Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö luokkakokoukseen jos olisit työkyvyttömyyseläkkeellä mt-ongelmien vuoksi?

Vierailija
13.05.2024 |

Kysymys otsikossa. 

Perustelutkin olisi ihan kivoja, mutta ei pakollisia.

Terveisin asiaa miettivä, tilannettaan syvästi häpeävä ihminen. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin, kouluaika oli ja meni. Ei kiinnosta.

Vierailija
22/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska en mene nytkään vaikka olen "vain" lihonut kaksinkertaiseksi ja jäänyt tahtomattani lapsettomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö riemuylioppilasjuhliin,  jos tunnet epäonnistuneesi elämässä?

Vierailija
24/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen ja työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mies. Työkyky meni vakavan burnoutin myötä, en mene yksityiskohtiin mutta syy on selvä ja lääketieteellisesti perusteltu, enkä sitä häpeä tai anteeksi pyytele. Olen ollut luokkakokouksissa, ja pienillä valkeilla valheilla siitä selvisi ilman että tarvitsi eläkkeestä mitään mainita. Ei siinä mitään hävettävää ole, mutta koska kaikki eivät asiaa ymmärrä, niin parempi vaan valehdella jos kokee ettei jaksa niitä epäileviä ja ihmetteleviä katseita kohdata. Mene ihmeessä moikkaamaan vanhoja koulukavereitasi ja pidä hauskaa. 

Vierailija
25/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi muutenkaan-

Vierailija
26/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, et varmasti oo ainoa. Oma luokkakokous jäi väliin kun olin jo aika viimeisillä raskaana ja kyseessä ei ollut muutenkaan mikään helppo raskaus, siltikin mietin kovasti osallistumista, mutta päätin että lepo ois parempi vaihtoehto kun ravintola ilta, tietysti alkoholittomia olisin ottanut jos olisin osallistunut...  Mutta kyllä tuntuu että olen jäänyt jostain paitsi kun en osallistunut.

Vierailija
27/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ois hyvä tilaisuus oppia hyväksymään itsensä, oppia kertomaan muille, että hei mulla on tälläinen sairaus, ymmärtää että ei tarvitse hävetä sitä.

Vierailija
28/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jaksaisi jos olisi jotain masennusta tai ahdistusta ja dosiaalisten tilanteiden pelkoa

Jos menee niin siinä mahdollisuus että vanhat kaveruudet taas elävämmiksi osaksi elämää

Vierailija
29/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt omaan luokkakokoukseen, en saanut kutsua mutta minun kautta kyllä kyseltiin yhtä henkilöä 😂 Ei muutenkaan kiinnostanut nähdä niiden ihmisten naamoja jotka tekivät minun kaikista kouluvuosista helvettiä

Vierailija
30/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menisin! Äläkä koskaan luule itseäsi toisia huonommaksi! Ole avoin ja reilu, ei sun tarvitse taustaasi salailla tai selitellä. Meillä jokaisella on jotain. Reilusti mukaan vaan ja iloitse yhteenpaluusta! 

Vierailija
31/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennään esittelemään omaa menestystä ja erinomaisuutta, suoraan ja kaartaen. Sinulle annetaan ymmärtää epäonnistumisesi ja epäilyttävyytesi. En menisi!! Ihmisistä tulee vanhemmiten yleensä omahyväisiä pikkuporvareita, jos eivät ole sitä jo lapsena.

Vierailija
32/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. En tiedä jaksanko itsekään mennä.

Toisaalta... Kun olin 10 vuotta sitten luokkakokouksessa ja juttelin ihmisten kaa... En muista kyllä juuri kenestäkään että mitä tekivät työkseen tmv.

Minusta yleisestikin on tyhmä kun Suomessa smalltalk on aina se työ. Siksi en itse kysykään toisten töistä vaan esimerkiksi mitä harrastat.

Vierailija
33/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt omaan luokkakokoukseen, en saanut kutsua mutta minun kautta kyllä kyseltiin yhtä henkilöä 😂 Ei muutenkaan kiinnostanut nähdä niiden ihmisten naamoja jotka tekivät minun kaikista kouluvuosista helvettiä

No aika törkeä on ollut hän, joka sun kautta toista kyseli kysymättä sua mukaan! 

Ymmärrän kiusattuja ja sen, ettei tee mieli enää heitä nähdä, mutta kuinka monta vuotta olet yrittänyt unohtaa? Eikö se tunnu ajan haaskaukselta? 

Vierailija
34/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaisi minullakin jäädä väliin. Vaikka sairaudet tai muut elämän vaikeudet ovatkin normaaleja ja osa ihmiskuntaa, niin kyllä noissa tilanteissa olisi huomattavasti helpompi, jos tietäisi olevansa edes hyvää, vahvaa keskitasoa. Sama tilanne kuin esim. sukujuhlissa, joissa serkkujen kesken vertaillaan.

Saattaa silti olla hyvä ajatus mennä, jos itse niin haluaa. Henkistä vahvuutta se kyllä kysyy enemmän, jos menee sinne ns. takamatkalta.

Vierailija
35/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan monia muitakin jotka kärsineet mt-ongelmista.

Vierailija
36/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin mutta se lista sitoumuksia ja työtä ja vapaaehtoisauttamista sun muuta mitä teen pisti ne herjaajien suut soukille. Tajusivat että vaikka en palkka töissä kulje teen enemmän työtä yhteiskunnan hyväksi kuin he ikinä.

Vierailija
37/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne mennään esittelemään omaa menestystä ja erinomaisuutta, suoraan ja kaartaen. Sinulle annetaan ymmärtää epäonnistumisesi ja epäilyttävyytesi. En menisi!! Ihmisistä tulee vanhemmiten yleensä omahyväisiä pikkuporvareita, jos eivät ole sitä jo lapsena.

Vain heikkoitsetuntoiset "esittelevät" menestystään ja vielä heikkoitsetuntoisemmat tai toisten menestymistä kadehtivat kärsivät siitä. - Mutta älä jaa sitä toisille! Ei kaikki ymmärtäisi toisten "esittelyä" sinun laillasi. Itse olisin iloinen, jos joku olisi menestynyt, mutta karttaisin niitä leveilijöitä, joista näkee jo metrien päähän, jos on tarve nousta toisten yläpuolelle. Itsetunnoltaan terve ei tarvitse pullistella, ei arvostella, eikä myöskään häpeillä tai nöyristellä.

Onko se meiltä pois, jos iloitsemme toisten puolesta? 

Vierailija
38/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika törkeä on ollut hän, joka sun kautta toista kyseli kysymättä sua mukaan! 

Ymmärrän kiusattuja ja sen, ettei tee mieli enää heitä nähdä, mutta kuinka monta vuotta olet yrittänyt unohtaa? Eikö se tunnu ajan haaskaukselta? 

Siis olihan tuo törkeää, ei sanallakaan maininnut että minutkin on kutsuttu. 

Oikeastaan he eivät edes pahemmin pyöri mielessä, miksi annan niille ihmisille enää energiaa, kun voin käyttää sen paremminkin eli itseni korjaamiseen?

Ja kyllä, "kiitos" karmeiden kouluvuosien olen sairastunut vaikea-asteiseen masennukseen, estyneeseen persoonallisuushäiriöön ja ptsd kans löytyy. 

Vierailija
39/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä tullu mieleenkään mennä luokkakokoukseen, onko niitä oikeesti vielä? Kattoo kaiken maailman vistoja ja ääliöitä. Nainen 60

Vierailija
40/45 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menet tai et mene, mutta ei kannata valehdella. Joku kirjoitti, että en ole tällä hetkellä työelämässä terveydentilani takia. Mites sinä? Se kuulosti sopivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi