Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäsit armeijasta?

Vierailija
13.05.2024 |

Kuinka viihdyit armeijassa? Tai puolisosi tai lapsesi?

Oma poika on nyt armeijassa ja inhoaa sitä joka solullaan. Joka lomalla tuskailee, että ei halua palata. Harva se päivä tulee viestiä, kuinka inhoaa olla armeijassa. 

Inhoaako nuoret tuota yleensä noin syvästi?

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli täynnä kusipäitä ja yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
122/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijasta, tarkemmin RUK:sta, tulee suomalaiset ". huippujohtajat" suuriin yrityksiin. Eihän tuo armeijan RUK anna minkäänlaisia eväitä ihmisjohtamiseen tai sosiaalisia taitoja, mutta niin vain RUK:n käyneistä tulee myös yritysjohtajia. Ehkäpä siksi juuri yritykset ei pärjää juurikaan. 

Siis miten voi olla niin puusilmäistä, että tyypit, joita opetetaan johtamaan lähinnä rangaistuksen uhkaa käyttäen tai huutamalla ja nolaamalla, on suomalaisia johtajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukutin vänrikki nappulaa pärssiiseen . Mitäs komenteli minua . Sai isoa suoleen nin johan hiljeni .

Vierailija
124/153 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan tarkoitushan on koulia ihmisiä tottelemaan käskyjä kyseenalaistamatta niiden mielekkyyttä. Ei tarvitse, eikä saa, ajatella omilla aivoilla. Joillekin tuo sopii, kaikille ei.

Vierailija
125/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan viihtynyt - vaikka olin lääkintäpuolella.Pääsin katsomaan kapiaisten P-arvot -ja voi elämän kevät.Hirveän monta 5/9 tapausta - yksi vittumainen luti oli poikkeus eli 9/9.Yritti torpata ylennykseni kersantiksi -joten viitsinyt mennä edes ilmoittautumaan hänelle tämän kolmannen natsan saatuani.Näin idiootin komppanianupseerini yhdessä maatalousnäyttelyn taistelunäytöksessä -tervehdin-vastasi niin vittumaisestinkun vain voi tehdä.

Kertausharjoituksessa 12 vuotta myöhemmin hiukan toverillisempi meininki.Kuitenkin sama perusjärjetyömyys tallella -eipä ole sen jälkeen kutsuttu. En kyllä olisi mennytkään. Olin vasta 34.Onneksi ei syttynyt sota -treenattu kun oli lähinnä taakse poistua...

Vierailija
126/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt ollenkaan, vitutti koko ajan ja sain elinikäisiä vihamiehiä.

Vierailija
127/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua kun ei vallanpitäjien elämä ole koskaan kiinnostanut. Kunhan rajan yli pääsee liikkumaan niin kaikki on hyvin. En muuten osaa sanoa millaista on elää Venäjän tai minkään muunkaan vieraan valtion vallan alla koska minulla ei ole siitä kokemusta. Mitä nyt muutaman vuoden olen viettänyt muualla asuen. Joku venäläinen ehkä voisi valaista millaista on asua Venäjällä. Hänellä varmaankin olisi siitä kokemusta."

jep, tämmöisiä nää karkurit ylensä juuri on. ei mitään ymmärrystä maailmasta, ainoastaan oma napa ja oma materiaalinen hyvinvointi kiinnostaa

et siis sen vertaa seuraa aikaasi, että tietäisit minkälaista venäläisen elämä on tällä hetkellä venäjällä

no se on ainakin selvää, että jos venäläisen asema on huono, niin venäjän vähemmistökansojen asema on aina sitä huonompi

mutta turha näitä asioita on sun kaltaiselle kai yrittää alusta alkaen selittää, jos ihmistä ei kiinnosta, si

sun kannattaa lukea Leena Hietasen kirja "antifasistin päiväkirja"

Vierailija
128/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijasta, tarkemmin RUK:sta, tulee suomalaiset ". huippujohtajat" suuriin yrityksiin. Eihän tuo armeijan RUK anna minkäänlaisia eväitä ihmisjohtamiseen tai sosiaalisia taitoja, mutta niin vain RUK:n käyneistä tulee myös yritysjohtajia. Ehkäpä siksi juuri yritykset ei pärjää juurikaan. 

Siis miten voi olla niin puusilmäistä, että tyypit, joita opetetaan johtamaan lähinnä rangaistuksen uhkaa käyttäen tai huutamalla ja nolaamalla, on suomalaisia johtajia?

hyvä huomio

Vierailija
129/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjuri kannattaa lahjoa mikäli on varaa koska silloin ei tarvitse olla virka-apupäivystyksessä päivääkään ja olet useammin lomilla kuin muut.

ok kuulostaa tutulta

Vierailija
130/153 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK. Alokasaikana tietty hieman välillä tarpeeton äkseeraaminen ja siihen aikaan tiukka sisäkuri ketutti, mutta kyllä sen nyt kesti.

