Miten jaksaa työpäivä jos nukkunut 5 tuntia?
Kommentit (25)
Valintoja, valintoja...
Jo nuorena tajusin, että aina ei nukuta.
Tajusin, että voin kärsiä ja valittaa tai nauttia tilanteesta. Joten kirja käteen :)
Kofeiini auttaa selviämään joskus jopa täysin nukkumatta sujuneen yön. Mutta kahden, jopa yhden tunnin uni on parempi kuin ei yhtään. Autolla ei kyllä kannata silloin ajaa, ellei ole täysin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pystyisi yhtään mihinkään 5 tunnin unilla. Käytännössä nuokkuisin koko päivän, juttelisin ehkä muiden kanssa, joisin kahvia, nuokkuisin, siirtelisin hiirtä edes takaisin. Työtulos täysi nolla.
Pahimillaan se, ettei saa nukkua kun on kuoleman väsynyt johtaa siihen, että seuraavakin yö menee perziilleen ja spiraali alaspäin vain pahenee.
Käytännössä ainoa todellinen apu olisi, että saisi nukkua kun väsyttää ja tehdä vaikka lyhyemmän työpäivän esim, puolikkaan. Mutta tällainen joustohan ei missään nimessä käy.
Aikoinaan joku mulle neuvoi, että jos on huono päivä niin haet sitten sairaslomaa ja nukut. No eipä sitäkään voi jatkuvasti tehdä.
Istumatyössä huonosti nukutut yöt on pahempia kuin työssä jossa ollaan jalkeillaan. Kun voi mennä ja tulla ja puuhata kaikenlaista ei väsy ole ihan niin kamalaa.
Kokemusta siis molemmista. Mulle nyt muutenkin sopii paremmin työt joita ei tehdä istuen.
Suosittelen meditaatiota aamuin illoin. Maharishi Mahesh Yogi arveli että yksi 15 - 20 minsan TM-sessio vastaa noin 2 tunnin nokosia!
En ole varmaan kertaakaan koko aikuisiälläni nukkunut kuin maksimissaan 6h unia. Yleensä menen sänkyyn n.klo11, nukahdan puolen yön maissa ja herään n.klo 5 ihan pirteänä. En ole päivälläkään väsynyt.
Huonosti.