on kuitenkin hyvä palkka.
Maisteriksi ei valmistuta 85 ÄO:lla, mittautapa uudestaan.
Pitäisi ensin määritellä se menestymisen käsite, jotta tuohon voisi vastata.
Minulle esimerkiksi menestynyt ei ole paljon rahaa, valtaa, korkeaa asemaa tai kuuluisuutta.
Se on minulle vain itselle mielekäs elämä.
Sellaisen voinee saavuttaa varmaan millä ÄO:lla tahansa, jos olosuhteet ovat oikeat.
Markkinavetoisessa kulttuurissamme, jossa ihmiset jaetaan voittajiin ja häviäjiin menestys ainakaan henkisen tasapainon kannalta ei tunnu löytyvän helposti korkeammillakaan ÄO-lukemilla.
Ihmislajin menestyksen salaisuus on yhteistyö. Nykyään kuitenkin meitä kilpailutetaan myös ympäristöissä, joissa meidän kuuluisi voida tuntea, että ollaan samaa "heimoa" niin, että yhteistyö, konsensus ja kaikkien huomioon ottaminen olisi etusijalla. Näitä ovat työpaikat, koululuokat ja valitettavasti myös monet harrastusporukat.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa kirjoittaa ÄO, ollaan jo ihan hyvissä lähtökohdissa.
Suorittava ja ohjeistettu työ ilman monimutkaisia tulkintoja tai ohjeiden soveltamista onnistuu varmasti. Eli jotenkin asiantuntijuutta vaativa tehtävä ei sovellu henkilölle, joka ei kykene edellä mainittuun.
Muutoin ihan perus käyttäytymissäännöt ja oma hyvä asenne työntekemiseen niin on ihan riittävä :)
Aiemmin mainittu 'pysyä Suomessa' niin pitkälle vaikuttaa kielitaito. Jos henkilöllä on esim. äidinkielenään ruotsi, hänen työmarkkinansa ulottuvat muualle Pohjoismaihin suht helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisteriksi ei valmistuta 85 ÄO:lla, mittautapa uudestaan.
Kyllä kasvatustieteiden maisteriksi 85 riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava tarina. Antaa kyllä uskoa kaikille meille. Tsemppiä.
Voi. Persujen ehdokaslistalta voi päästä jopa europarlamentaarikoksi asti, vaikkei olisi selvinnyt edes peruskoulusta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syntyy sopivaan perheeseen, eikä omaa mitään idioottimaisia taipumuksia, niin varmaan löytää paikkansa maailmassa. Toki tarvitsee enemmän apua selvitäkseen mutta ei se älykkyys kaikkea ratkaise.
Tämähän se. Vanhemmilla jos on yritys mikä pyörii jo ns. omalla painollaan, niin toimitusjohtajan virkaa voi tehdä himmeämpikin lamppu.
Ja sen usein yrityksestä huomaakin.
John F Kennedy