Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nyt sitten, kun mulle on ainakin yhdestä ostosta menneet nyt rahat palautukseen, koska myyjä ei ole kuulemma lähettänyt tuotetta. Senhän arvasi heti mikä on homman nimi ja kysyin tuolta myyjältä että pitääkö paikkansa että et ole lähettänyt vai onko tästä Puolan pakettisekoilusta johtuvaa. Hän on sen tietysti lähettänyt.
Miten tämä nyt sitten lakiteknisesti menee, että pitääkö minun maksaa se summa uudestaan mikä nyt on laitettu mulle palautukseen, mikäli tulen saamaan tuon ostamani tuotteen?
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemään koska ne ovat kielletty
myyjä oli saanut ohjeen että minun pitää ostaa tuote uudelleen. Tämä on aivan käsittämätöntä säätöä.mites kun postikulut ovat nousseet viime tilauksesta kuka ne maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa omista ostetuista kohteista, ettei Vinted anna automaattista negatiivista palautetta puolalaisille myyjille.
Vinted antoi myyjälle negan toimittamattomasta tilauksesta. Tosi outo tilanne, myyjä oli siis postittanut heti (olin katsonut, että oli aikaisemmin ihan koodi Orlenin sivuilla ja kulkuhistoriaa). Rahdintoimittaja hylkäsi kuljetuksen jossain vaiheessa ja ilmeisesti paketti palautui myyjälle. Vinted palauttamassa mulle rahat ja läväytti negan myyjälle. Onneksi negan sain poistettua. Ei kai se myyjän syy ole, jos Vintediin tarjoama postitustapa ei toimi.
Paketti ei palautunut myyjälle kun tiedustelin. Vinted väittää, ettei myyjä toimittanut. Oli kyllä aiemmin ihan Orlenin sivuilla tietoa, että lähetetty ja heidän käsittelyssä, siellä kadonnut. Myyjä hyvin hämmentynyt ja ottanut Vintediin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nyt sitten, kun mulle on ainakin yhdestä ostosta menneet nyt rahat palautukseen, koska myyjä ei ole kuulemma lähettänyt tuotetta. Senhän arvasi heti mikä on homman nimi ja kysyin tuolta myyjältä että pitääkö paikkansa että et ole lähettänyt vai onko tästä Puolan pakettisekoilusta johtuvaa. Hän on sen tietysti lähettänyt.
Miten tämä nyt sitten lakiteknisesti menee, että pitääkö minun maksaa se summa uudestaan mikä nyt on laitettu mulle palautukseen, mikäli tulen saamaan tuon ostamani tuotteen?
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemään koska ne ovat kielletty
<
Jos ostaja saa tuotteen, voit silti saada maksun, jos pääset sopimukseen. Suosittelemme seuraavien vaiheiden suorittamista:
Pysy yhteydessä ostajaasi, niin saat ilmoituksen, kun tavarasi saapuu.
Lisää tuote uudelleen (manuaalisesti tai chat-näytöltä), jotta se on jälleen ostettavissa
Pyydä ostajaa ostamaan tuote uudelleen käyttämällä Osta nyt -painiketta
Avaa toimitusohjeet (älä noudata niitä);
Kirjoita meille alla olevalla painikkeella. Merkitsemme tilauksen toimitetuksi, jotta ostaja voi viimeistellä tilauksen ja siirtää maksun sinulle.
Noinko turvaton myyjä on Vintedissä? Täytyy olla ostajan rehellisyyden varassa ja mahdollisesti saada maksu, vaikka Vinted ja Orlen on kussu hommat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemää
Ei tuosta sölkötyksestä ymmärrä yhtään mitään. Mihin sopimukseen? Kysymys kuuluu edelleen olenko VELVOITETTU maksamaan takaisin saamani rahat myyjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemää
Ei tuosta sölkötyksestä ymmärrä yhtään mitään. Mihin sopimukseen? Kysymys kuuluu edelleen olenko VELVOITETTU maksamaan takaisin saamani rahat myyjälle?
No jos saat tuotteet, niin eiköhän ole oikein maksaa. Se riippuu tietenkin sinusta ja rehellisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
No jos saat tuotteet, niin eiköhän ole oikein maksaa. Se riippuu tietenkin sinusta ja rehellisyydestäsi.
Näinpä. Minä ainakin ostan tuotteet uudelleen myyjiltä. Postikuluista saa vielä taistella.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, kysyn LAIN näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, kysyn LAIN näkökulmasta.
Tottakai.
Jospa vain maksaisit ne tilaamasi tuotteet kuten aikuinen ihminen? Jookos?
Joo suosittelen myös maksamaan tuotteen kun saapuu, mieti jos kävisi omalle kohdallesi toisinpäin että oot myymässä ja käy näin + ehkä haluat myyjältä joskus vielä tilata jotain kivaa.. varmaan miettii kaksi kertaa seuraavan tilauksen kohdalla jos et rahoja maksanut vaikka tuote sulle tuli :)
Itselläkin tuote näyttää olevan tulossa mutta olen saamassa rahat takaisin
Uliuli, ketään ei kiinnosta teidän pätijöiden moraalisaarnat siitä mikä on oikein ja mikä väärin eikä kukaan aikuinen ihminen muutenkaan tarvitse niitä! Ja en todellakaan maksa uudelleen, mikäli sen pitää tapahtua nousseiden postikulujen kanssa. Se nyt vielä puuttuisikin!
Edelleen, jos on joku (eurooppalaista) kuluttajansuoja ym. lakia tunteva, niin voisiko selventää tuon maksun palautusta koskevan kysymykseni. Ja ei, en tarvitse mielipidettäsi siitä mikä on oikein tai väärin. Vain faktatietoa ja lakipykäliä.
Oletpa ihana ihminen. Se ensimmäinen sopimus on tapahtunut kun ostit tuotteen ja jos myyjä on sen sinulle toimittanut, olet velvoitettu sen maksamaan. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ihana ihminen. Se ensimmäinen sopimus on tapahtunut kun ostit tuotteen ja jos myyjä on sen sinulle toimittanut, olet velvoitettu sen maksamaan. Piste.
Ei se ole noin yksinkertaista. Olen maksanut tuotteen ja saanut rahani takaisin. Onko velvoitetta maksaa uudelleen, sen haluan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä helvetin oletpa ihana ihminen? Mikä itse olet, puupää? Kuvitteletko, että täällä kirjoitellaan saadakseen sinulta tunnustusta jostain ihanuudesta, ihan kuin ketään kiinnostaisi mitä sinä ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Uliuli, ketään ei kiinnosta teidän pätijöiden moraalisaarnat siitä mikä on oikein ja mikä väärin eikä kukaan aikuinen ihminen muutenkaan tarvitse niitä! Ja en todellakaan maksa uudelleen, mikäli sen pitää tapahtua nousseiden postikulujen kanssa. Se nyt vielä puuttuisikin!
Näköjään joillekin on kerrottava rautalangasta vääntäen mikä on oikein ja mikä väärin.
Huijarit ovat jo löytäneet tiensä Vintediin.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010444584.html