Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella työllä ja kuukausitulolla saa luottokortin? En saanut.

Vierailija
14.05.2024 |

Minulla ei ole ollut koskaan luotollista korttia, mutta nyt olin ajatellut sellaisen hankkia. Pankki antoi alustavasti myöntävän päätöksen päälle 6000 euroon, mutta muutin itse siihen hakemukseen pienemmän luottorajan. 

Sain kuitenkin sitten lopulta kieltävän päätöksen hakemukselle, ja pankin viestissä luki ainoastaan, että "hylkäys perustuu kokonaisarvioon luottohakemukselta välittyneiden tietojen mukaisesti".

Hain siis 2000 euron luottorajaa korttiin. Minulla ei ole kulutusluottoja, autolainaan tai asuntolainaa. Opintolainaa on jäljellä joitain tuhansia euroja, asumiskulut + opintolainan lyhennys ovat reilusti alle viidennes kuukauden nettotuloista. Kuukausitulot nettona noin 3000 euroa ja työ on määräaikainen, vuoden loppuun saakka, yhteensä työsopimukselle tulee pituutta noin 1,5 vuotta. Työelämässä olen ollut ihan tauotta määräaikaisuuksilla työni luonteen vuoksi jo monta vuotta. Luottotiedot minulla on puhtaat, mutta minulla on aiemmin ollut luottotietomerkintä, joka on kuitenkin poistunut jo joskus 2010-luvun alkupuolella. 

Millaisilla tiedoilla luotollisen kortin oikein saa? Onko ongelma määräaikaisuus? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muita pankkeja ja vaihda tilisi sinne, joka myöntää kortin.

Vierailija
22/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot noin 3300/kk ennen veroja, vakityö, velaton yksiö. Ei muita lainoja.

Heittämällä sai Danskelta luottokortin 2000€ rajalla jonka nostin vähän sen jälkeen 4000€ matkailua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä sain OP luottokortin 2000€ euron luotolla.

Vierailija
24/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile muita pankkeja ja vaihda tilisi sinne, joka myöntää kortin.

Tämä. Ehdottomasti tämä.

Vierailija
25/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt haen jostain toisesta pankista luottokorttia, näkyykö niille siellä positiivisessa luottorekisterissä, että olen hakenut ja saanut hylsyn toisesta pankista? 

Vierailija
26/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin kuuntelemaan numeroa 10, ja soittamaan pankkiin, selittämään, mihin tarvitsisit sitä korttia.

Vierailija
27/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kuuluu antaa sinulle luottokortti!

Taidat olla jossain pienessä firmassa töissä. Meillä ainakin kaikki matkustavaiset saivat luottokortin,  sitä ihan edellytettiin. Iso talo.

Luulen, että työsuhteesi määräaikaisuus oli se epäämisperuste. Toki suututtaa. 

Kysy, saako teillä vanhaan malliin kassasta matkaennakkoa, jos luottokortti on tuntematon käsite.

Vierailija
28/32 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on himmeitä nykyään. Itse yritin korottaa luottokorttini luottorajaa 2000 eurosta 3000 euroon juurikin, koska työpaikalla pitäisi maksaa omalla luottokortilla tietokonehankinta, jonka sitten saa laskuttaa työnantajalta myöhemmin. Oletin että saisin tietysti, koska mulla on yli 10 vuotta kestänyt työsuhde, ainoa velka noin 500 euroa velkaa siellä luottokortilla, palkka 4500 e/kk, asumisoikeusasunto ei vie kohtuuttomasti kuluja tuloihini nähden. Enpä saanut kohotettua luottorajaa. Taitaa saada Nordea jäädä ja etsin toisen pankin.

Vierailija
29/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tuli hylky! 7v työelämässä mutta silti joku tuntuu mättäävän. Noh ei voi mitään jatketaan pankkikortilla.

Vierailija
30/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luottokortin asuntolainan yhteydessä Nordeasta vuonna 2017. Luottoraja on 1000€. 

Viime keväänä hain siihen korotusta (2000€ euroon), koska olimme tekemässä pidemmän matkan perheen kanssa ja ajattelin, että olisi parempi jos minulla olisi myös kortilla luottoa enemmän. Tein korotushakemuksen nettipankissa, odotin kaksi viikkoa ja sitten pankista soitettiin pitkä puhelu koskien tuloja, menoja ja korotuksen syytä.

Viikon päästä tuli viesti että emme myönnä enempää luottoa. Minulla ei ole mitään kulutusluottoja, ja asuntolainaa olemme maksaneet ajallaan ilman yhtäkään maksuvaapaata kuukautta. Palkkani on enemmän nyt kuin se oli vuonna 2017.

Tein sitten hakemuksen toiseen pankkiin, ja sieltä myös hylkäys.

Veikkaan syyksi positiivista luottorekisteriä jossa jossa tuo yksi kortti näkyy kulutusluottona ja asuntolaina siihen päälle sitten. 

Vierailija
31/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kai niillä on monenlaisia kriteerejä. Vaihdoin itse juuri pankkia ja kaiken säätämisen jälkeen päätin, että otan sitten luottokortinkin näiltä. En muistanut miten pitkät rimpsut kysymyksiä tulee ja miten paljon niihin pitää nähdä vaivaa, niin päätin, etten vaan jaksa, klikkasin itselleni vain pankkikortin, valitsin kuvan muutamastva vaihtoehdosta ja kirjauduin ulos pankista. Pari päivää sen jälkeen minulle soitettiin pankista, ilmeisesti on oikein oma yhteyshenkilö siellä ja hän sitten alkoi kauppaamaan luottokortteja ja kertomaan mitä ominaisuuksia missäkin on. Sanoin hälle etten nyt vaan ehdi vastailla niihin miljooniin kysymyksiin, että antaa olla, katselen sitten joskus, jos pitää vaikka innostua lähtemään matkalle ja siellä luottokortti on parempi vaihtoehto ja pärjään tosi hyvin pankkikortillakin. Yhteyshenkilöni sanoi sitten, että ei tarvitse mitään kysymyksiä, että sinulle luottokortti on jo myönnetty.

Että who knows... en ole itse tällä hetkellä edes työelämässä, vaan elän sijoittajana, että mahtaako sitten varallisuus vaikuttaa. Oletan, että jos olisin vaikka työttömyyskorvauksilla, niin luottokorttia en saisi.

Vierailija
32/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko laittaa, että pankki on ensisijainen pankkisi ja tulevatko palkkatulot kyseiseen pankkiin? Jos ei, niin helposti tulee hylky, itsellä tuli 4500 euron kuukausituloilla vakituisessa työssä.