Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Minunkin kadonnut Liettuan paketti löytynyt ja tulossa Suomeen mutta Puolasta tilatut edelleen jossain.
Pistin juttuvinkkiä IS/IL mutta eihän niitä tietenkään kiinnosta vaikka tuhansien paketit jossain rajalla läjässä kun Jasper Pääkkönen pieraisi uimahallissa - Katso kuvat!
Hohhoi ja uskomatonta että "yhteys puolaan on auki" edelleen! Tämähän on ihan oikeasti nyt kuluttajan kusetusta. Mitä ihmettä
Minulla myös Puolassa muutama paketti jumissa 7.5-> tilattuja. Liettuasta samaan aikaan tilattu paketti 10.5 lähetetty Suomeen ja nyt vasta lukee postin toimituskoodi ja saapuvaksi tälle päivälle ilmoitettu.
Siinä lukee myös, että lähetystunnus puutteellinen, väärin, ei luettavissa tai puuttuu kokonaan, jonka vuoksi paketin toimitus voi viivästyä. Vinted ei liene ajatellut loppuun asti, että miten eri maiden tilaukset yhdistyvät, toivottavasti palvelu kehittyy tästä, ja Puolan paketitkin löytäisivät perille...
Kaikille vinkkinä, OmaPostiin tulee postin toimituskoodit automaattisesti tilauksen yhteydessä (minulle jokaisesta tullut), mutta ne löytyvät puhelinnumerolla, ei omalla osoitteella.
Soittelin Postille ja sanoivat, että hitaasti Puolan paketit tulee mutta kyllä ne perille pitäisi tulla, kestää vaan tosi kauan. Ja sanoivat vielä, että näissä Vintedin Puolan paketeissa ollut ongelma, että virheellisesti näyttää myyjälle että paketti olisi noudettavissa kun saapunut Postihubille suomeen, vaikka siitäkin vielä pitää perille asti löytää.
Itsellä eka paketti tilattu 3.5. ja 9.5. asti on odottanut Orlenin mukaan noutoa noutopisteessä. Omapostissa edelleen sama status, että odottaa saapumista postille.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla että pakettinne liikkuvat! Tapahtuispa itselläkin jo jotain. Mahtaa olla automaatit ja noutopisteet tukkeessa, kun ihmisten Puolan paketit tulvii sissään.
No niinpä. Montako luukkua yhdessä automaatissa edes on? Ei mahdu yhteen tai kahteenkaan automaattiin nämä kymmenet ja sadat paketit 🙄
Missä teillä omapostissa on kohta johonkin posti hub seurantaan? Itselläni vain sovellukseen mennessä tieto ettei ole saapuvia lähetyksiä ja seurantatunnus kohtaan ei tietenkään auta laittaa puolan seurantanumeroa kun eihän se käy postille. Neuvokaa blondi miten saan sovelluksessa puolan paketit näkymään? Puolan seurannassa näkyy viimeisin tieto "paketti odottaa noutoa pisteessä"
Mulla oli yhden Puolan paketin kanssa nyt niin että takaisin lähti lähettäjälle.Odotti noutoa siellä Orlen Packassa, missä maassa lienikään. En tietenkään voinut hakea,koska olen itse täällä Suomessa.
Eilen viimeksi kysyin tämän kyseisen paketin perään ja sillon Vinted vakuutti että toimitus kesken!
Inhottavaa kun itse vasta aloitin vintedin käytön ja Ruotsi,Suomi, Liettua olleet ok,nyt useampia paketteja tulossa Puolasta niin varmaan negatiivista palautetta pukkaa myyjien suunnalta kun paketit palautuvat itsestäni riippumattomista syistä.
Mistä te tiedätte, että paketti on palautunut lähettäjälle? Lukiko se Vintedissä vai Olen Paskan seurannassa? Ja mitä siellä luki?
Nyt tulee ilmotuksia lajittelusta. Saapa nähdä mahtuuko nuo meiän automaattiin. On sen verran paljon tulossa :D
Voisitteko kertoo te joilla tulee nyt ilmoituksia Puolan paketeista, että ne on Suomessa, kertoa milloin ootte tilanneet ne paketit? Toukokuun alussa?
Vierailija kirjoitti:
Missä teillä omapostissa on kohta johonkin posti hub seurantaan? Itselläni vain sovellukseen mennessä tieto ettei ole saapuvia lähetyksiä ja seurantatunnus kohtaan ei tietenkään auta laittaa puolan seurantanumeroa kun eihän se käy postille. Neuvokaa blondi miten saan sovelluksessa puolan paketit näkymään? Puolan seurannassa näkyy viimeisin tieto "paketti odottaa noutoa pisteessä"
Pitäisi ne tulla ihan automaattisesti sinne Postin seurantaan. En tiedä auttaisko jos kokeilet päivittää OmaPosti -sovelluksen tai poista ja asenna uudestaan, jos pävitetty jo.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tiedätte, että paketti on palautunut lähettäjälle? Lukiko se Vintedissä vai Olen Paskan seurannassa? Ja mitä siellä luki?
Minä luin sieltä olen pazkan seurannasta, Vintedin seurannasta pääsee myös heidän sivuille. Google translatorilla jouduin suomentamaan mitä siinä luki 😄 se oli 30.4. lähetetty ja jo 7.5. oli laitettu että menee takaisin koska ei noudettu. Jännä että niin pian, sitten 3.-8.5. tilatuissa edelleen paketti odottaa noutoa olen paskan mukaan. Ei varmaan mene kauan että lähtevät takaisin myyjälle.
Mutta onko kellekkään muullekkaa tullu olenpaskalta vastausta et paketti ois ruotsissa menossa? Ko kyselin paketin perään ja sanoivat että siellä. Niin jos on tullu vastausta, niin ootteko lopulta saaneet omapostiin/postnordiin tiedot siitä?
Oma paketti Puolasta on lähetetty 14 päivää sitten ja tänään vihdoin näyttäisi olevan Suomessa
Moi,
Onko 14 päivää laskettu hetkestä, kun myyjä lähetti tuotteen? Itse odotan sieltä yhden mekon. Myyjä lähetti sen 11.5.
Jossain Puolassa lokerossa se on ollut odottamassa noutoa jo 16.5 lahtien.
Lähden lomalle 3.6 ja tarvitsen sen mekon mukaan. Eli toivoa vielä on, että se ehtii perille ennen kesäkuuta...
Onko muuten mitään keinoa nähdä erikseen myyntejä ja ostoja? Minulla on paljon enemmän myytyjä tavaroita kuin ostettuja, mutta kaikki ovat ärsyttävästi sekaisin "omat tilaukset" -kohdassa. Haluaisin siis nähdä ostoni erikseen selaamatta kaikkien myytyjen tavaroiden läpi.
Eka paketti mulla näkyy nyt OmaPostissa, pitäisi nyt olla Vantaalla lajittelussa ja arvioitu saapuminen 21.5.
lähetetty Puolasta 30.4.
mielenkiinnolla odotan tuleeko tää perille huomenna ja mikä tuote tämä on. Orlenin seurannassa kaikki tilaukset joko lajittelussa/noutopisteessä/palautettu myyjälle..
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten mitään keinoa nähdä erikseen myyntejä ja ostoja? Minulla on paljon enemmän myytyjä tavaroita kuin ostettuja, mutta kaikki ovat ärsyttävästi sekaisin "omat tilaukset" -kohdassa. Haluaisin siis nähdä ostoni erikseen selaamatta kaikkien myytyjen tavaroiden läpi.
Nyt oli ainakin itsellä juuri tänään sovellukseen tullut päivitys, että erittelee myynnit ja ostot omille sivuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Eka paketti mulla näkyy nyt OmaPostissa, pitäisi nyt olla Vantaalla lajittelussa ja arvioitu saapuminen 21.5.
lähetetty Puolasta 30.4.
mielenkiinnolla odotan tuleeko tää perille huomenna ja mikä tuote tämä on. Orlenin seurannassa kaikki tilaukset joko lajittelussa/noutopisteessä/palautettu myyjälle..
Sama juttu! Just tuli ilmoitus että yksi paketti lajiteltu Vantaalla mutta orlenin seurannan mukaan kaikki odottaa noutoa noutopisteestä Puolassa tai on menossa takaisin myyjälle koska pakettia ei noudettu ajoissa.
On tosiaan melkoisen paczka tuo orlen. Ja niin on myös Vintedin asiakaspalvelu, samoja automaattivastauksia vaan annetaan joka kysymykseen. Tosi sekavaa, että miten tämä rahanpalautus nyt oikein tapahtuu näiden pakettien kanssa? Itse pitää ilmeisesti olla tosi tarkkana ja aktiivinen, Vinted ei taida näitä mitenkään automaattisesti hoitaa. Pari Puolasta tilattua pakettia on jo lähetetty takaisin lähettäjälle tämän orlen paczkan mukaan, mutta minä en ole saanut mitään tietoa siitä että onko paketti nyt sitten mennyt perille tälle myyjälle vai ei. Pitääkö tässä nyt alkaa kyselemään näiltä myyjiltä näiden pakettien perään? Asiakaspalvelussa vain pyydetään odottamaan 25 päivää ja tämän jälkeen annetaan tiukka 2 päivää aikaa ilmoittaa jos paketti ei ole vieläkään tullut perille. Sitten vasta Vinted tutkii asiaa ja jos päätyvät siihen että paketti ei tosiaan ole saapunut ostajalle asti niin ehkä palauttavat rahat. Niin turhauttavaa