Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa kaaos päällä - monet ovat saaneet huhtikuun vaihteessa käsittämättömiä päätöksiä hakemuksilleen.

Vierailija
14.05.2024 |

Ihmiset ovat tuohtuneet. Todella kovia päätöksiä kelan hakemuksille, monet hylättyjä kehnoin perusteluin. 

Netissä ihmiset keskustelevat miten kohtuuttomaksi meno mennyt ja mistään ei saa tukia ja aikaisemmin hyväksyvät päätökset ovat nyt evättyjä. Ihmisiltä menee kohta katto pään päältä eikä edes ruokajonossa riitä kaikille. 

Mitä täällä tapahtuu!? Suomessa ei kannata sairastua tai köyhtyä kenenkään. 

Kommentit (420)

Vierailija
221/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. 

Ansiosidonnaista maksettiin 1,9 miljardia viime vuonna https://www.tyj.fi/tilastot/

Urpon mukaan sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennyksiä - Suurin etuus jopa 6 800 euroa kuukaudessa ja sitä voidaan maksaa eläkeikään asti.

Kansanedustajien sopeutumisrahaan ei ole suunnitteilla heikennyksiä, vaikka kyseessä on ansiosidonnainen työttömyysetuus ilman työvelvoitetta.

- Laskekaa paljonko rahaa menee näihin turhiin sopeutumisrahoihin ja -eläkkeisiin verorahoistamme.

- Palkkiot maksetaan kansanedustajille ja ministereille myös verorahoista. (+ etuudet)

Vierailija
222/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on köyhää, mutta pystyy itse siivoamaan ja tekemään ruokaa ja käymään kaupassa. 

Eläkkeellä kaikki palvelut maksaa. 

Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun 10 euroa per kerta. 

En halua ajatella paljonko maksaa omakotitalon siivous. 

Alapeukuttaja voi mennä Helsingin kotihoidon nettisivuille katsomaan palvelumaksut. 

Mä alapeukutan, koska olen kyllästynyt Tradenomin spammiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M E N K Ä Ä  T Ö I H I N

Ei ole töitä, etkö älyä.

Ei se älyä kun sillä ÄO on 60. Ei voi tajuta ettei niitä työpaikkoja ole sillee niinku liukuhihnalla kaikille otettavaksi. Meitä on moneen junaan juu 😅

Aina sama ulina-työpaikkoja ei ole kaikille.Täyttäkää ne auki olevat paikat ensin ja uliskaa sitten että töitä ei ole.

Vierailija
224/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli kertomus äidistä ja lapsista.

Joutui muuttamaan pienempään, tuet pieneni ja loppujen lopuksi joutui hakemaan toimeentulotukea.

Mitä hiton älyä tässä hommassa nyt sitten on!

Eikö siellä hallituksessa osata laskea!

Hölmöläisten peitonpaikkuuta!

Kyllähän ne kulut vähenivät, kun kerran muutti pienempään.

Vierailija
225/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on köyhää, mutta pystyy itse siivoamaan ja tekemään ruokaa ja käymään kaupassa. 

Eläkkeellä kaikki palvelut maksaa. 

Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun 10 euroa per kerta. 

En halua ajatella paljonko maksaa omakotitalon siivous. 

Eläkkeellä olevalla on ihan saman verran aikaa kuin työttömälläkin.

Vierailija
226/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ulina on musiikkia korvilleni .

Tästä se alkaa tervehtyminen ja nuo ennen niin helpolla elämässään päässeet asetetaan tilanteeseen jossa heidän on aloitettava pitämään itse huolta itsestään.

Olette päätymässä tilanteeseen jossa ette ole enää riippuvaisia valtion avustuksista ja sehän on vain hyvä asia. Jokaisen ihmisen kohdalle tulee hetki jolloin on aika itsenäistyä ja ne hetket ovat nyt lähellä usean kohdalla. 

Se on se juttu...

Aivan varmasti. Kun persuille kulttuuri on luksusta niin epäilemättä ulinakin on musiikkia. Mitäpä juntit kulttuurista ja teiteesta ymmärtäisivät enempää kuin sika hopealusikasta.

Persut näennäisesti ovat isänmaallisia, mutta suomalainen kulttuuri, taide ja tapahtumat on poljettava maan rakoon. Jos emme puolusta oman maamme kulttuuria, mitä tänne edes jää, minkä puolesta käydä edes töissä.

Vierailija
227/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Jokaisen tulee maksaa omat syömisensä ja asumisensa itse. Ei ainakaan näin velkarahalla.

Ai, sinä ostit asuntosi käteisellä, peritkö vanhempasi? Muutoin kyllä maksat sitä velkarahalla ja olet pankin velkavanki. Käsittämätöntä, ettet osaa mieltää sitä sellaiseksi. Sinulla on velkaa, olet velallinen. Et omista asuntoasi ennen kuin viimeinen sentti pankille on siitä maksettu. Ymmärrätkö nyt? 

Ne, jotka elivät 90-luvulla, muistavat ajan, jolloin pakkohuutokaupoissa myytiin paljon näitä "omia" asuntoja, vaikka "omistajat' eivät siitä ollenkaan tykänneet eivätkä siihen lupaa antaneet. Heiltä ei yksinkertaisesti kysytty. Kohta muuten ollaan taas samassa pisteessä. 

Uskomatonta miten tyhmiä jot

Ei mielenterveysongelmiin liity tyhmyyttä tai aggressiivisuutta.

Vierailija
228/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta evättiin vammaistuki. Ennen sain sitä. 

Kaverilta on amputoitu toinen jalka, aina silloin tällöin verottaja kuitenkin tarkistaa, että eihän jalka ole kasvanut takaisin. Siis ennen kuin jatkavat jotain verovähennystä tms. Kela luonnollisestikaan ei voi automaattisesti jatkaa vammaistukea, koska vammahan voi parantua.

Minkä verovähennyksen saa amptoidun jalan perusteella? Invalidivähennys poistui jo pari vuotta sitten. Harkinnanvaraisen veronmaksukyvyn alentumusvähennyksen voi saada, mutta se pitää hakea vuosittain veroilmoituksella ja perustella, ei ole siirtyvä vähennys. 

Vierailija
229/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelasta helposti rahaa saa. Mä en meinannut saada edes asumistukea, Kelan mielestä tuloni olivat niin pienet ettei niillä pysty elämään, joten joutuivat harkitsemaan myönnetäänkö koko tukea. Koska mistä maksan omavastuun jne. Jouduin puhutteluun jossa vihdoin uskoivat, että leipäjonoilla, dyykkaamisella, oman ruuan kasvatuksella ja palasaippualla selviää kyllä pienelläkin budjetilla.

Työmarkkinatukeakaan en aikanaan saanut, 5 kk odotusaika tuli samantien koska en ollut käynyt ammattikoulua. Sama odotusaika tuli myöhemmin uudestaan. Työmarkkinatuen saaminen ylipäätään on hiton vaikeaa, aina löytyy joku porsaanreikä ettei sitä tarvitse myöntää. Olen työkkärin mukaan elättänyt itseni mm. koirien kasvatuksella, kun mulla oli kastroitu uroskoira ja narttupentu. En ymmärrä, miten kukaan pystyy vuosikausia noita tukia nostamaan.

Se miten tukia voi nostaa vuosia piilee siinä että mitään ei kannata tehdä tai yrittää, muuta kuin kokoaikatyö. Tämä nykyinen tuki hässäkkä on aikansa elänyt sekä passivoittaa tuen saajan luomalla kaikenlaisia loukkuja sekä hankaloittamalla omille jaloille nousemista. Eli jos tuet saa rullaamaan niin älä nyt ainakaan tee yhtään mitään, kun tuen poikkasemiseen löytyy herkästi perusteet.

Vierailija
230/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä tehdään taas uusia tukien leikkauksia! Saas nähdä mitä sitten viedään. On minusta myös outoa jos terveyspalvelut ovat lakisääteisiä ja nyt niitäkään ei saa. Erikoissairaanhoito ollaan ajettu alas ja terveyskeskuksellakaan ei uusita reseptejä jotka olleet käytössä vuosia. Ihme juttuja ja kansa vaan ihmettelee

Vierailija
231/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, niinköhän ne sitten lähtee asumistuet kokonaan itselläkin seuraavalla tarkastuskerralla.

Käsittääkseni ainakaan vielä ei ole dramaattisempia muutoksia asumistukeen tehty, lähinnä joku 10 prossan korvausvähennys ja pieni omavastuun korotus joten vaikuttaisi aika mielivaltaiselta lähteä eväämään täysin jos aiemmin on myönnetty samassa tilanteessa.

Mielivaltainenhan Kela juuri on. Logiikalla siellä ei juhlita. 

Mina saada aina mita pyyta.

Ei ole mikään uutinen, ettei persut ole koskaan oppineet kirjoittamaan.

Mita mita mita sina raseisti sanoa. Miksi sina solvata mina persu.

Vierailija
232/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Olen itse oikeasti köyhä ja huonossa asemassa. Kaikki tukeni ovat kasvaneet 1.4. alkaen.

Vierailija
233/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään omin avuin, syön avanteen kautta. Aikaisemmin sain korotettua vammaistukea, nyt alinta. Minusta on hiukan epäreilua, että olen samassa tukiryhmässä ruoka-allergikkojen ja astmaatikkojen kanssa. Yhtään vähättelelemättä kenenkään sairauksia. Tein valituksen, toivottavasti menee läpi. Helpottavaa lukea, etten ole ainut, joka pähkäilee näiden asioiden kanssa. 

