Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettehän lemmikinomistajat oikeasti pidä itseänne sen koiran tai kissan äitinä?

Vierailija
12.05.2024 |

Puistattavaa. Kasvattiäiti ja äitipuoli voivat ollakin.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90: miten tuon toteuttaminen estää ettei saa puhua itsestään koiralle äitinä? Eihän se sitä poissulje. Mutta jotkut ovat niin johtajia että hellyyttä koiralle ei anneta.

Vierailija
102/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät ole mitään lapsen korvikkeita. Pysyn kaukana naisista, jotka ovat jotain mammoja (yleensä hysteerisinä räksyttäville ja täysin kurittomille) koirilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä on maailman ihaninta jos hän kutsuu itseään lemmikkinsä isiksi. Tietää että edes joku palikka päässä on oikeassa asennossa.

Vierailija
104/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin valtavasti koiria suhteessa ihmisiin, kertoo jotakin meidän suomalaisten tämänhetkisestä mielenterveydestä. Ilmeisesti emme (enää?) osaa olla toistemme kanssa, mutta koska kaipaamme silti sosiaalisuutta, hankimme sitten mielly

On koiria jotka -ehkä pelosta, toivottavasti ei, tottelevat mutta on niitäkin jotka osaavat totella mutta kokevat silti olevansa perheenjäseniä eivätkä alempiarvoisia laumanosia. Yllättävän moni tässä ketjussa tuo esiin sitä laumanjohtajuutta joka on jo todettu vanhentuneeksi käsitykseksi kuten joku jo totesikin aiemmin.

Nimenomaan ei. Koiraa ei saa päästää johtajaksi, sillä vaikka se periaatteessa voisi haluta laumanjohtajaksi, se ei pysty toimimaan ihmisyhteisössä niinkuin sen kuuluu. Se tarvitsee ihmisen ohjaamaan toimintaansa. 

Tuo sinun asenteesi on juuri se, jolla koiria kasvatetaan häiriökäyttäytymiseen.

Vierailija
105/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on söpöä kutsua itseään lemmikkinsä äidiksi/isäksi 😂 Mulla ei ole lapsia eikä tule. Oma valinta. Ei ole lemmikkiäkään tällä hetkellä, mutta jos mulla olisi vaikka koira, niin ilman muuta se koira olisi mun vauveli ja minä vauvelin äiti 😝

Minulla on neljä aikuista lasta ja kyllä koira on minun vauva aina vaikka onkin jo toisella kymmenellä ja minä HÄNEN äiti. Aloittaja voi nyt vetää sitten herneen palkoineen nenään 

Tiedän erään, joka oli lapsilleen melko raivotar. Kouluttamaton koira sitten olikin "vauva", ja täysin sekaisin. 

Koiraa ei hoidettu koirana oikein. 

Vierailija
106/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen lemmikkieni mamma ja myös lasteni äiti. Pitäkää huolta omasta elämästänne älkääkä niin kauheasti välittäkö muiden tekemisistä 

Vierailija
107/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumitä harmaita tosikoita jotkut ovat. Voin kuvitella tämänkin aloityksen tekijän...

Vierailija
108/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä on maailman ihaninta jos hän kutsuu itseään lemmikkinsä isiksi. Tietää että edes joku palikka päässä on oikeassa asennossa.

Vinossa ja ylösalaisin...

Vierailija
109/142 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia koirien hyökkäykset ovat lisääntyneet niin paljon. Koiran kouluttaminen on joidenkin mielestä alistamista. Voi elämä. Koira on laumaeläin, jolle pitää olla selkeät säännöt. Se ei kärsi siitä, vaan päinvastoin nauttii siitä. Koira pitäisi voida omistaa vain jonkun ajokortin kautta.

Koiranajokorttia kannatan minäkin.

Vierailija
110/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pidän. Synnytin hänet eli kissani Nirunarun Kuopiossa 2019. 

Vierailija
111/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä koiran ja kissan pennut ovat ihan vauvaan verrattavissa pieninä, jatkuvaa huolenpitoa ja hoitamista. 

Vierailija
112/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä koiran ja kissan pennut ovat ihan vauvaan verrattavissa pieninä, jatkuvaa huolenpitoa ja hoitamista. 

Eivätkä selviä ilman ihmisen huolenpitoa. Lemmikki voi elää 20 vuotta tiiviisti ihmisen kanssa arjessa, jopa enemmän kuin lapsi joka kasvaessa itsenäistyy ja alkaa pärjäämään omillaan. Lemmikkiä voi ajatella 20 vuotta vanhaksi elävään vauvaan, jonka on adoptoinut.

Vierailija
113/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kissa ja se on idiootti. Mutta se on mun idiootti. M30

Vierailija
114/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aloitus, joka ei ole keneltäkään pois. Luulis maailmassa olevan isompiakin murheita, kun tämä ja Rossossa ruokailu äitienpäivänä. Me ainakin ollaan koiralle äiti ja iskä ja koira ei siltikään ole pomo. Kuten ei pitäisi olla lapsenkaan missään perheessä...

Vierailija
115/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimetkin nykyään raskaana kun termejä enään tunneta ja saavat sitten myös vauvoja.Tottakai naaraskin on myös sitten äiti.

Hyvänen aika. Eihän tuossa ole kyse siitä, ettei termejä tunnettaisi. Niitä vaan ei haluta käyttää, koska ne pohjaa vanhentuneeseen eläinkäsitykseen, jossa ihminen on oudosti erotettu muusta eläinkunnasta. 

Vierailija
116/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puhuu henkilö, jolla ei ole eläimiä, ei ehkä edes lapsia.

Itsekin pidin outona kun muut puhuivat itsestään äitinä lemmikilleen. :) Nyt itsellä on koiranpentu ja juu sanon hänelle: tule äidin luokse. Mitenkäs muuten?

"Tänne."

Tämä käsky, kyllä. Kyllä ne käskyt kannattaa koiralle opettaa, vai meinaatko lässyttää koirallesi pyyntöjä tulla äidin luo, kun koiralla ulkona vaistot vie ja edessä on toinen koira tai lapsi.

Koiralle lässytellään hellittelyhetkinä. Käskyt opetellaan koulutustilanteessa. Ei ole mitään pahaa koiran hellittelyssä ja sille höpöttämisessä. 

Vierailija
117/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin koirani isä.

Vierailija
118/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimetkin nykyään raskaana kun termejä enään tunneta ja saavat sitten myös vauvoja.Tottakai naaraskin on myös sitten äiti.

Samoin ihmisnartutkin voi poikia/porsia tai jäädä vanhoiksi hiehoiksi.

Nyt on kyllä termit niin sekaisin kuin olla voi. Hieno nimenomaan on nuori nauta. Yleensä hiehoksi kutsutaan poikimatonta naarasnautaa. Yleensä poikimisen jälkeen sanotaan lehmäksi, jossain saatetaan kutsua hiehoksi vielä ensimmäisen ja toisen poikimisen välilläkin.

Vierailija
119/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mun kissa on mamman kaveri. 

Vierailija
120/142 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, mutta lemmikkini pitää itseään minun äitinä. Hoivaa minua kuin omaa vauvaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi