Juopottelu taloyhtiön pihassa
Taloyhtiössämme asuu yksi henkilö vuokralla. Hän juopottelee kavereittensa kanssa silloin tällöin (2-4 kertaa/viikko) taloyhtiön pihassa noin kello 14-20 välisenä aikana. Voiko taloyhtiö/isännöitsijä puuttua tähän asiaan ja miten? Poliisia ei taida tämä tilanne kiinnostaa.
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä kaljaa pitää siinä pihassa kitata? Miksi eivät mene sisätiloihin ja onhan ravintolatkin keksitty? Jos sillä on kavereita niin miksi eivät mene välillä jonkun toisen kaverin pihaan?
Ei pidä, mutta saa. Se piha on ihan sitä varten olemassa, että siellä oleskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Siispä pakottamaan lapsia, että ei saa kokea kännistä ihmistä pelottavaksi!
Nimenomaan! Kun sitten lapsi aikaan kohtaa sen oikean juoppohirviön, johon luottaa, vaikka tämä humalassa onkin, kuten on opetettu, voi olla kohtalo sinetöity.
On mielestäni hieman eri asia katsoa örveltäviä kännisiä pihassa, jotka juovat jatkuvasti, kuin sellaisia, jotka istuvat nätisti ja keskustelevat ja samalla ottavat muutaman. Tuskin kukaan lapsi tai aikuinen häriiintyy siitä. Mutta kuten sanoin, on eri asia käyttäytyä asiattomasti ja sellainen ei ole ok.
Alkoholin nauttimista ette voi kieltää, vaikka miten polkisitte jalkaa.
Kai jokainen tietää mikä ero kaljaköörillä ja sivistyneellä keskustelukerholla on.
Tyypillistä olkiukkoilua tuo että ei muka tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Juoposta"; Jos itse joisin kaljaa useampana päivänä viikossa, tuntien ajan, olisin mielestäni juoppo. Alkoholin suurkulutukselle ja terveydelle haitalliselle kulutukselle on myös ammattilaisten määrittelemät rajat.
Et aja autollakaan laillisesti parin oluen jälkeen. Klo 14-20 välisenä aikana ei ehkä riitä tuo pari...olet siis kännissä melkein joka päivä. Jos parissa tunnissa juo pari kaljaa, niin mitä ne siellä loppupäivän istuvat muka kuivin suin, ei mene näin. Eli hyvin voi sanoa, että juopot istuu pihassa.
Mä en edes usko, että aloittajan kerroma porukka istuu aina just sen kuusi tuntia välillä 14-20 vaan jossain kohtaa sen ajan puitteissa. Ei pitäisi häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen tietää mikä ero kaljaköörillä ja sivistyneellä keskustelukerholla on.
Mitää kaljakööriä ei voida kieltää. Häiriön aiheuttaminen on kielletty, ja siihen voidaan puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöhuolto laittoi penkin mun keittiön ikkunan alle. Puhe kuuluu pihatakin selvästi sisälle kun on ikivanhat ikkunat. Onneksi penkillä ei istu koskaan kukaan. Jos tulee istumaan siirrän penkin oma-alotteisesti muualle.
Minä kävin raahaamassa penkin kauemmas, se oli ikkunani alla. Silloin tulin itsekin baarista ja ajattelin itse hoitaa penkin uuden sijoituksen.
Meidän pihassa ryypättiin usein, lapset leikki humalaisten kanssa ja sitten tapahtui se lapsen käpälöintikin. Kännikala tuomittiin onneksi ja eipä enää leikkinyt se tyttö humalaisten kanssa. Äitinsähän tykkäsi myös aikaisemmin seurustella iloisten juoppojen kanssa.
Tuo ajan vietto ei minusta ollut vain "erilaista" elämää kuin itse vietin. Meteliä riitti, vaikka ei onneksi myöhäiseen. Kai siitä oli joku sanonut. Ei vaan ole kiva katsoa rähjäisen näköistä juoppolaumaa pulloineen, aina siihen löysi vierailijoitakin. Yläkerrassa ravasi tummia ja virolainen kuskasi jotain tuliaisia yhdellä juopolle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki tietävät. Sen sijaan sitä te ette tunnu tajuavan, että sen "kaljaköörin" osaltakaan ette voi kieltää kaljan juomista, mutta voitte kieltää räyhäämisen, roskaamisen ja huutamisen. Miksi ette pysty tätä tajuamaan, ja miksi edes haluaisitte puuttua juuri siihen ainoaan asiaan, joka objektiivisesti ei ole häiritsevää, sen tietää yksin Luoja.
Kaiken yhteen kuin lyhteen sitova sana: itsekkyys
Moni pitää itseään sivistyneenä parin viinilasillisen ihmisenä. Mutta ovat kaltevalla pinnalla. Loppuillasta huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää itseään sivistyneenä parin viinilasillisen ihmisenä. Mutta ovat kaltevalla pinnalla. Loppuillasta huudetaan.
Eihän se tässä kyseisessä tapauksessa pitäisi mitenkään haitata kun ne kaljan nautiskelijat ei enää silloin loppuillasta ole siellä pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kuvitella tätä ketjua esim. Keski-Euroopassa? Ranskalainen istuu illansuussa naapureiden kanssa hyvän viinin äärellä talon varjoisella sivulla. Naapurit soittavat poliisille?
Vähän eri asia kuin jos jotkut rapajuopot rymyää keskellä päivää tuiterissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kuvitella tätä ketjua esim. Keski-Euroopassa? Ranskalainen istuu illansuussa naapureiden kanssa hyvän viinin äärellä talon varjoisella sivulla. Naapurit soittavat poliisille?
Eihän sellaisesta ollut mitään mainintaa. Aloituksen perusteella tämän parjatun henkilön suurin synti oluen lisäksi on se että hän on vuokralla. Mistään möykästä tai rymyämisestä ei valitettu.
Vierailija kirjoitti:
Loppukesästä A-klinikoilla on tungos näistä "hienoimmista" juopoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sellaisesta ollut mitään mainintaa. Aloituksen perusteella tämän parjatun henkilön suurin synti oluen lisäksi on se että hän on vuokralla. Mistään möykästä tai rymyämisestä ei valitettu.
No kerran yksi tähän porukkaan kuuluva (ei talossa asuva) lepäsi nurmikolla eli oli sammunut ja pari kertaa mullekin huudeltu tästä kööristä, kun olen kävellyt ohi. Ja kyllähän se hiukan kieltämättä kismittää, kun on itse maksanut kämpästä lähes 100 000 euroa ja maksaa myös jatkuvasti yhtiövastiketta omasta palkasta. Sori, etten kirjoittanut aloitukseen kaikkea.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli mielenkiintoinen aihe näille kaljankittaajille. Aloitus ollut vasta tunnin ja jo 100 kommenttia.
Maanantai päivällä ei täällä pyöri kuin työttömät. Osa kittaa ja osa ei. Kunnolliset kansalaiset on töissä ja koulussa.
"Kunnollinen" et ilmeisesti sitten ole sinä eikä ap:kaan. Mulla on lakisääteinen vapaa. Ettekö te uuspuritaaniset elämäänne kyllästyneet lessuämmät ole kuulleet vuosilomista ja epätyypillisistä työajoista ym?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä kaljaa pitää siinä pihassa kitata? Miksi eivät mene sisätiloihin ja onhan ravintolatkin keksitty? Jos sillä on kavereita niin miksi eivät mene välillä jonkun toisen kaverin pihaan?
Ei pidä, mutta saa. Se piha on ihan sitä varten olemassa, että siellä oleskellaan.
Kaljaköörin "oleskelu" yleensä estää muiden pihan käytön. Sitä ölinää ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerran yksi tähän porukkaan kuuluva (ei talossa asuva) lepäsi nurmikolla eli oli sammunut ja pari kertaa mullekin huudeltu tästä kööristä, kun olen kävellyt ohi. Ja kyllähän se hiukan kieltämättä kismittää, kun on itse maksanut kämpästä lähes 100
Ei kai kukaan nyt kuvittele pääsevänsä tuolla rahalla muuttamaan johonkin hienostoalueelle?
Olen huomannut että tässä ketjussa änkyttää ja jumpittelee tietty vallanhimoinen ja suvaitsematon änkyräporukka Suomen lakia vastaan yrittäen venyttää sen tulkintaa mielensä mukaan tai kuvittelemalla että joku taloyhtiön hallitus on niin mahtava elin, että ylittää kyseisen lainkin kokonaan. Kyllähän se on tiedossa, että noihin hallituksiin hakeutuu pikku-Mussolineja, mutta ei heidän mielipiteensä silti ole kuin yksi monien joukossa ja vääräksi osoitettuna arvoton.