Lääkintä koulutushaarana oli hyvä haara minulle palvella, kun koulutusjaksot oli ohi ja teki vain vuorotöitä varuskuntasairaalassa. Taidoista mitä opetettiin koulutuksessa ja myös lääkärien apuna sairaalassa lopun palveluksen ajan ainana asioista oppimisesta on ollut hyötyä siviilissä sen jälkeen todella monta kertaa.

Eikä Suomen intti nyt mikään kova ole. Olen ollut tekemisissä britti- ja jenkkisotilaiden kanssa Persianlahden sodan jälkeen ja aika kesyä Suomen armeijan touhut on. Joitakin asioita me hallitaan paremmin, mutta ei se kuri mikä minun intin aikana oli eikä varsinkaan se mitä nykyisin intissä  on molemmat lastentarhatouhua siihen mitä em. mainituilla palveltaessa.

Minun sodan käynyt isä totesi kun lähdni inttiin, että 1) huumorilla suhtautuminen tekee intin kestämisestä helpompaa, 2) yritä päästä johonkin erikoiskoulutukseen älä jää tavalliseksi rivimieheksi niin on usein helpompi ja mielenkiintoisempi palvella ja 3) kannattaa yrittää välttää olemasta ainakaan aina tai usein joukon huonoimmin tai parhaiten suoriutuva. Jälkimmäisestä seuraa kadehtimista ja selkään puukottamista, edellisestä joukko kokee heikoimman painolastiksi ja voi alkaa kiusata, syrjiä ja muuta ikävää.

KSVP II/80

Vierailija
131/153 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo ihan mukava elämysmatka. Halpaakin. Moni maksaa mansikoita vastaavista kokemuksista eikä kaikkea saa edes rahalla, ellei nyt jossain kolmannen maailman epämääräisissä oloissa. Kokemusten lisäksi karttui taitoja, kavereita ja itsetuntemusta melkoisesti eli parempia eväitä loppuelämään.

Vierailija
132/153 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perseestä. En päässyt porttia pidemmälle kun rakit käräyttivät ja sain vapautuksen. 

Vierailija
133/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sieltä pysyvän astman, kiitos homekasarmin. Jouduin jättämään koko leikin kesken C-papereilla. Valtiolta ei korvauksia senttiäkään. Että sellaiset muistot 

Vierailija
134/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska keikka mutta tulipa tehtyä. Jälkeenpäin vasta ymmärtänyt kaiken sieltä saadun hyödyn. Loppui nuorelta mieheltä minä minä minä ajattelu ilman että sitä huomasi 

Vierailija
135/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo jännittävää aikaa, pahassa honekasarmissa joutui lapseni olemaan. Yskä koko ajan joka jatkunut pari kk kotiutumisen jälkeen, poika kertoi että lähes kaikki siellä yskii samalla tavalla.

Muutoin sujui palvelus ihan hyvin hänellä, asenteella pärjäsi muttei haaveillut mistään urasta armeijassa. 

Vierailija
136/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan idioottimainen paikka, olisin voinut (ja halunnut) lähteä pois joka päivä. Ääliöt huutaa ääliöitä tekemään ääliömäisiä asioita.

Vierailija
137/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kait siel on, ol. Ruoka on hyvää. Ulkoilmaakin saa. Liikuntaa. Ja punkista ylös ajallaan. Poikia voi itkettää alussakun lelut otetaan pois. Siitä saa rahaa ja ystäviäkin. Hienoa

Vierailija
138/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan tarkoitushan on koulia ihmisiä tottelemaan käskyjä kyseenalaistamatta niiden mielekkyyttä. Ei tarvitse, eikä saa, ajatella omilla aivoilla. Joillekin tuo sopii, kaikille ei.

Tämä sama mallihan on käytössä joka ainoassa työpaikassa!

Vierailija
139/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama mallihan on käytössä joka ainoassa työpaikassa!

Totta ja se ei kaikille sovi, kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, joten turha ihmetellä, miksi kaikki eivät käy töissä.

Vierailija
140/153 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsis taas. Kaikkien pitäisi käydä, on hyväksi kun oppii omilleen. Pleikkarit ja kännykät pois. Nyt teet näin. Rukissa jotkut jätti menemättä aamupalalle,  ei kiinnostanut. Pekkaa. Jussi gines. Tunnin välein ilmo. Individualists. Muut lomille mut ne ei saanu fuduja