Yle: EU:n digilompakko tulossa, kaikki tunnistautuminen tulossa kännykkäsovelluksen taakse. Mitä mieltä?
"Pankkitunnuksia ei pian enää tarvita verkkotunnistautumiseen, kun uusi EU:n laajuinen digilompakko tulee
Sähköiseen tunnistaumiseen ja henkilöllisyyden osoittamiseen on tulossa uusi, koko EU-alueella toimiva kännykkäsovellus. Se on määrä saada käyttöön 2026 aikana."
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Digilompakko on yhtä inha ja sylettävä pahe, kuin kaikki nää sp-leikkaukset, väest-önvaihdot,ilmastotalkoot, vihreä siertymä, vetypakotus, tuulivoima, tr.ansutuspakotus ja yleensäkin kaikki muut vastaavat uudet hämärät oksettavat opit, säännöt, käytännöt ja toimintaohjeet
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Vahvaa argumentointia hei. Oliko sulla joku mielipide aiheeseen liittyen?
No huikeasti vahvempaa kuin tuolla jolle vastasin. Ja on, olen sitä mieltä että tuon viestin kirjoittaja on ihan hevonvitun tyhmä.
Ei tule olemaan pakollinen.
Next.
Ei Irlanti Euroviisuja voittanut vaan se Rasmus Takaluoman näköinen lautaspoika
Klassinen kaikki munat samassa korissa-ratkaisu. Yksi kompastuminen ja se oli siinä.
Lisäksi avaa mahdollisuuden ylikansallisille rikollisille päästä helposti käsiksi suureen määrään arvokasta tietoa. Vaivihkaa. Hierovat jo karvaisia käsiään, vaahto suupieltä kuorruttaen.
Muutan metsään ja alan tekemään kauppaa oravan nahoilla.
Mulle tulee sitten todellisuus ja rinnakkaistodellisuus. Digilompakkotodellisuudessa tulee olemaan jotain vain jos se on pakollista ja silloin minimit.
Omassa todellisuudessani omalla maapläntillä on kaikki mihin digimaailma ei lonkeroitaan ulota.
Jos joku viitsii uutisen lukea, niin siinä seisii selvällä suomenkielellä , että on vaihtoehto . Nykyiset kaikki on käytössä edelleenkin.
Huuhaan uskovat luulee että tuo on ainoa v. 2026
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole pankkitunnuksia, niin he saavat jatkossakin vapaasti käyttää käteistä rahaa ostoksien tekemiseen.
Saa käteistä käyttää jatkossakin vapaasti jokainen. Ei pankkitunnukset sitä estä :D
En aio varmaan käyttää koska ei ole pakollinen. Vaikka olisi niin käteisellä edelleen paljon ostaisin.
Miksi nykyään ostetaan ja enenkaikkea myydään pois kultaa ja höpiää niin sylettävän paljo? Senkö tähen ihmisiä ajetaan ja ajettiin köyhyyteen jotta het vaihtaisivat sen mamonansa, kussa arvo pysyy, siihin jonka arvo voidaan kotvassa mitätöidä. Kai arvometallien ostajat ovat varmoja siintä että kulta ja hopea ovat luja turva kuiden arvoa ei pystykään rommauttamaan. kohmuaako eliitti itelleen kansan jalometallit kierolla vaihtokaupalla. Ensin arvokas mamona pois, rahat koiriin ja sitten romautetaan rahan arvo tai laitetaan kaikki rahavarat digisirun käytön, piikkien oton, ilmastonpelastustoimien suorittelun ja herra ties minkä, taakse
Minua ei haittaisi vaikka kaikki olisi puhelimessa, mutta huolestuttaa jos se varastetaan vaikka ulkomailla. Tai käy niin että jonain päivänä puhelin ei vaan aukea. Ei vaikka miten lataat. Se on niin epävarmaa näiden laitteiden kanssa, että aina minulla on varalla esim. tulostetut matkaliput/muut paperit.
Olen muutenkin luopumassa älyluurista. Tämä on semmonen aikasyöppö, ettei tosikaan.
Tuskin voi ihmisiä pakottaa ostamaan kännyköitä ja maksamaan niistä puhelinyhtiölle kuukausimaksuja, jo ei sellaista muuten halua tai tarvitse.
Sitä mieltä että mitä Kiinassa ja Usassa, sitä näköjään on saatava meillekin, ihan sama vaikutuksista.
Vihaan vihaan vihaan puhelinta ja sovelluksia. Vihaan salasanoja, kirjautumisia ja kaiken linkittymistä. Olen aivan sekaisin siitä mikä on jotenkin yhteydessä Googleen tms. Aivan tajuttomasti vituttaa nykyinen meininki. Laittakaa nyt ihmeessä se puhelin ihon alle ja siru aivoihin.
Jos sitä digihenkkariakin pitää olla uusimassa 5 vuoden välein hintaan 50-60 euroa niin ihan paska.
Eli pitänee pysyä kaukana moisesta vanhanaikaisesta jäärälinnakkeesta. Jossain asioissa vanha ei ole parempi.