Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaaditte palkankorotuksia ettekä veronkevennyksiä?

Vierailija
13.05.2024 |

Jos vaatisitte tuloverotusta kevyemmäksi niin siitä paskapalkastanne jäisi enemmän käteen. Nyt kun vihdoin ja viimein saatte sen mankumanne korotuksen, niin se menee heti veroihin, eli plusmiinus nolla ja taas on rahat yhtä vähissä kuin aina ennenkin :o)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi täällä on yhtäkkiä päivittäin palkankorotuksia tai hyviä palkkoja vastustavia avauksia, joissa ei yhtään ymmärretä, mistä ne tukirahat tulevat.

Jos elää tuilla, kannattaa toivoa isoja palkankorotuksia suuritulosille. Nimittäin suurin osa siitä rahasta menee veroihin, ja sitten on varaa maksaa tukia eikä tarvitse leikata

.Eihän tämä pidä täysin paikkansa. Esimerkiksi jos suurituloinen voi harrastaa verosuunnittelua ja nostaa tulonsa osaksi ellei kokonaan pääomatuloina, joista maksetaan veroa vähemmän kuin, mitä osa vain palkansaajista maksaa palkkatulostaan veroa.

Tuo porsaanreikä pitäisikin tukkia. Itse olen suurituloinen palkansaaja, eikä minulla ole mitään keinoa nostaa tuloja pääomatuloina. Paitsi sijoittaa ne kertaalleen verotetut ansiotuloni tuottavasti. Siispä kun minä tienaan kymppitonnin, verottaja saa viisi tonnia, eläkemaksuihin ja työttömille, sairaille yms menee tonni, ja itse saan pitää neljä tonnia.

Toivottakaa siis minulle jaksua raatamiseen, se on kuulkaa kaikkien yhteinen etu! 

Vierailija
42/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen suurin ongelma aina on ollut se että täällä verorahat mitä kerätään niin ne ohjataan ihan vääriin kohteisiin. Ei se paljoa innosta veroja maksella kun ne verorahat valuvat hyväpalkkaisten virkamiesten taskuihin,ulkomaille tai rikkaiden taskuun. 

Kulttuuria,kirkkoa ja urheilua ei pitäisi tukea verovaroin.

Jännä että kansalaisilla ei ole mitään vaikutusvaltaa siihen mihin kohteisiin heidän verorahat menee.

Onhan. Sitä kutsutaan äänestämiseksi. Tänä keväänä voit äänestää EU-asioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkiselta puolelta vaadittaisiin tehokkuutta, niin nykyisentasoiset palvelut voisi järjestää pienemmälläkin verotuksella. Mutta eihän niihin hallintohimmeleihin saa kajota. Kuntaliitoksen yhteydessä ensimmäisenä päätetään että kaikilla säilyy työt. Sitten oikein keksimällä keksitään titteleitä ja tekemistä niille kaikille johtajille ja päälliköille. Voitte vain kuvitella kuinka paljon niitä on siellä papereita pyörittämässä muutaman kuntaliitoksen jälkeen.

Nytkin sote-alueille on jo saatu palkkattua vaikka kuinka monta kovapalkkaista yli-/ali- ja apulaisjohtajaa. Yhden jutun mukaan pelkästään Kymenlaakson sote-alueella on parikymmentä yli 8000€/kk tienaavaa johtajaa. Sitten on päälliköt vielä erikseen. Yllättäen säästöt sitten etsitään palvelujen keskittämisestä ja hoitajien vähentämisistä. Ihan jo tämän järjettömyyden lopettamiseksi pitäisi vaatia veronkevennyksiä!

Vierailija
44/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella työnantajalla on rahaa kuin roskaa

Valtiollakin on mutta miinusmerkkistä

Kummaltahan pyytäisin itselleni lisää?

Vierailija
45/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi siirtää työnantajalle kuuluvia kuluja yhteiskunnan maksettavaksi? Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, että maksaisin palkankorotuksen itse itselleni.

Vierailija
46/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan 100e palkankorotuksen ja 50e siitä menee tiestön ja vanhusten hoitoon niin itelle jää 50e..

Jos taas saan 50e veronkevennyksen niin se on 50e vähemmän vanhusten ja tiestön hoitoon.

Ap luulee että veroja maksetaan verovirkailijoita varten.

Vierailija
47/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronkevennykset eivät vaikuta eivätkä näy pieni- ja keskituloisten elämässä juuri mitenkään käytännössä. Veronkevennykset eivät vaikuta päivittäiseen elämiseen juuri mitenkään. Verotus on Suomessa muutenkin aivan järkyttävän korkeaa ja todella väärissä asioissa (esim. polttoaine).

Palkankorotus (ilman verojen korotusta) auttaisi paljon enemmän. Esim. 1000euron kuukausipalkassa pienikin summa lisää, olisi iso korotus. Pienikin verojen korotus veisi pienituloisilta enemmän.

