Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäsit armeijasta?

Vierailija
13.05.2024 |

Kuinka viihdyit armeijassa? Tai puolisosi tai lapsesi?

Oma poika on nyt armeijassa ja inhoaa sitä joka solullaan. Joka lomalla tuskailee, että ei halua palata. Harva se päivä tulee viestiä, kuinka inhoaa olla armeijassa. 

Inhoaako nuoret tuota yleensä noin syvästi?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua kun ei vallanpitäjien elämä ole koskaan kiinnostanut. Kunhan rajan yli pääsee liikkumaan niin kaikki on hyvin. En muuten osaa sanoa millaista on elää Venäjän tai minkään muunkaan vieraan valtion vallan alla koska minulla ei ole siitä kokemusta. Mitä nyt muutaman vuoden olen viettänyt muualla asuen. Joku venäläinen ehkä voisi valaista millaista on asua Venäjällä. Hänellä varmaankin olisi siitä kokemusta."

jep, tämmöisiä nää karkurit ylensä juuri on. ei mitään ymmärrystä maailmasta, ainoastaan oma napa ja oma materiaalinen hyvinvointi kiinnostaa

et siis sen vertaa seuraa aikaasi, että tietäisit minkälaista venäläisen elämä on tällä hetkellä venäjällä

no se on ainakin selvää, että jos venäläisen asema on huono, niin venäjän vähemmistökansojen asema on aina sitä huonompi

mutta turha näitä asioita on sun kaltaiselle kai yrittää alusta alkaen selittää, jos ihmistä ei kiinnosta, si

Juu katsos kun länsi ja itä ovat vähän kinastelleet keskenään eikä täällä kerrota millaista on tavallisen venäläisen elämä. Jos olet kuullut sanan propaganda ja tiedät miten sitä käytetään niin saat ymmärtää syyt miksi täällä saatetaan kertoa vähän erilaisia asioita kuin todellisuus on. No sinällään Venäjä ei kiinnosta minua millään tavalla kuten ei armeijakaan. Mitä taas tulee yksilön vapauteen valita ihan itse mitä tekee esim. sotatilanteessa niin kunnioitan sitä. Sinä voit kutsua pelkuriksi tai ihan miksi tahansa mutta se ei vaikuta siihen miten minä elämääni elän. Minä en ole riippuvainen sinun mielipiteestäsi millään tavalla vaikka kylläkin kuuntelen sujuvasti kaikkia mielipiteitä. Kannan kyllä vastuun omasta elämästäni mutta en ole velvoitettu menettämään henkeäni esimerkiksi sinun vuoksesi. 

Vierailija
102/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot narikkaan niin siellä jotenkin kestää. Älykkäille ihmisille helvetti. Suosittelen 6kk kaikille. Mun ikäluokalle ei sellaista ollut ja erikoiskoulutuksen jälkeen jouduin kunnon älyvapaiden joukkuueeseen. Parin äö oliko joku t-luku nuoren teinin tasoa, jutut oli sitten sen mukaista. Luuseri skappareiden armoilla monta kuukautta. Paska elämänkokemus josta jäi jotain hyvää mutta enemmän paskan maku suuhun ja vtutus siitä ajanhukkaamisesta tälle paskavaltiolle.

Mistä sinä tiedät minkälaista se on älykkäälle ihmiselle?

Täähän on tosiaan vähän myytti ettei armeijassa tarvitse aivoja. Riippuu tietysti aselajista, mutta ainakin oman muistikuvan mukaan ryhmillä oli jo aikanaan melko iso vapaus toimia itsenäisesti tehtävien suorittamiseksi. Itse raahasin itseni armeijan läpi juuri tällä aivot narikkaan -asenteella, tee mitä käsketän, ja totta puihuen sotatilanteessa tuollaisena olisin ollut omalle ryhmällle vain lisätaakka

Venäjän armeijassa tuo tosin taitaa yleisemmin päteä. Kaikenlainen itsenäinen ajattelu on kielletty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin jokaista hetkeä. Halpa-arvoista pelleilyä. En voi suhtautua mitenkään vakavasti armeijaan ja Suomen puolustusvoimiin sen systeemin sisältäpäin nähneenä ja kokeneena.

Armeijan pitäisi olla vapaaehtoinen kaikille sukupuolille / palkka-armeija.

Vierailija
104/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu katsos kun länsi ja itä ovat vähän kinastelleet keskenään eikä täällä kerrota millaista on tavallisen venäläisen elämä. Jos olet kuullut sanan propaganda ja tiedät miten sitä käytetään niin saat ymmärtää syyt miksi täällä saatetaan kertoa vähän erilaisia asioita kuin todellisuus on. No sinällään Venäjä ei kiinnosta minua millään tavalla kuten ei armeijakaan. Mitä taas tulee yksilön vapauteen valita ihan itse mitä tekee esim. sotatilanteessa niin kunnioitan sitä. Sinä voit kutsua pelkuriksi tai ihan miksi tahansa mutta se ei vaikuta siihen miten minä elämääni elän. Minä en ole riippuvainen sinun mielipiteestäsi millään tavalla vaikka kylläkin kuuntelen sujuvasti kaikkia mielipiteitä. Kannan kyllä vastuun omasta elämästäni mutta en ole velvoitettu menettämään henkeäni esimerkiksi sinun vuoksesi. 

juu, olet pelkuruuden lisäksi tyhmä, jos oikeasti ajattelet että kaikki mitä venäjästä sanotaan on vain propagandaa. itse taidat olla juurikin venäjän propagandan uhri, mutta olet liian tyhmä sitä tajuamaan.

Vierailija
105/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Kiire oli aina odottamaan. Välillä v*tutti ja väsytti kovasti mutta näin jälkeenpäin lähinnä naurattaa kaikki muistot 👍

Vierailija
106/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk intissä ml RUK vs lukio - kumpi ollutkaan turhempi ajanjakso elämässäni, kas siinä pulma.

Ainoa syy miksi olen RUL:n jäsen on läheisen ampumaradan tarjoamat vuorot (erityisesti ns konehirvirata) - metsästys nääs vaatii että osaa ampua ja hyvin, myös liikkuvaan kohteeseen. Muuten olisin aikoja sitten vaihtanut reservin sivariksi.

Juniorilla kohta kutsunnat ja pettymyksekseni valitsee intin kun sivarista voisi olla paljon enemmän hyötyä. Oma valintansa, ei siinä mitään ja sillä mennään.

Vierailija
107/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kiire oli aina odottamaan. Välillä v*tutti ja väsytti kovasti mutta näin jälkeenpäin lähinnä naurattaa kaikki muistot 👍

no se kasarmin toimintahan on tuollaista. metsäharjoitukset on ihan eri juttu, ja oikeastaan ainoa jolla edes on merkitystä

Vierailija
108/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, olet pelkuruuden lisäks

No en koe itseäni typeräksi. Erotan kyllä propagandan kun sellaista näen. En sanoisi pelkuruudeksi sitä että arvostan omaa elämääni enemmän kuin jotain kansallisvaltion olemassaoloa. Toki saat olla mitä mieltä tahansa mielipiteestäni mutta minulla on siihen aivan samanlainen oikeus kuin sinulla omaasi. Toki puolustan itseäni jos joudun tilanteeseen että on pakko mutta koska asun vapaassa maassa niin voin valita mitä haluan tehdä missäkin tilanteessa. Laumakäyttäytyminen ja joukkohysteria kuuluvat mielestäni lähinnä keskivertoa yksinkertaisempien ihmisten käyttäytymiseen.

Vierailija
109/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin intin parikymmentä vuotta sitten. Aukkiin päästäkseen olisi pitänyt antaa p####a yhdelle skapparille, siitä voi itse kukin päätellä minkälainen ilmapiiri ja tunnelma siellä oli.Ja en todellakaan antanut vaan olin  6kuukautta.

Mikähän skappari on päättänyt Aukkiin menostasi? Oikeutesi olisi ollut tehdä ilmoitus ko. Herrasta, joka ei todellakaan kuulu puolustusvoimiin!

Vierailija
110/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista. Palvelin teknisessä aselajissa. Hyvää käytännön kokemusta tuli. Ei tarvitse mennä Las Vekarakselle kolamieheksi, jos ei tykkää lumen kolaamisesta ja muitakin vaihtoehtoja on, jos viitsii vähän ottaa selvää ja hakea.

Vierailija
111/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno paikka ! Harmittaa kun en saanut jäädä :(

Vierailija
112/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 kuljetus 11kk.sain sieltä rekkakortin.mitään en oikeastaan oppinut.siellä ei liikuttu ollenkaan.lihoin kunnolla siellä.ei saanut ampua eikä ajaakaan.oltiin vaan tekemättä mitään.mennessä olin huippukunnossa.

kunto romahti totaalisesti.halusin aukkiin,en päässyt.pari tyyppiä ei missään nimessä halunnut,heidät pakotettiin aukkiin.

menetin vain rahaa kun vuoteen ei päässyt vakityöhöni.

pari hyvää kaveria sieltä kuitenkin jäi.eipä ole kertauksissakaan käyty.

ei ole ikävä.

Vierailija
113/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan täsmällinen paikka. Vitutti vaan ne lomille ja siviiliin äidin luo vonkujat ! Mitä ne hin ttarit sinne armeijaan sitten tukkivatkin !

Vierailija
114/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin inttiin varovaisen positiivisella mielellä. Parin viikon jälkeen tajusin jutun juonen ja odotin vain pääseväni pois. Henkisesti raskainta oli puolivälissä jolloin tosiaan vihasin koko paikkaa. On vaikea kuvailla mistä se johtuu. Se on kai sitten sellainen ns. kokonaisvaltainen kokemus.

Vierailija
115/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä kävin, ja kyllä sitä kaikki vihasi, tosi moni minun saapuniserästäni keskeytti. Parasta siinä oli se, että kimpassa saatiin sadatella touhun perseyttä. 

Mutta onhan vanhoja kiva muistella.

Vierailija
116/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä tajusi miltä vapauden menettäminen tuntuu, se on henkisesti aika kova juttu

Vierailija
117/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intin ennen sen naisistumista. Tykkäsin. Se oli semmoista eräilyä ja poikakerhotoimintaa. Koulutus oli monipuolista ja motivoivaa. Kävi RUKn Haminassa. Se oli tylsin vaihe koska kaupungissa. Lomia sain niin paljon että osa jäi käyttämättä.

Vierailija
118/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sen olla siellä, jos vihaa hommaa noin paljon? Minulle riitti kutsuntatilaisuus.

CV:n. Ville man ha något ordentligt jobb inom den närande sektorn, skulle lumpen vara gjord.

Vierailija
119/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin. Hyödynsin myös ajan hankkimalla yhdistelmäkortin ja rahoitin opiskelut ekoina vuosina ajamalla. 

Vierailija
120/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjuri kannattaa lahjoa mikäli on varaa koska silloin ei tarvitse olla virka-apupäivystyksessä päivääkään ja olet useammin lomilla kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan