Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted ja tilaukset Puolasta

Vierailija
13.05.2024 |

Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.

Kommentit (697)

Vierailija
321/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sääli, kyllä vaan ruotsinkin postikulut on nyt yli 4 e. Miksihän niitä on nostettu kun se puoli on toiminut tosi hyvin. Taidan ostaa jatkossa vain suomesta ellei ole tosi halpa tuote. Ei ole järkeä ostaa esim parin euron tuotetta ja maksaa postikuluja enemmän kuin mitä itse tuote maksaa.

Postikulut nousevat hiljotellen. 5-7e tienoille.

Olipa kiva juttu taas, ei edes tuplahinta riitä vN 4.07e ruotsista. Ja Puolasta ja Liettuasta sama juttu. Olin perjantaille varannut paljon lasten vaatteita, mutta en kaikkea kyllä nyt viitsi ostamaan kun pelkkiin posteihin menisi jo 50e tämän muutoksen jälkeen. En jatkossa osta kun Suomesta enää

Vierailija
322/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sääli, kyllä vaan ruotsinkin postikulut on nyt yli 4 e. Miksihän niitä on nostettu kun se puoli on toiminut tosi hyvin. Taidan ostaa jatkossa vain suomesta ellei ole tosi halpa tuote. Ei ole järkeä ostaa esim parin euron tuotetta ja maksaa postikuluja enemmän kuin mitä itse tuote maksaa.

Olipa kiva juttu taas, ei edes tuplahinta riitä vN 4.07e ruotsista. Ja Puolasta ja Liettuasta sama juttu. Olin perjantaille varannut paljon lasten vaatteita, mutta en kaikkea kyllä nyt viitsi ostamaan kun pelkkiin posteihin menisi jo 50e tämän muutoksen jälkeen. En jatkossa osta kun Suomesta enää

No ei kai sen mikään yllätys pitäisi olla, että Vinted ei ole mikään kummajainen postitusmarkkinoilla, vaan ihan samaa hintaa joutuu maksamaan postipalveluista kuin kaikki muutkin yritykset? Nämä tosi halvat postikulut ovat olleet osa markkinointikampanjaa ja Vinted on subventoinut jokaista postitusta merkittävästi, jatkossa ostajat maksavat postituksen. Ja kyllä, ihan varmasti postitus Ruotsista maksaa jotakin 5-7 euron väliltä, kun Suomen sisälläkin yksityishenkilön lähettämänä seurantakoodillinen S-paketti, eli sellainen missä vaatteita usein lähetetään, maksaa 6,90 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sen mikään yllätys pitäisi olla, että Vinted ei ole mikään kummajainen post

Joo, tietty markkinointi yksi asia mutta ihan varmasti joku porsaanreikä on millä ovat saaneet postituksen halvalla. Onneksi olen sieltä paljon ostanut kaikkea kivaa, lapselleni, itselleni sekä ystävillekin joten tähän on hyvä lopettaa 🥰 

Vierailija
324/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli normihinnat, sitten ei ole ainakaa erityistä syytä ostaa juuri Vintedin kautta.

Samaa mieltä. Mielummin käytän toridiiliä, mutta olipa mukava kokemus tämäkin, niin pitkään kun se oli kannattavaa 

Vierailija
325/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ymmärrä! Nyt yhden paketin Orlenin seurantakoodi ei toimi, eikä paketin tietoja nää enää mistään. Suomen postin seurantakoodi odottanut 2.5. asti aktivoitumistaan... 

Vierailija
326/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ymmärrä! Nyt yhden paketin Orlenin seurantakoodi ei toimi, eikä paketin tietoja nää enää mistään. Suomen postin seurantakoodi odottanut 2.5. asti aktivoitumistaan... 

Apua.. mua kans pelottaa kun 1.5 asti odottanut seurantakoodia. Oikeesti mietin tuleeko koskaan ne paketit, monet täällä jo saanut vaikka vasta 5.5 lähetetty. Laitoin itse orlenille viestiä englanniksi äsken, laita sinäkin!

Vierailija
327/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ylläolevan kanssa samaa mieltä, että lähes ilmaisilla postikuluilla pyrittiin hankkimaan käyttäjiä palveluun. Oli vain ajan kysymys, että milloin nousee.

Itse olen ostanut paljon lastenvaatteita ruotsista. Hintojen nousu kyllä vähentää ostamista.

Uskon hintojen nousevan kohta suomessa. Pitääpä laittaa vielä lastenvaatteita satsi myyntiin. 

Vierailija
328/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama juttu, 5.5. tilattu. Eilen aamulla luki, että palautettu lähettäjälle mutta myöhemmin se oli hävinnyt ja luki matkalla toiseen maahan tjsp. Ja nyt tosiaan ei koko koodi enää toimi. Olisiko tuo merkki että pakettia on nyt jossakin kohti käpälöity ja liikkuu eteenpäin?? Toivotaan parasta

Vierailija
329/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen sinne sähköpostia johon laitoin kaikkien kolmen Orlenin seurantakoodit. Vastasivat ettei he löydä näitä koodeja ja sen jälkeen kahden paketin seuranta muuttui "toisessa maassa" ja tämän yhden paketin tiedot hävinneet kokonaan. 

Vierailija
330/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama juttu, 5.5. tilattu. Eilen aamulla luki, että palautettu lähettäjälle mutta myöhemmin se oli hävinnyt ja luki matkalla toiseen maahan tjsp. Ja nyt tosiaan ei koko koodi enää toimi. Olisiko tuo merkki että pakettia on nyt jossakin kohti käpälöity ja liikkuu eteenpäin?? Toivotaan parasta

Mulle myös kävi tää sama, eilen vanhat seurantapäivitykset poistui ja luki että matkalla toiseen maahan, ja nyt ei toimi seuranta ollenkaan. Kaipa se pitää vaan seurailla päivittyykö omapostin seuranta

Vierailija
331/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eilen sinne sähköpostia johon laitoin kaikkien kolmen Orlenin seurantakoodit. Vastasivat ettei he löydä näitä koodeja ja sen jälkeen kahden paketin seuranta muuttui "toisessa maassa" ja tämän yhden paketin tiedot hävinneet kokonaan. 

Ja nyt kun juuri katsoin, niin kaikkien Orlenin seurantakoodit hävinneet. Oli viimeinen kerta kun tilaan Vintedin kautta yhtään mitään. 

Vierailija
332/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt tullut kaksi pakettia Puolasta. Jännästi tuli sellainen paketti jonka olin tehnyt hieman myöhemmin eli eivät päivämäärien mukaan tule ainakaan. Edelleen 6.5. tehdyt paketit ovat jossain. Orlenin seurannan mukaan nämä paketit jotka nyt tulivat olisi palautettu myyjälle että ei pidä sekään paikkaansa. Vielä odotan kymmentä pakettia saapuvaksi. Onneksi ehdin ostaa halvemmilla hinnoilla mutta voi luoja tätä odotusta

Vierailija
333/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli normihinnat, sitten ei ole ainakaa erityistä syytä ostaa juuri Vintedin kautta.

Ei sielä kannata parin euron h&m toppeja sen jälkeen tilata. Lopuksi aika huono paikka kun tuota tavaran määrää on valtavasti niin selailu kestää ikuisuuden että jonku helmen löytäis mikä kannattaa ostaa. 

Vierailija
334/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tuonne palautetta, että olette erittäin pettyneitä postikulujen nostamiseen ja tähän sekoiluun Puolan pakettien kanssa ja että aiotte mahdollisesti lopettaa tilaamisen. Jospa saataisiin postikulut takaisin alhaisiksi.

Vierailija
335/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tuonne palautetta, että olette erittäin pettyneitä postikulujen nostamiseen ja tähän sekoiluun Puolan pakettien kanssa ja että aiotte mahdollisesti lopettaa tilaamisen. Jospa saataisiin postikulut takaisin alhaisiksi.

Eiköhän tässä ole käytetty investojien rahoja. On saatu uusia käyttäjiä uudelta alueelta eli Suomesta. Nyt voidaan hakea uusia sijoittaja, jotta edelliset saavat tuottoa sijoitukselleen. En usko, että palautteesta on hyötyä. 

Vierailija
336/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palautin yhden paketin Liettuaan, palautus maksoi saman verran kuin lähetys eli se oli jtn 1.6e. Suluissa oli alennus 75% joten siitä voi laskea paljonko tulevat tulevaisuudessa maksamaan.

Vierailija
337/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti saada, koska tuo postikulukampanja on ollut kampanja asiakkaiden hankkimiseksi. Ei Vinted niillä postikuluilla tienaa, vaan sillä Ostajan turva -maksulla. Postikulut menevät suoraan postien kassaan, Vinted vaan toimii niitä siirtävänä välikätenä. 

Vierailija
338/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt yksi paketeista on Suomessa ja postin käsittelyssä, arvioitu toimituspäivä huomenna! Jospa ne sieltä hitaasti mutta varmasti saapuvat meille kaikille 😄

Vierailija
339/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luit ajatukseni 🤣 kyllä me yhdessä varmasti saadaan jotain aikaiseksi!

Vierailija
340/697 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt yksi paketeista on Suomessa ja postin käsittelyssä, arvioitu toimituspäivä huomenna! Jospa ne sieltä hitaasti mutta varmasti saapuvat meille kaikille 😄

Ei saavu.