Miksi juuri merkkipäivät ovat niin vaikeita miehille?
Siis ei niitä ole kuin muutama, jotka pitäisi muistaa. Sitten tuo mies ei muista äitienpäivää ennen kuin että katsoo kalenteria sattumalta.
Kommentit (40)
Koska niillä ei ole kummoista merkitystä miehen elämässä. En minä pahastu syntymä- tai isänpäivän unohtamisesta, nimipäivästä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska niillä ei ole kummoista merkitystä miehen elämässä. En minä pahastu syntymä- tai isänpäivän unohtamisesta, nimipäivästä puhumattakaan.
Mutta jos tietää, että tuollaiset asiat on tärkeitä kumppanille, niin sitten pitää muistaa kumppanin synttärit ja muut. Mulle on ihan yksi hailee saanko lahjaa syntymäpäivänä, mutta mun mies haluaa lahjan. Niinpä mä ostan sille joka vuosi jotain.
Saa kyllä aika ulalla olla jos ei ole huomannut että äitienpäivä on tulossa. Jos mies ei muista niin sitä ei vain kiinnosta muistaa, kyllä monet miehet muistavat merkkipäiviä ilman että pitää kalenterista tarkistaa.
Ei vaan kiinnosta kuin oma napa. Milloin naiset herää tajuaan totuuden sen rakkaushötön takaa.
Joka vuosi ne tulee niin yllättäen. Ennen oli pahempi kun kaupat oli kiinni. Sinä pyhäpäivänä olisi täytynyt lähteä kauppaan kun jääkaappi oli tyhjä. Sitten täytyi mennä jollekin bensa-asemalle ostoksille. Liikaa kaikkia nimipäiviä ja tapahtumapäiviä vuosikalenterissa.
Koska se on oikeasti ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin
Vierailija kirjoitti:
Saa kyllä aika ulalla olla jos ei ole huomannut että äitienpäivä on tulossa. Jos mies ei muista niin sitä ei vain kiinnosta muistaa, kyllä monet miehet muistavat merkkipäiviä ilman että pitää kalenterista tarkistaa.
Äitienpäivästä on taas vouhkattu niin pitkään ennakkoon,että minä luulin jo viime sunnuntaina, että on äitienpäivä.
Se tyhmyys. Pää ei osaa muistaa mitään tärkeätä.
Miehillä nyt tuntuu olevan muutakin ajateltavaa kuin merkkipäivät. Keskityn elämässä olennaiseen, en ole somessa enkä tiiraile kalenteria joten helposti menee ohi ja kaveriporukassakin monta kertaa olemme unohtaneet onnitella toisiamme eikä siitä kukaan pahoita mieltään. Äitienpäivän muistan kun näkyy valkovuokkoja ja sitten voi katsoa tarkemman päivän.
Minulle miehenä ei merkkipäivillä ole aikuisena mitään merkitystä. Lapsena olisin itkenyt, jos joku olisi unohtanut. Muistan kyllä läheisten merkkipäivät, mutta eivät ne juuri kiinnosta. Pahin olisi, jos jotain lahjoja pitäisi ostaa. Se olisi painajainen.
Virpojat tulee aina etukäteen. Täytyy laittaa oveen joku lappu milloin tulee vuoden 2025 virpojat.
No niinpä. Se kun tuntuu olevan niin hirveän hankalaa muistaa hääpäivä, lasten syntymäpäivät, äitienpäivä tai joulu. Vappu, juhannus ja uusivuosi ei koskaan tule yllätyksenä mutta kaikki muut kyllä.
Merkkipäivät ovat tärkeitä vain lapsellisille ihmisille.
Ärsyttääkö ketään muuta tuo mainoksen läskiäijä. Eipä tuon kokoinen nainen pääsisi tuollaiseen mainokseen..
Mutta joo, miesten ei tarvitse piitata, naisen saa pidettyä kuitenkin. Ja nainen passaa miestä muutenkin. Ilmainen työ kelpaa ja palvelut ei lakkaa kun sanoo joskus rakastavansa. Mitä sitä huomioimaan.
Sehän on sairasta jos pakotetaan ja painostetaan jos ei kertakaikkiaan kaikkia kiinnosta.
Itsestäni huomannut enttä entistä vähemmän kiinnostaa mitä enemmän tulee ikää. On jo kyllästynyt.
Mä olen tullut siihen tulokseen että jos mies ei muista syntymäpäiviä, äitienpäivää ym tärkeitä niin se vähät välittää sinusta vaikka kalenterissa seinällä lukee kaikki tärkeät.
Merkkipäivät ovat täysin keinotekoisia, yksilöllä pitäisi olla oikeus sanoutua irti merkkipäivien huomioimisesta ilman että siitä seuraisi mitään syyllistämistä tai häpeää. Juhlafanaatikot varmaan keksisivät helposti jotain muita tapoja kokea merkityksellisyyden tunteita.
Ei kiinnosta merkkipäivät.
T. Nainen