Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted ja tilaukset Puolasta

Vierailija
13.05.2024 |

Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.

Kommentit (696)

Vierailija
21/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan voi tilata jotain käytettyä vaatetta Puolasta tai Latviasta?

Vierailija
22/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama ongelma näiden jumittavien pakettien kanssa. Kysyin myyjältä, että onko hän lähettänut Suomeen muita paketteja ja miten niiden kanssa on käynyt. Hän vastasi, että tämä oli ensimmäinen kerta kun lähetti Suomeen. Paketit muihin maihin (esim Ruotsiin) on kuulemma aina mennyt perille nopeasti ilman mitään ongelmia. Enempää ei hänkään sitten osannut auttaa, pyysi että laitan Vintedille kysymyksen asiasta. Vastausta en sieltä vielä ole saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä myydään paljon muutakin kuin käytettyjä vaatteita, itse olen ostanut (englanninkielisiä) kirjoja.

En kyllä silti ymmärrä, miksi käytetty vaate olisi huonompi vain siksi, että se tulee jostain Latviasta.

Vierailija
24/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ja myyn Vintedissä vain suomalaisten kanssa. Ruotsalaiset on ok myös. Yks puolalainen koitti tingata viikonloppuna erästä tuotetta joka oli minulla myynnissä, kieltäydyin kaupoista kun lähetti uutta, yhä pienempää ostotarjousta useasti. Varmaan ilmaiseksi koitti sitä saada....Ei mikään hyvä kokemus noista puolalaisista ainakaan näin ensikädeltä.

Vierailija
25/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan ja myyn Vintedissä vain suomalaisten kanssa. Ruotsalaiset on ok myös. Yks puolalainen koitti tingata viikonloppuna erästä tuotetta joka oli minulla myynnissä, kieltäydyin kaupoista kun lähetti uutta, yhä pienempää ostotarjousta useasti. Varmaan ilmaiseksi koitti sitä saada....Ei mikään hyvä kokemus noista puolalaisista ainakaan näin ensikädeltä.

Mutta miten voit kieltäytyä myymästä puolalaiselle? Kaupoistahan ei sovita erikseen, vaan ostaminen tapahtuu ihan nappia painamalla. Olen ymmärtänyt, että jos myyjä peruu kaupan, siitä tulee automaattisesti negatiivinen palaute.

Vierailija
26/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko siellä jotenkin rajata, että tekee kauppaa vain suomalaisten kanssa? En halua lähetellä ulkomaille mitään tai tilata sieltä. Olen surkea englannissa.

Vierailija
27/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt paria lasten paitaa Puolasta. Taidanpa odottaa, että saavat tuon toimimaan ennenkuin ostan sieltä mitään.

Vinted on nyt muutenkin alhaalla. 

Vierailija
28/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedin tuen vastaus tähän oli:  "Valitettavasti meillä on ongelmia Puolasta Suomeen lähetettävien pakettien kanssa". No shit, Sherlock...

Vierailija
29/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen siinä mainoksessa aina että Vimpelistä. 

Vierailija
30/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epävarmaa missä oma paketti seilaa, Alltrack17 on sivu, josta saa kaikkien maiden ja lähetysfirmojen pakettitiedot esiin seurantakoodilla, ja usein tarkemmin kerrottuna kuin Postin tiedoilla.

Vierailija
31/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten voit kieltäytyä myymästä puolalaiselle? Kaupoistahan ei sovita erikseen, vaan ostaminen tapahtuu ihan nappia painamalla. Olen ymmärtänyt, että jos myyjä peruu kaupan, siitä tulee automaattisesti negatiivinen palaute.

Ihan sama, mä päätän kenelle myyn omia kamojani.

Vierailija
32/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mä päätän kenelle myyn omia kamojani.

Kyllä sen pystyy katsomaan, että mistä maasta ostaja on ja pystyy perumaan kaupan. Toki siitä tulee automaattinen negatiivinen palaute. 

Mulla on tainnut olla vain suomalaisia ja ruotsalaisia ostajia. Itse voisin kyllä lähettää Puolaan. Mun kamat on edullisia lastenvaatteita. 

Vierailija
33/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tulossa 75 pakettia puolasta. Kaikki samassa tilassa kuin ap:lla. Kysyin asiaa vintedistä niin vastasivat et siellä on ongelma. Eli ei ihan normaalisti ole näin hidasta. Pari vk on nyt mennyt ekan paketin tilauksesta. Ei ole kivaa kun kaikki myyjät valittavat mikset nouda lähetystä

Vierailija
34/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa kuulla että sama tilanne muillakin. Vaikka tiedän että saan rahat (joskus) takaisin niin harmittaa silti. Monta vaatetta lapselle tulossa siellä ja mieluummin ottaisin ne kuin rahat takaisin.

Mielenkiinnolla jään kuulemaan jos joku saa lähetyksensä perille vai miten tässä käy

AP

Vierailija
35/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi, jolla sama ongelma Puolasta ostettujen tuotteiden kanssa. Myyjät kyselevät, miksen hyväksy lähetyksiä. No, koska en ole niitä saanut. Hyvä, että löysin tämän ketjun. 

Vierailija
36/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit Puolaan menee viikossa. Mutta tosiaan sieltä päin tulevat jumittaa jossain. Itse tilannut 3 pakettia. Postin sivuilla on 15 pakettia. Posti hup on huono

Vierailija
37/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla MONTA pakettia puolassa jumissa ja kauhulla odotan, tuleeko ne koskaan! Olisi pitänyt aiemmin tajuta, että Puolan sydeemi ei toimi... Kertokaa jos joku jonkun paketin onnistuu sieltä saamaan!

Vierailija
38/696 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös useampi Vinted paketti Puolassa jumissa jo kohta 2 viikkoa ja seuranta näyttää kaikissa että noudettavissa. Ei ole OmaPostin mukaan saapunut Suomeen. Yhden paketin olen itse Puolaan onnistuneesti lähettänyt ja toimitus kestänyt n. viikon. Täytyy tosiaan pysyä puolalaisista myyjistä erossa niin paketit kulkee joutuisammin :)

Vierailija
39/696 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä myydään paljon muutakin kuin käytettyjä vaatteita, itse olen ostanut (englanninkielisiä) kirjoja.

En kyllä silti ymmärrä, miksi käytetty vaate olisi huonompi vain siksi, että se tulee jostain Latviasta.

Tuollainen on tyypillistä suomalaista ylimielisyyttä, luulevat olevansa oikeita länsimaalaisia vaikka eivät ole. Itsekin käyttävät kiinalaisia halpavaatteita, mutta heidän yllään ne ovatkin laatua.

Vierailija
40/696 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on tyypillistä suomalaista ylimielisyyttä, luulevat olevansa oikeita länsimaalaisia vaikka eivät ole. Itsekin käyttävät kiinalaisia halpavaatteita, mutta heidän yllään ne ovatkin laatua.

Minkämaalaisen k elaloisijan vuodatus tämä oli?