Mihen maahan lähtisit turvaan, jos Suomen tilanne menisi huonoksi...
Tosin monikaan Euroopan maa ei nykyoloissa ota vastaan, mutta ainahan voi yrittää jäädä paperittomaksi. Muista ottaa myös käteistä rahaa mukaan!
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Voittamaton venäjä on pelkkä vale, tässä hieman faktaa
-venäjä hävisi Puolalle vuonna 1920.
-neuvostoliitto olisi romahtanut jo vuonna 1941 ilman Yhdysvaltain taloudellista apua ja olisi hävinnyt N-Saksalle.
-Sota Afganistassa päätyi nöyryyttävään vetäytymiseen.
-Ensimmäinen Tšetšenian sota päättyi venäjän häviöön
-venäjän keisarikunta hävisi Krimin sodan vuonna 1856.
-venäjän keisarikunta hävisi Venäjä-Japanin sodan vuonna 1905.
-venäjän keisarikunta hävisi ensimmäisen maailmansodan vuonna 1917.
Se siitä valheesta, tarinat voittamattomasta venäjästä on pelkkiä valheita ja fantasioita jotka eivät perustu todellisuuteen. Sota Ukrainaa vastaan tulee päättymään venäjän häviöön ja se tulee olemaan vain yksi monista sodista jonka venäjä on hävinnyt. Ilman kiinan apua venäjä olisi hävinnyt myös tämänkin sodan aikoja sitten.<
Totta kaikki. Ja ilman Yhdysvaltojen/liittoutuneiden materiaalista apua olisivat hävinneet myös toisen maailmansodan.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisimme mieheni kotimaahan, joka Välimeren eteläpuolella.
Onko sielläkin yhtä hyvät tuet kuin Suomessa?
Olen lääkäri. Ja puoliso juristi. Pääsemme minne tahansa.
Ruotsiin tai Norjaan varmaan. Tuota Islantiakin voisi tietty harkita, eipä ainakaan olisi liian kuumia kesiä.296
En lähde kotoani mihinkään. Menkää te, pelottelun uhrit!
Vierailija kirjoitti:
En lähde kotoani mihinkään. Menkää te, pelottelun uhrit!
Niinhän ne monet mummot tuolla Harkovan porhoispuolellakin on ajatelleet, osa on nyt kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittamaton venäjä on pelkkä vale, tässä hieman faktaa
-venäjä hävisi Puolalle vuonna 1920.
-neuvostoliitto olisi romahtanut jo vuonna 1941 ilman Yhdysvaltain taloudellista apua ja olisi hävinnyt N-Saksalle.
-Sota Afganistassa päätyi nöyryyttävään vetäytymiseen.
-Ensimmäinen Tšetšenian sota päättyi venäjän häviöön
-venäjän keisarikunta hävisi Krimin sodan vuonna 1856.
-venäjän keisarikunta hävisi Venäjä-Japanin sodan vuonna 1905.
-venäjän keisarikunta hävisi ensimmäisen maailmansodan vuonna 1917.
Se siitä valheesta, tarinat voittamattomasta venäjästä on pelkkiä valheita ja fantasioita jotka eivät perustu todellisuuteen. Sota Ukrainaa vastaan tulee päättymään venäjän häviöön ja se tulee olemaan vain yksi monista sodista jonka venäjä on hävinnyt. Ilman kiinan apua venäjä ol
Mutta ilmaan venkkuja koko eurooppa puhuisi saksaa. Ja suomalaiset olisivat jälleen siellä Siperiassa kaivoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia. -Rokka
Mutta jos sillai ohojuksilla sivaltelloo? Tai vaikka ytinpommilla?
Saattaisi Heikkinenkin päivitellä et mikä se on tuo sienimäinen patsas tuolla taivoon rannas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia.
Rahasi ovat jo siellä.
Mikä pakkomielle tuo EUn haukkuminen ja Italian mainitseminen on?
Puhutaan vaikka italianpadasta, niin "mutta kun Sanna ja Italia, nyyh..."
Ei kukaan puhunut Sannasta mitään, paitsi sinä.
Neukkulaan tekemään näitä aloituksia arvostetulle Vauva-palstalla!! Pränikät kaulassa ja mitalit rinnassa olisin melkein sotasankari, kun kaalipalkalla naputtelisin menemään tajunnan aivovirtaa, mitä politrukki korvaani kuiskuttelee!! Mikään ei minun selkärankattomuutta pysäyttäisi....Joskus, ehkä jos olisin katalista katalin, idolini, Herra Isoherra, Mister Pjuutin Kremlin suurimmassa juhlasalissa ojentaisi minulle kukkakaalin!! Oih, alkoi juuri jöpöttämään kun ajattelin asiaa....hitsi!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Pitsan ja makkaran paistajista on aina pulaa sesonkiaikana.
Lähtisin Israeliin. Ja lähdenkin.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uruguay
Uruguayta olen ajatellut. Se on kaukana Venäjästä ja tarpeeksi kaukana jenkeistäkin. Ei varmaan joudu kahakoihin niin helposti. Myös väestöpyramidi taisi olla tuolla ihan hyvä, nuoria paljon, joten ei taakkaa vanhuksista. Hyvä juttu minulle, joka on lähes keski-ikäinen. Maa on myös vakavarainen ja siellä on hyvä elintaso, Euroopan tasoa. Pitäisi vaan opetella puhumaan espanjaa.
Oletko käynyt Uruguayssa? Jos katsotaan koko kansan elintasoa, niin aika kaukana Suomesta. Ja vaikka on menestynyt maa Etelä-Amerikassa, niin turvallisuus ongelmat hieman erilaisia. Köyhien alueet on sellaisia, että siellä voit tulla helposti ryöstetyksi. Tai sinut voidaan ryöstää liikennevaloissa autosta.
Ei täältä muilla ole kiire pois, kuin niiltä venäläisiltä Ukrainan rintamaa paenneilta tur*va*pai*kan*hakijoilta, kun ne on Kremlin silmissä maanpettureita. Pidetään Suomi suojassa, niin voidaan suojella heitäkin!
Vierailija kirjoitti:
jenkkeihin
Trumppi ei päästä, likainen ma tu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvat kummankin ammatin harjoittamiseen ovat aika tiukassa missä tahansa. Varsinkin Jenkeissä saa käydä lääkiksen about alusta uudelleen ja juristeilla taitaa olla vielä huonompi tilanne erilaisen oikeusjärjestelmän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvat kummankin ammatin harjoittamiseen ovat aika tiukassa missä tahansa. Varsinkin Jenkeissä saa käydä lääkiksen about alusta uudelleen ja juristeilla taitaa olla vielä huonompi tilanne erilaisen oikeusjärjestelmän takia.
Ne, jotka ovat lääkäreitä ja juristeja muuallakin kuin vauvapalstalla tietysti tiesivätkin tämän jo.
En ole lähdössä vaikka Sveitsissä olisikin sukulaisia. En kehtaisi katsoa veteraaneja silmiin palatessa jos itse luikkisin pakoon.
Norjaan. Uskon, että se olisi samankaltaisen ilmaston ja kulttuurin kannalta paras vaihtoehto.