Eivät he ole mitä tahansa allergikkoja tai astmaatikkoja, vaan vamman tasoisesti. Niin kuin sinäkin. Ihan oikeassa ryhmässä olette kaikki.

Avanteen kautta toteutettava avustettu ruokinta on verrattavissa astmaan? Selvä. 

Vierailija
234/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään omin avuin, syön avanteen kautta. Aikaisemmin sain korotettua vammaistukea, nyt alinta. Minusta on hiukan epäreilua, että olen samassa tukiryhmässä ruoka-allergikkojen ja astmaatikkojen kanssa. Yhtään vähättelelemättä kenenkään sairauksia. Tein valituksen, toivottavasti menee läpi. Helpottavaa lukea, etten ole ainut, joka pähkäilee näiden asioiden kanssa. 

Eivät he ole mitä tahansa allergikkoja tai astmaatikkoja, vaan vamman tasoisesti. Niin kuin sinäkin. Ihan oikeassa ryhmässä olette kaikki.

Avanteen kautta toteutettava avustettu ruokinta on verrattavissa astmaan? Selvä. 

Tosin minulla on kyllä astmakin. Ilmeisesti ei saa paljousalennusta. Saan ravintoa letkun kautta vaan joka toinen päivä, joten jospa ovat aatelleet, että sairaudenhoito ei ole päivittäistä.

Vierailija
235/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen Kelan antaman tyhmänkin päätöksen jälkeen voit täydentää hakemusta ja pyytää sen käsittelyä uudelleen (jolloin tutkitaan oikaisun mahdollisuus). Turha sitä ensimmäisenä on vikistä ja inistä, vaan vaatia tarkistusta tai oikaisua, jos päätös on ihan väärin tulojen osalta tai muuten. Tarkistamiset ovat ihan arkipäivää, mutta ei niitä voida tehdä, jos ei pyydä. Pyytämällä ja uudelle hakemuksella tai oikaisuvaatimuksella asia nousee vireille uudellen.

Mulla ei ole energiaa tollaseen. Ollaan sit ilman rahaa. 

Taidat olla ihan totaalisen urpo. Todellakin parempi että olet ilman rahaa sitten.

Vierailija
236/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen Kelan antaman tyhmänkin päätöksen jälkeen voit täydentää hakemusta ja pyytää sen käsittelyä uudelleen (jolloin tutkitaan oikaisun mahdollisuus). Turha sitä ensimmäisenä on vikistä ja inistä, vaan vaatia tarkistusta tai oikaisua, jos päätös on ihan väärin tulojen osalta tai muuten. Tarkistamiset ovat ihan arkipäivää, mutta ei niitä voida tehdä, jos ei pyydä. Pyytämällä ja uudelle hakemuksella tai oikaisuvaatimuksella asia nousee vireille uudellen.

Mulla ei ole energiaa tollaseen. Ollaan sit ilman rahaa. 

Taidat olla ihan totaalisen urpo. Todellakin parempi että olet ilman rahaa sitten.

Ei, olen vain lopen puhki kaiken maailman lääkäreiden, Kelojen ja ties minkä tahojen kanssa taistelemiseen. Ja vakavasti sairas. Siksi energiatasot ovat vähäiset ja keskittymiskyky nollissa. 

Vierailija
237/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia olette saaneet nautiskella tuista ja loikoilla. Itse en ole elämäni aikana saanut muuta kuin yhden äitiystuen ja toki lapsilisät lapselleni. Tein töitä, oikeastaan yritin ihan liikaa,  koska pelkäsin lopputiliä, asuntovelkojen ja lapsen kanssa kauhea katastrofi.

Saimme toki läheisiltä ja molemmilta isovanhemmilta tukea, josta olen sanomattoman kiitollinen, samoin kuin siitä että älysin antaa mallin lapselleni, työssäkäynnistä.

Vierailija
238/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä eutanasialainsäädännösdä mättää? Kun ei haluta että pysytään elossa, niin eikö silloin ole loogista, että päästetään nopeasti ja tehokkaasti päiviltä. Ei siinä tarvitse mitään etiikoita ja moraaleja pyöritellä, eihän ne merkkaa muutenkään mitään.

Vierailija
239/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies kyykyttää.

Tämä ei ole uusi asia Suomessa.

Vierailija
240/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euron perustulo,ja KELA voidaan lopettaa.No,vuokra 550 €,puhelinliittymä 30€,sähkölasku 30€,vesilasku 20€.Kyllä 170 eurolla ostaa ruokaa,vaatteita ja saippuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan