Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mä olen niin väsynyt?!

Vierailija
13.05.2024 |

Tarviin päiväunet joka iltapäivä, en yksinkertaisesti pysy hereillä. Väsyttää ihan jatkuvasti; aamulla, päivällä, illalla. Miten paljon yössä pitäisi nukkua, että päivän jaksaisi pysyä hereillä?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama vaiva. Kävin laajoissa verikokeissa mutta kaikki arvot oli ok. Ferritiini 53 mikä kuulemma ihan hyvä. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita, syödä eri aikoihin ym mutta väsymys on ja pysyy. 

Viikonloppuisin ei niin paljoa väsytä mutta en kuitenkaan mitenkään pirteä ole. Koran kanssa en jaksa joka päivä käydä lenkillä, mies hoitaa useammin. 

Ikää 41v. En tiedä voisiko johtua esivaihdevuosista.

Voi kun olisi edes kerran viikossa pirteä päivä. 

Vierailija
22/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vasiten verikokeissa.

Mitä tarkoittaa vasiten. Onko joku murresana.

Tarkoittaa tahallaan, tieten tahtoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama vaiva. Kävin laajoissa verikokeissa mutta kaikki arvot oli ok. Ferritiini 53 mikä kuulemma ihan hyvä. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita, syödä eri aikoihin ym mutta väsymys on ja pysyy. 

Viikonloppuisin ei niin paljoa väsytä mutta en kuitenkaan mitenkään pirteä ole. Koran kanssa en jaksa joka päivä käydä lenkillä, mies hoitaa useammin. 

Ei johdu kun olen samanlainen ja ikää 32v, Uskon että jotain uupumusta/masennusta/ahdistusta taustalla

Vierailija
24/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varta vasten, on savolaismurteita.

Mulla on myös tuota väsymystä, verikokeessa kaikki kuitenkin kunnossa. En keksi muuta kuin vaihdevuodet (50v) ja unen rikkonaisuus, vaikka nukunkin noin 8 tuntia yössä, mutta heräilen välillä. Joka iltapäivä nukun töiden jälkeen vartin unet. Se kyllä piristää, jaksan sen jälkeen lähteä lenkille. Mutta se energisyys, mitä nuorempana oli, sitä ei enää ole kuin satunnaisesti. Rokotteesta ei johdu, kun en sellaista ottanut.

Eihän kukaan ole yhtä energinen kuin nuorena! 

Vierailija
25/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä verikoetta, jossa näkyy ferritiini.

Vierailija
26/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ollaan poistamassa elämän kiertokulusta ja tämä on valmistautumista luopumiseen. Taivasmatkasi aika koittaa pian, sen jäkeen saat levätä eikä väsymystä enää ole.

Vierailija
27/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elegia

Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta.

Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta.

Turhaan, oi turhaan tartun ma hetkehen kiini;

riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.

Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät.

Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät.

Notkosta nousin. Taasko on painua tieni?

Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni.

Tiedän ma: rauha mulle on mullassa suotu.

Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu,

pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,

jää punajuova: kauneuden voimaton kaipuu.

Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat.

Mies olen köyhä: kalliit on laulujen lunnaat.

Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin,

haavehen kullat mieleni murheella maksoin.

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!

Liikako lienee pantukin paatinen taakka?

Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?

Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima.

Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat,

katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat?

Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?

Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan!

Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.

Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin.

Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.

Vierailija
28/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertooko hemoglobiini siis rauta-arvon? Se minulla oli ainoa arvo, joka oli verikokeessa normaalin rajojen ulkopuolella. Mutta se oli liian korkea, tosin ihan yhdellä luvulla ylitti normaaliarvon! Siitä lääkäri sanoi, että saattaa johtua sairastamastani astmasta tai olla perinnöllinen. 

En ole kyllä vaihdevuosiakaan vielä osannut ajatella. Minulla on hormonikierukka käytössä ollut vuosia, että en siksi huomaa edes kuukautishäiriöitä, kun kierukan takia niitä ei juuri ole.

ap

Ei kerro. Varastorauta pitää mittauttaa. 

Vierailija
29/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53 ei ole hyvä. 100 on hyvä.

Vierailija
30/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös tuota väsymystä, verikokeessa kaikki kuitenkin kunnossa. En keksi muuta kuin vaihdevuodet (50v) ja unen rikkonaisuus, vaikka nukunkin noin 8 tuntia yössä, mutta heräilen välillä. Joka iltapäivä nukun töiden jälkeen vartin unet. Se kyllä piristää, jaksan sen jälkeen lähteä lenkille. Mutta se energisyys, mitä nuorempana oli, sitä ei enää ole kuin satunnaisesti. Rokotteesta ei johdu, kun en sellaista ottanut.

No ei tietenkään, mutta ei jatkuva väsymys ole kyllä mitään normaalia elämää viisikymppisenäkään.

Vierailija
31/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri? Ilmeisesti pitkäaikainen oli ok, mutta vaihtelut voivat silti väsyttää. 

Vierailija
32/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home levinnyt asunnon rakenteissa, jatkuva taistelu ilmassa olevia mikrobeja vastaan uuvuttaa sinut.

Vierailija
33/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla virkistämätön uni, vaikka tuntimääräisesti nukkuisit paljon. Minulla tehtiin unipolygrafia. Siinä todettiin levottomat jalat ja lievä uniapnea. Magnesium illalla auttaa vähän, sain myös cpap-laitteen mutta siihen en tottunut.

Vierailija
34/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kämpässä ilmanvaihtoa? Happi loppu, avaa ikkuna?

Vierailija
35/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, mutta ei jatkuva väsymys ole kyllä

Juuri samaa meinasin kommentoida. En usko, että on normaalia olla näin väsynyt koko ajan nukkumisesta, terveellisestä ruuasta ja ulkoilusta huolimatta, oli ikä ihan mikä vaan, eikä väsymykseen auta yhtään mikään. Mulla on varastorauta ollut alimmillaan 5 ja hemoglobiini myös ollut alle viitearvojen enkä edes silloin ole ikinä koskaan ollut näin täysin lamaantuneen väsynyt ja voimat poissa.

Vierailija
36/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää sitä lääkäriä tutkimaan kilpirauhasen toiminta perusteellisesti. Pelkkä tyroksiiniarvo ei riitä.

Vierailija
37/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ruvennut tulemaan 5G-verkon avaamisen kanssa samoihin aikoihin, sattumaa?

Vierailija
38/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää sitä lääkäriä tutkimaan kilpirauhasen toiminta perusteellisesti. Pelkkä tyroksiiniarvo ei riitä.

Helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka olisi diagnosoitu kilpirauhassairaus, niin kunnollisia tutkimuksia ei saa pyytämällä eikä vaatimalla. Lääkäri kirjoittaa korkeintaan reseptin tyhroxiniin ja jos se ei auta, niin olet omillasi. Muita apuja ei heru. Kilpirauhassairaudet on semmoisia, että niitä ei tässä maassa kannata sairastaa, koska hoito on täysin olematonta ja/tai tasotonta.

Vierailija
39/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia? Poriseeko masussa, ihottumaa, nivelvaivoja?

Vierailija
40/86 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu kun olen samanlainen ja ikää 32v, Uskon että jotain uupumusta/masennusta/ahdistusta taustalla

Toivottavasti löydät juurisyyn väsymykseen itse olen käynyt myös psykologilla juttelemassa mutta ei siitä juuri apua ollut. Ehkä mulla kuitenkin on tuota masennusta/ahdistusta, vaikka en halua sitä itselleni myöntää.