Kysely, kuinka usein pyyhitte pölyjä?
Pyyhinpä sitten kerran päivässä tai kerran kuussa, aina sitä vaan on.
Vastaa kyselyyn ja kerro myös parhaat vinkkisi pölyjen pyyhintään :)
Kommentit (10)
Itse vedän ne sieraimeen, ei hyvää "pölyä" kannata pyyhkiä pois pöydältä, sehän olisi "pölyn" väärin käyttöä.
Pari kertaa viikossa. Mulla on swifferi, mutta usein pyyhin pinnat pyykkietikka-, fairy- tai yleispesuliuoksella, niin tulee siivouksen tuoksua.
Nyt talvella pölyä tulee ihan hirveästi kuivassa kerrostaloasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten hyvä että pölyjä huiskii jollain huiskulla vai pitääkö ne aina saada kosteaan liinaan?
Älä huiski. Pölyhuiska on hyvä kun sitä osaa käyttää. Eli sillä enemmän pyyhitään/sitä käännetään, jotta pöly tarttuu siihen. Sitten sitä voi välillä ravistella ulkona tai sen voi imuroida. Huiskimalla vaan pöllyytät kaiken ilmaan.
T: siivooja
Liian harvoin, pari kertaa kuukaudessa. Pitääkin tänään ottaa siivousrätti käteen ja pyyhäistä pölyt pois hyllyiltä ja pinnoilta
Puuttuu vastausvaihtoehto "kaksi kertaa kuukaudessa"
Arvioisin että keskimäärin harvemmin kuin kerran kuukaudessa tulee pyyhittyä pölyjä pinnoilta. Joskus saatan ihan erikseen pyyhkiä pölyjä joiltain pinnoilta, toisinaan taas imuroinnin yhteydessä.
Läppäri on kyllä ihan käsittämätön pölymagneetti.
Pölyt pyyhin aina kostetulla keittiöliinalla ja pesen sen aina välillä ettei se ala vaan levittämään paskaa paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten hyvä että pölyjä huiskii jollain huiskulla vai pitääkö ne aina saada kosteaan liinaan?
Älä huiski. Pölyhuiska on hyvä kun sitä osaa käyttää. Eli sillä enemmän pyyhitään/sitä käännetään, jotta pöly tarttuu siihen. Sitten sitä voi välillä ravistella ulkona tai sen voi imuroida. Huiskimalla vaan pöllyytät kaiken ilmaan.
T: siivooja
Mulla on se karvahuiskuri mitä monet haukkuu, mutta jippo onkin siinä, että kun pyyhit yhden pinnan sillä, ravistele se esim suihkussa puhtaaksi. Pyyhi uusi pinta ja ravistele - älä vain siirää pölyjä eteenpäin. Tosi hyvin toiminut ja hellävarainen pinnoille, jotka ei pidä hankaamisesta.
Kostealla vältän pyyhkimistä, koska monesti se tekee pölyjen siivoamisesta vain hankalampaan.
Pölyjen pyyhintään myös imurin pölypäät on käteviä. Tosin imurin käyttö on välillä työlästä ja hankalaa siihen
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa. Mulla on swifferi, mutta usein pyyhin pinnat pyykkietikka-, fairy- tai yleispesuliuoksella, niin tulee siivouksen tuoksua.
Nyt talvella pölyä tulee ihan hirveästi kuivassa kerrostaloasunnossa.
Swiffer duster? Onko se oikeasti hyvä?