Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa fanitit enemmän Dingoa vai Hanoi Rocksia?

Vierailija
13.05.2024 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan molempien fani. Olin mm. Hanoi Rocksin viimeisellä Suomen keikalla Kulttiksella 1985. Samoin  Dingo kolahti heti, kun Sinä ja minä voitti Levyraadin 1984. Hanoin fanituksesta kukaan ei sanonut mitään, mutta Dingon fanituksesta kaverit kettuilivat.

T. Kasariteini

huh jos totta

Mitä ihmeellistä tuossa on? (Paitsi kaikkien kavereiden mielestä, jotka kuuntelivat heviä.)

Vierailija
22/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla fanitin Dingoa ja 90-luvulla aloin tykkäämään Hanoin tuotannosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan molempien fani. Olin mm. Hanoi Rocksin viimeisellä Suomen keikalla Kulttiksella 1985. Samoin  Dingo kolahti heti, kun Sinä ja minä voitti Levyraadin 1984. Hanoin fanituksesta kukaan ei sanonut mitään, mutta Dingon fanituksesta kaverit kettuilivat.

T. Kasariteini

huh jos totta

Täh?

Vierailija
24/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kuuntelematta paskaa. Tämä on paljon parempaa. Suomen rock ja metalli on rillumarei-känni-ränttä-tänttää.

Vierailija
25/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia 

Vierailija
26/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kuuntelematta paskaa. Tämä on paljon parempaa. Suomen rock ja metalli on rillumarei-känni-ränttä-tänttää.

Vierailija
27/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastakaan en välittänyt. Eikä kolahtanut myöhemminkään. Molemmilla ehkä 1 kuunneltava biisi.

Vierailija
28/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocks oli Dingon suurimman suosion aikana jo lopettanut toimintansa, joten ne eivät oikeastaan kilpailleet toistensa kanssa huomiosta. Muutenkin Hanoita pidettiin siinä loppuvaiheessa enemmänkin ulkomaisena bändinä, se ei kai paljon Suomessa keikkaillutkaan silloin enää.

Sen sijaan muistan, että Dingo ja Yö jakoivat lapsia siihen aikaan, ja siihen kuului myös jotenkin se, että jos tykkäsi Yöstä, piti myös avoimesti inhota Dingoa, niin että varmasti kaikki muutkin saivat sen tietää. Dingo meni kuitenkin suosiossa selvästi ohi, koska pikkutytöt fanittivat sitä.

Vierailija
29/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Hanoi oli nimetty Vietnamin pääkaupungin mukaan?

Hanoi Rockaa? 

Vierailija
30/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hanoi oli nimetty Vietnamin pääkaupungin mukaan?

Hanoi Rockaa? 

Nimi tulee Johnny Thundersin biisistä "Chinese Rocks", joka tarkoittaa myös heroiinia.

Vierailija
31/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingo

Vierailija
32/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan en ole varsinaisesti fanittanut (synnyin -87), molemmista pidän, Hanoi Rocksista oikein erityisen paljon!

Vierailija
33/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocks for ever!

(en muuten ole Miken soolobiisejäkään kuunnellut, jos en dingoakaan).

Dingo oli järkyttävä matkija. Ne mitään Dingo huiveja ollu. 

Mä olen keski-ikään pärjännyt ilman dingoa.. osa biiseistä kyllä tarttunut jostain, kun handlaan ne nykyään karaokessa. ;)

Vierailija
34/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitäti vannotti, jotta en punkkariksi alkaisi. Rikkoi mun pikkuauton. Päätin että toi punk pitää tsekata. Hanoissa oli punkkiakin. Kirjastosta Hanoi Rocksin kasetteja ja Led Zeppelilliä. Hanoi pysyi soittolistalla, ja myöhemmin tutustuin Sex Pistolsiin ja The Ramonesiin.

Michaelin uraa on tullut seurattua, ja useamman kerran olen tuon Duracel pupun nähnyt livenä.

Vierailija
35/36 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanoi Rocks oli Dingon suurimman suosion aikana jo lopettanut toimintansa, joten ne eivät oikeastaan kilpailleet toistensa kanssa huomiosta. Muutenkin Hanoita pidettiin siinä loppuvaiheessa enemmänkin ulkomaisena bändinä, se ei kai paljon Suomessa keikkaillutkaan silloin enää.

Sen sijaan muistan, että Dingo ja Yö jakoivat lapsia siihen aikaan, ja siihen kuului myös jotenkin se, että jos tykkäsi Yöstä, piti myös avoimesti inhota Dingoa, niin että varmasti kaikki muutkin saivat sen tietää. Dingo meni kuitenkin suosiossa selvästi ohi, koska pikkutytöt fanittivat sitä.

Razzle kuoli joulukuussa "84 ja siitä Hanoin loppu alkoi. Olin kuudennella silloin ja pidin pintani Hanoi fanina.

Kevään "85 aikana Dingo alkoi ottaa valtaa ja syksyllä, kun seiskalle mentiin, niin olin 'ainoa' Hanoi fani.. siitä sitten vaihdoin Yöhön. 

Dingoa oli sitten helppo inhota ja heidän lapsellisia fanejaan. 😄

Vierailija
36/36 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocks 100%.

Kaikkien aikojen paras ja tarunhohtoisin suomalainen rockbändi. Joku HIM on voinut menestyä paremmin, mutta Hanoi Rocksissa oli/on joku aivan omanlaisensa taika ja fiilis. HIM oli periaatteessa vain Ville Valo, mutta Hanoi Rocksia lavalla katsellessa siellä oli viisi rocktähteä, jotka olivat melkein kuin sarjakuvahahmoja. Jo pelkästään se jännite, joka on ilmassa, kun Monroe ja McCoy ovat samassa tilassa, on jotain sellaista jota on vain muutamalla bändillä maailmassa. Siitä jännitteestä syntyy upeaa musiikkia tai täysi kaaos, mutta ei ikinä tylsää läpsäisyä. Niiden kahden pitäisi tehdä musiikkia yhdessä hamaan tappiin asti, mutta kumpikaan ei oikein pysty sitä itselleen myöntämään.

Sääli, että homma loppui liian varhain.