Pitkävihaiset ihmiset ovat arvaamattomia
Kun he valittavat minulle jostain henkilöstä, mietin kovasti, mitä voin sanoa, etteivät he valita sitten myöhemmin minusta.
Tunnetteko pitkävihaisia ihmisiä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Joo itseni, olen edelleen eron jälkeenkin aivan raivoissani siitä miten exä kohteli minua parisuhteen aikana, en usko että se ihan heti menee pois. Tietyt muistot triggeröi vihan takaisin pintaan.
Sama. Äärimmäinen huono käytös lietsoo pitkäaikaista vihaa.
Meillä kerrostalossa superpitkävihainen pariskunta. Ovat tosi negatiivisia. Ihmettelen, miten jaksavat ja viitsivät pitää yllä vihaa. En ole heidän vihansa kohde, mutta tiedän kuvion, koska he puhuvat vihansa kohteesta.
Olen pitkävihainen. En tosin aktiivisesti haudo mitään kostoa, mutta jos joku ihminen, joka on tehnyt minulle jotakin raskauttavaa, pompsahtaa jostakin esiin esimerkiksi virkanimityksen muodossa, saatan palata asiaan.
Ymmärrääkö ap nyt ihan mitä pitkävihaisuus on?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrääkö ap nyt ihan mitä pitkävihaisuus on?
Sellaista, että esim.10 tai 40 vuotta vihoittelee jostain asiasta/asioista. Kuten on kyse aloituksen esimerkissä. Ap
Tunnen itseni mutta en ole arvaamaton. Toimin aina samalla kaavalla kuuntelen siedän yritän ystävällisesti kertoa jos joku ei ole mielestäni oikein ja kun ei mene jakeluun vaikka pinna ois kun pitkä ja kun se katkee se katkee. Kaikki kortit kun on katsottu ja ehkä useampi pakka niin ei se ole edes vihaa vaan lopullinen ignooraus.
Tiedän erään, joka on pitkähihainen, mutta sen lisäksi hän suuttuu mitättömästä asioista. Todellakin yhdestä väärästä sanasta.
Tunnenpa hyvinkin, olen todella pitkävihainen.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa, mistä se johtuu?
Eihän se ole arvaamatonta jos on edelleen vihainen samasta asiasta, josta oli aiemminkin vihainen. Arvaamatonta on, jos ensin on todella vihainen jostakin ja sitten yhtäkkiä ei enää olekaan.
Miksi he valittaisivat sinusta, jos ei ole mitään aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa, mistä se johtuu?
Enpä ole tuota koskaan pohtinut. Enkä pohdi. Enkä aio muuttua asian suhteen millään tavalla.
En oikein ymmärrä koko pitkävihaisuuden käsitettä. Eikö se ole ihan normaalia, että jos asiat ovat jääneet selvittämättä ja anteeksipyynnöt saamatta, niin ei se epäoikeudenmukaisuus ja siitä syntyvä viha mihinkään katoa? Ei se tunne ole koko ajan pinnalla ole, mutta olemassa kuitenkin. Outoa vain unohtaa asiat niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
En ymmärrä pitkävihaisia ihmisiä. Itse saatan suuttua nopeasti ja leppyä vieläkin nopeammin.
Tiedän muutamia pitkävihaisia henkilöitä, ja heidän käytöksestään on aiheutunut itselleni harmia. Etenkin kun syy riitaan on joku pieni viaton: Rintamerkki, väärän värinen mekko tmv.
Ystäväni oli tällainen: Välit meni poikki aina pariksi vuodeksi, kunnes jatkettiin ihan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onneksi hän on vanhemmiten muuttunut järkeväksi.
Äidilläni tapahtui juuri päinvastoin. Hän oli nuorempana samanlainen kuin minä: Suuttui ja leppyi nopeasti. Vanhemmiten hänelle jäi tämä omiinaisuus, mutta samalla hänestä tuli pitkävihainen. Ja muisti oli kuin nuorella tytöllä: Saattoi jankuttaa jostain 20-vuotta vanhasta asiasta.
Olen miettinyt, että koska itselläni ei ole niin hyvä muisti, voisiko johtua tästä, etten ole pitkävihainen? Toisaalta olen pitänyt säännöllisesti päiväkirjaa, ja joskus lukiessani vanhaa, epämiellyttävää tapahtumaa, suuttumus nousee mieleen. Tämän vuoksi olenkin ajatellut repiä tuollaiset tapahtumasivut päiväkirjoistani pois. Niistä ei ole mitään iloa kenellekään jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he valittaisivat sinusta, jos ei ole mitään aihetta?
No kun tuntuu, että keksivät kyräilyn aihetta ihan mistä vain. Ap
Paljon arvaamattomampia ovat nk. "tempperamenttiset" ihmiset. Voivat saada tolkuttoman raivarin ihan mistä tahansa, ja seuraavana päivänä eivät edes muista mitä tapahtui. Sitten ihmettelevät silmät pyöreinä kun toinen on nyrpeänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkävihainen ja en anna koskaan anteeksi väärinkäytöksiä. Mitä se sun persettä kutkuttaa?
Tuo on lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani feministimiehet on pitkävihaisimpia ihmisiä mitä tiedän.
25 vuotta ei ole mitään niiden kostonhimolle.
Suoltavat sitten vihaansa nettiin ja someen.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä koko pitkävihaisuuden käsitettä. Eikö se ole ihan normaalia, että jos asiat ovat jääneet selvittämättä ja anteeksipyynnöt saamatta, niin ei se epäoikeudenmukaisuus ja siitä syntyvä viha mihinkään katoa? Ei se tunne ole koko ajan pinnalla ole, mutta olemassa kuitenkin. Outoa vain unohtaa asiat niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Esimerkiksi sisällissota tai pandemiatoimet. Kun ei selvitetä, jää kytemään.
Kesti joskus 18 vuotta ennen kuin sain sanottua, niin nujerrettu voi ihminen olla. Ei riipu pelkästään toisen käytöksestä, vaan kun on tunne miten raskas joku on. Varsinkin he, jotka joka tilanteessa antavat ymmärtää, heidät on pakko ottaa huomioon. Kukaan jolla on selvä päämäärä ei lähde yksityisyyden rikkomisesta.
Viha häviää silti ajan mittaan.