Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Mulle on tullut Puolasta 3-4 pakettia parissa viikossa, mutta todella monta on myös tulematta. Eli osa on tullut perille ja toivoa on että muutkin tulee mutta KESTÄÄ! Samaa mieltä että puola pitäis heivata nyt pois siihen asti että homma pelittää.
Kuullostaa tullausongelmalta. Suomen Posti sählää tulliasioissa, eli olisiko paketti päätynyt tulliin vaikkei pitäisi. Oletteko kokeilleet 17track.net- seurantapalvelua? Antaa enemmæn tietoa kuin postin oma.
Vierailija kirjoitti:
Olkaapa varovaisia sen Vintedin kanssa.
Näin suosikkipalvelussa huijataan vain uskomaton tuuri pelasti turkulaisnaisen
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010444584.html
Minusta nuihin langenneet saakin menettää rahansa. Ei kukaan voi olla noin idiootti.
Kannattaa katsoa omista ostetuista kohteista, ettei Vinted anna automaattista negatiivista palautetta puolalaisille myyjille.
Vinted antoi myyjälle negan toimittamattomasta tilauksesta. Tosi outo tilanne, myyjä oli siis postittanut heti (olin katsonut, että oli aikaisemmin ihan koodi Orlenin sivuilla ja kulkuhistoriaa). Rahdintoimittaja hylkäsi kuljetuksen jossain vaiheessa ja ilmeisesti paketti palautui myyjälle. Vinted palauttamassa mulle rahat ja läväytti negan myyjälle. Onneksi negan sain poistettua. Ei kai se myyjän syy ole, jos Vintediin tarjoama postitustapa ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tilaatte Puolasta, onko olleet onnistuneita ostoksia?
Tilasin 3 mekkoa itselleni ja yhden paidan. Paidassa laput kiinni. 2 mekkoa nyt tullut ja onneksi oli kuvatun ja luvatun kaltaiset, mutta jossain niin hajusteissa/hajuvedessä/huuhteluaineessa pyöritetty, että ei varmaan yhdessä pesussa lähde pois. Ja mekot oli siis ihan henkkamaukkaa menneiltä vuosilta, joita en sillon kerennyt ostamaan, ja nyt vihdoin sain ne.
Enkä oo muuten ennen ostanut käytettyä vaatetta itselleni!
Tilasin viikko sitten puolasta ja nyt kaikki paketit odottaa pickup pointissa 🤣 laitoin heti viestiä sille olen paskalle ja sieltä tuli vastaus et ei he mitään tiedä mistään. Pisti kyllä niin vihaksi.
Saas nähdä tuleeko mikään niistä perille. Aijon tauottaa ostot Puolasta ja jopa koko vinted sai tästä kyllä pahan maun suuhun ja red flag.
Ruotsista tullut pari paitaa todella nopeasti ja toinen haisi ku tunkio niin että koko hajuvesi kaadettu siihen päälle ja toinen oli kuin uusi 🤣
Ihana kuitenkin että valikoimaa riittää mitä Suomesta ei ikinä löydä
Ihme on tapahtunut ja yksi paketti vihdoin Suomessa kuukauden jälkeen! Näemmä tarvii vaan kärsivällisyyttä, mutta hyvä jos ovat selvittäneet ongelmat asian suhteen.
mullakin toukokuun alusta asti jumittanut jossain päin jotain? nyt seurantanumeroa ei näy enää siellä puolan tracking sivulla... noh onneksi saa rahat takas mutta vituttaa silti :D
Kyllä niitä paketteja on nyt alkanut tulemaan minullekin Puolasta, myyjät käy kyllä sääliksi, ovat joutuneet odottamaan rahojansa tosi kauan.. tilasin kans viel jotain Puolasta ihan vaan nähdäkseni toimiiko se mut myyjä laittoi heti tilauksen paussille(en tiennyt että niin voi tehdä) kun näki että oon Suomesta.. jotenkin hassu tilanne mut Puolalaiset myyjät nyy selkeästi tietävät tämän ongelman ainakin osa myyjistä..
Nyt sain uuden vastauksen olen paskalta ja he sano että heidän paketit menee vintedin warehouseen missä niihin lätkästään uudet etiketit. Eli tässä on se ongelma. Olen paska ei ilmeisesti olekkaan se ongelma vaan ainoastaan vinted.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa omista ostetuista kohteista, ettei Vinted anna automaattista negatiivista palautetta puolalaisille myyjille.
Vinted antoi myyjälle negan toimittamattomasta tilauksesta. Tosi outo tilanne, myyjä oli siis postittanut heti (olin katsonut, että oli aikaisemmin ihan koodi Orlenin sivuilla ja kulkuhistoriaa). Rahdintoimittaja hylkäsi kuljetuksen jossain vaiheessa ja ilmeisesti paketti palautui myyjälle. Vinted palauttamassa mulle rahat ja läväytti negan myyjälle. Onneksi negan sain poistettua. Ei kai se myyjän syy ole, jos Vintediin tarjoama postitustapa ei toimi.
Nyt toiselle puolalaisille myyjälle oli laitettu automaattinen nega ja kylläpä tämäkin oli eilen vielä Orlenin systeemissä lähetettynä. Nyt tietenkin tiedot kadonneet. Eli toimitus peruutettu kun Vinted ja Orlen ei saa hommaa toimimaan ja myyjälle suora nega.
Mitenkähän nyt sitten, kun mulle on ainakin yhdestä ostosta menneet nyt rahat palautukseen, koska myyjä ei ole kuulemma lähettänyt tuotetta. Senhän arvasi heti mikä on homman nimi ja kysyin tuolta myyjältä että pitääkö paikkansa että et ole lähettänyt vai onko tästä Puolan pakettisekoilusta johtuvaa. Hän on sen tietysti lähettänyt.
Miten tämä nyt sitten lakiteknisesti menee, että pitääkö minun maksaa se summa uudestaan mikä nyt on laitettu mulle palautukseen, mikäli tulen saamaan tuon ostamani tuotteen?
Vinted vastaa ettei heillä ole osaa eikä arpaa pakettien kanssa. Joku tässä mättää ja pahasti.
Mulla ei tuo track17 löytäny mitään infoa omasta paketista...
Nyt tuli mullekin et ei ollu lähettänyt vaikka onkin. Huomenna todennäköisesti pari lisää. En kestä ettei kukaan ota vastuuta tämmösen luokan ongelmasta
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nyt sitten, kun mulle on ainakin yhdestä ostosta menneet nyt rahat palautukseen, koska myyjä ei ole kuulemma lähettänyt tuotetta. Senhän arvasi heti mikä on homman nimi ja kysyin tuolta myyjältä että pitääkö paikkansa että et ole lähettänyt vai onko tästä Puolan pakettisekoilusta johtuvaa. Hän on sen tietysti lähettänyt.
Miten tämä nyt sitten lakiteknisesti menee, että pitääkö minun maksaa se summa uudestaan mikä nyt on laitettu mulle palautukseen, mikäli tulen saamaan tuon ostamani tuotteen?
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemään koska ne ovat kielletty
Eikä, olisinpa löytänyt tän ketjun ENNEN kuin tein useamman Vinted-tilauksen puolalaisista myyjiltä viime viikolla. Hyvä näköjään varautua, että lasten kevätjuhlavaatteet ei ehdi ajoissa perille, saati koskaan :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juurikin samanlailla että sain tänään useammasta tuotteesta palautuksen vaikka ne ovat lähetetty. Vinted saa hoitaa ongelman. En kyllä tiedä miten maksun voi siittää toiseen suuntaan. Tilisiirtojs tai ulkopuolisia maksuja en ala tekemään koska ne ovat kielletty
Kannattaa noissakin katsoa, onko Vinted antanut myyjille negan ja poistaa se. Pahimmassa tapauksessa jäävät ilman tuotetta tai maksua ja Vinted vielä pistää negan perään omasta & Orlenin virheestä. Sapettaa toisten puolesta.
Onko vintedissä mahdollista tilata vain suomesta? Pystyykö jotenkin rajaamaan?
Onpa nyt outoa.. Vinted perutti myynnin, myyjä sanoo tuotteen lähettäneensä ja odottaa että haen sen..(?!) sit vielä sanoi mulle että jos tuote tulee ni ilmoitanko hänelle.. hänellä meni tuote ja Vinted ei maksa siitä mitään(??!!) mitä hittoa.. mulle tuli itselle automaattisesti hyvitys ostosta. Onpa sekavaa!!
Olen tilannut 2 juttua Puolasta ja kummastakaan ei ole tullut vintedissä ilmoitusta, että olisi lähetetty. Kumpikin myyjä on laittanut viestiä ja seurantakoodit, mutta niitä ei löydy Suomen postin järjestelmästä. Mahtaako tulla perille lainkaan kun vintedissä ei sitä ilmoitusta, että olisi edes lähetetty 😬