Vierailija
48/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska veroprosentti on jo nyt lähellä nollaa, mutta tulot alle 2000€ €/ kk. Toisekseen, enemmän palkasta menee muita maksuja kuin veroa. 

Vierailija
49/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun valtio velkaantuu ihan hirmu vauhtia, pitäisi valtion kassaan tulevia varoja vähentää?

Eikö pitänytkään velkaatuminen taittaa?

Mutku minä en saa, minä minä minä.

Aikoinaan konkurssin partaalla taiteillut Irlanti kevensi verotusta tuntuvasti ja nyt on talous mallillaan. 

Katsos kun korkea verotus on taloudelle myrkkyä joka estää kasvun, matala verotus on balsamia mikä kohentaa kasvua.

Race to the bottom

Vierailija
50/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun valtio velkaantuu ihan hirmu vauhtia, pitäisi valtion kassaan tulevia varoja vähentää?

Aikoinaan konkurssin partaalla taiteillut Irlanti kevensi verotusta tuntuvasti ja nyt on talous mallillaan. 

Katsos kun korkea verotus on taloudelle myrkkyä joka estää kasvun, matala verotus on balsamia mikä kohentaa kasvua.

Ei kaikki voi olla Irlannin tapaisia vapaamatkustajia. 

Vierailija
51/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki voi olla Irlannin tapaisia vapaamatkustajia. 

Kyllä voi, kun laitetaan verot valtion maksettavaksi. Jonkun toisen valtion.

Vierailija
52/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät Uo Veessä Ai korvaa virkailijat. Kaikki menee pieleen... Esim. maksat 150 ja lyhennät nolla. Meille pitäisi maksaa paljon lisää palkka, että AI ei vie töitämme. Riikan sanon menkää töihin

Vierailija
53/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan on saatava lisää tai AI korvaa. Nyt on jo tiukkaa työpaikoilla

Vierailija
54/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä virkailijoita on kymmeniä tuhansia... Kuka meidän palkan maksaa jos et Sinä Upporikas

Vierailija
55/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ydinfyysikkolapset jättävät uppoavan laivan ja lähtevät paremmille metsästysmailla. Mopon rassaajat jää tänne.

Tämä. Miksi kukaan huippuosaaja jäisi tänne, missä tehdystä työstä ja nähdystä vaivasta saa hädintuskin maksettua Hervannasta yksiön ankeassa neukkukuutiossa, kun Piilaaksossa samasta työstä maksetaan ns. "six figures" tiliä, eikä veroja tarvitse juuri maksella.

Nykyään nuoret osaa englantia kuin äidinkieltään ja tuntevat muiden maiden kulttuuria jo nuorella ikää, joten maailmalle lähtö on helppoa kuin renkaan potkiminen. Aivovuoto tulee olemaan suuri haaste maallemme jo lähitulevaisuudessa. 

Brain drain har varit ett faktum under hela 2000-talet. Med Finlands senaste skräppsparkar på alla som är bosatta utomlands är det enda resultatet det, att de som Finland inte vill ha tillbaka kommer dit mot sin vilja och gör livet surt för er. De som Finland absolut vill behålla, inser att Finland kommer att även strila dem i linsen, så de packar och sticker i samma sekund som de har högskolediplomet i handen.

Vierailija
56/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen veroja alentava peliliike kiperässä tilanteessa tosin vaatii vähän boollseja koska tuntuuhan se turvallisemmalta vaan ruuvata veroruuvia tiukemmalle koska ajatellaan että sillä saa automattisesti enemmän verotuloja. No, ei välttämättä saa kun kohonneiden verojen vuoksi kulutus vähenee ja loppujen lopuksi kustaankin omaan nilkkaan.

Vierailija
57/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pienipalkkaiset edes maksa juuri veroja, mutta ajatus on oikea. Suuri ongelma on myös järkyttävät työnantajamaksut, mitkä eivät näy palkansaajalle, mutta kuluina työnantajalle.

5000€/kk bruttopalkasta käteen jää n. 3300€ ja työnantajalle pelkkä palkkakulu on vähintään 7500€. Valtio vie siis 4200€ välistä. Tuosta voisi työntekijälle antaa enemmän. Palkankorotukset kun eivät ostovoimaa kasvata. Suomi on ihan Pohjois-Korea länsimaiden joukossa. 

Oi että se on ihanan helppoa kertoa, että voisi antaa kivasti työntekijälle enemmän. Olen samaa mieltä, että työnantajan maksut ovat kovat. Mutta ennen kuin maksuja alennetaan, niillä hoidettavat asiat pitää jotenkin hoitaa jatkossa ihan konkreettisesti ja rahoittaa jostain jonkun toimesta. Joten siis kerrotko vielä meille kaikille, että kuka maksaa ja mistä rahoista sen jälkeen noista järkyttävistä

350.000 offentligt anställda ut och allt är väl.

Vierailija
58/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin nostetaan palkat pohjoismaiselle tasolle, eikä leikitä Itä-Euroopan Intiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi