Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juuri merkkipäivät ovat niin vaikeita miehille?

Vierailija
12.05.2024 |

Siis ei niitä ole kuin muutama, jotka pitäisi muistaa. Sitten tuo mies ei muista äitienpäivää ennen kuin että katsoo kalenteria sattumalta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut siihen tulokseen että jos mies ei muista syntymäpäiviä, äitienpäivää ym tärkeitä niin se vähät välittää sinusta  vaikka kalenterissa seinällä lukee kaikki tärkeät.  

Tämä on oikea vastaus. Miestä ei vain kiinnosta. Eivät ne niin tyhmiä ole, etteivätkö tajuaisi, että merkkipäivät ovat monille naisille tosi tärkeitä. Eivät vain välitä tarpeeksi paljon kumppanistaan, että viitsisivät nähdä vaivaa.

Vierailija
22/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkipäivät ovat täysin keinotekoisia, yksilöllä pitäisi olla oikeus sanoutua irti merkkipäivien huomioimisesta ilman että siitä seuraisi mitään syyllistämistä tai häpeää. Juhlafanaatikot varmaan keksisivät helposti jotain muita tapoja kokea merkityksellisyyden tunteita.

Syyllistämistä ja painostamista kun ei vietä jotain päivää. Minä en viettänyt viime joulua mitenkään. Aikuiset lapset muualla ja ei jaksanut nähdä sukulaisia. Hitto mitä kitinää kun halusin vain lojua kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei vaan kiinnosta. Aika monelle miehelle se parisuhde on lähinnä mukavuussuhde josta itse hyödytään ja perhe tulee sitten sen seurauksena kun ei viitsi itse käyttää ehkäisyä tai ei edes tiedetä mitä itse halutaan ja kaikki on vaan ihan sama. 

Vierailija
24/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei vaan kiinnosta. Aika monelle miehelle se parisuhde on lähinnä mukavuussuhde josta itse hyödytään ja perhe tulee sitten sen seurauksena kun ei viitsi itse käyttää ehkäisyä tai ei edes tiedetä mitä itse halutaan ja kaikki on vaan ihan sama. 

Totuuden sanoja, jotka naisten olisi tärkeä sisäistää.

Vierailija
25/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut siihen tulokseen että jos mies ei muista syntymäpäiviä, äitienpäivää ym tärkeitä niin se vähät välittää sinusta  vaikka kalenterissa seinällä lukee kaikki tärkeät.  

akkojen uhriutumista. ei niillä kissanristiäisillä ole mitään merkitystä miehille eikä se liity välittämiseen

Vierailija
26/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Vierailija
27/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset luonnostaan hoivajina huolehtii enemmän  läheisten sosiaalisista tarpeista. Esimerkiksi siitä, että ihmisen tärkeät merkkipäivät huomioidaan. 

Parisuhde saattaa naisellekin olla mukavuussuhde, mutta läheisille tärkeät asiat hoidetaan, kiinnosti tai ei.

Vierailija
28/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhuuteen ei kannata haaskata resursseja

Vierailija
29/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tykkää hössötyksestä.

Vierailija
30/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita miehiä, jotka itse "unohtelevat" läheistensä merkkipäiviä, mutta loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten, jos heidän merkkipäivänsä jättää huomioimatta. Röyhkeimmiltä näistä tulee jo paria viikkoa aiemmin kalliita lahjatoivomuksia viestillä.

Vierailija
31/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisten mielestä miehet tekee kaiken väärin. Jos satut muistamaan niin sitten lahja on väärä, yllätys väärin tehty, väärät herkut, pitkääkö aina herkutella kun lihottaa, jne... Sen takia miehet eivät enää välitä.

Vierailija
32/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä kysymys toisinpäin: Miksi merkkipäivät on sinulle, aikuiselle ihmiselle, niin tärkeitä?

Tässä tulee ihmisten erilaisuus esiin: toiset on tapauskovaisia eli tiettyjä päiviä pitää(isi) juhlia tietyllä tavalla kun taas toiselle ne on yhdentekeviä.

Jokaisella on kuitenkin oikeus päättää millaisista asioista mielensä kulloinkin pahoittaa.

Vierailija
33/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies muistaa mua jollekin yllätyslahjalla jopa sen päivän vuosipäivänä, kun kerroin rakastavani häntä ensimmäisen kerran. Eli eivät kaikki miehet unohtele tärkeitä päiviä:) 

Vierailija
34/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne merkkipäivät ovat miehille yhdentekeviä, aiheuttavat ylimääräistä vaivannäköä, jne. 

Vierailija
35/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein vaimon syömään maaliskuussa juhlistamaan possujenpäivää. Ei tykännyt, joten ollaan nyt sitten ilman merkkipäiviä.

Vierailija
36/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän miehiä, jotka (useimmiten) muistavat kumppaninsa synttärit ja vievät äideilleen äitienpäivänä kukkia. Persoonallisuuskysymys. Jos ihminen sellainen, joka pääsääntöisesti tuijottaa vain omaa napaansa, niin ei hän helposti muista juhlia muita ihmisiä. Miehille unohtaminen ei ole sosiaalisesti yhtä tuomittavaa kuin naisille ja siksi naiset muistavat hieman paremmin.

Vierailija
37/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäminäminä. Kun MINÄ en välitä merkkipäivistä, niin ihan sama olla muistamatta. Koska MINULLE on ihan sama onko läheiselläni syntymäpäivä/muu merkkipäivä, niin saavat muut sopeutua siihen, että MINÄ en välitä.

Vierailija
38/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies muistaa mua jollekin yllätyslahjalla jopa sen päivän vuosipäivänä, kun kerroin rakastavani häntä ensimmäisen kerran. Eli eivät kaikki miehet unohtele tärkeitä päiviä:) 

Tässä vinkki kaikille naisille. Ota mies joka jumaloi sinua. Tällainen mies muistaa ja huomioi tarpeesi, saa iloa sun ilostasi ja on halukas näkemään vaivaa ihan vain nähdäkseen sun hymyilevän. 

Niin moni nainen tyytyy ja päätyy kimpaan miehen kanssa, joka selväsi ei välitä, mutta jää suhteeseen koska nainen on miehelle aina hyödyllinen. Itsekin tein joskus niin (nuorena ja tyhmänä), mutta onneksi lopulta tajusin, että parempi yksin kuin huonon miehen kanssa. Sittemmin löysin kyllä hyvän.

Vierailija
39/40 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoivaa osaamattomuutta sanoisin. Kyllä ne kalareissupäivät, finaalipelipäivät yms. itselle tärkeät päivät kuitenkin aina muistetaan ilman kalenteria.

Vierailija
40/40 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Se kun tuntuu olevan niin hirveän hankalaa muistaa hääpäivä, lasten syntymäpäivät, äitienpäivä tai joulu. Vappu, juhannus ja uusivuosi ei koskaan tule yllätyksenä mutta kaikki muut kyllä. 

Just tämä!

Vappu ja juhannus ei yllätä koskaan!