Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei anna tilaa reagoida, hänellä on kuitenkin aina syy ja oikeus siihen

Vierailija
12.05.2024 |

Olimme lähdössä autolla asioille. Minulla oli jäänyt takapenkille myytävänä olevia tavaroita takapenkille joita mies alkoi nostella tympääntyneenä autosta ulos jättäen ne pihalle vaikka olimme juuri todenneet että kohta sataa vettä. Sanoin ettei niitä voi siihen jättää koska menevät sateesta pilalle. Mies suuttui ja lähti omalla autolla, jättäen minut ja lapset siihen. Ajoin sitten perässä lasten kanssa. Juttelin miehelle että hänen suuttuminen tuntui pahalle ja välitti minulle niin kuin en olisi saanut sanoa mitä sanoin. Mies suuttui edelleen että miksi jatkan ja että lähti omalla autolla vain koska oli kiire, ei kuulema mielenosoituksena siitä mitä sanoin. Kuitenkin suuttui vain lisää kun kerroin että itselleni tilanne välittyi sellaisena etten olisi saanut reagoida mitään kun Mies jättää tavaroitani sään armoille. Mies sanoi koko ajan tylysti, mitä vielä jatkat, lähden kohta tästäkin jos jatkat, ei kiinnosta vittuakaan yms..edelleen tuli olo että minä en saa sanoa mitään, enkä reagoida mihinkään ja Mies saa suuttua kaikesta mitä ilmaisen. 

Kerroin miehelle että mulle tuli tuosta olo että minulla ei ole samanlaista tilaa ja oikeutta ilmaista itseäni kun siitä suututaan ja vielä puolustellaan sellaista. Mutta voin kyllä kuvitella miten olisi osat menneet jos minä olisin nostellut miehen myynnissä olevia tavaroita ulos vesi sateeseen.. silloin Mies olisi varmasti saanut olla mulle vihainen. Mutta nyt kun minä vain sanoin miehelle että ei niitä voi tuohon jättää, kun nostelee ulos, Mies saa siinäkin osassa olla vihainen. 

Tuon tyylisiä suuttumis tilanteita on ollut niin usein että minulla ei ole samaa oikeutta ilmaista itseäni... tai että miehellä on oikeus ilmaista itseään samoin jos hän olisi juuri siinä minun osassa.

En tiedä kuvittelenko vain onko tuossa jotain tukalaa...vai pitäisikö minun sietää tuollaisia reaktioita niin kuin Mies väittää?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tilanteessa, kun on tilanne päällä ja hermot kireenä on hyvä antaa tilaa.

Tunneälykkyyttä ei ole vaan painaa päälle.

Miksi sun ukko on kypsä?

Rauhallinen tilanne ja sitten juttelet ne tunteet.

Kerro, että tarvitset apua. Ei homma yksin toimi.

Omista lapsuuden kodeista tulee ne toimintamallit. Niitä sitten vaan työstämään.

Se on työtä, että opettelee uudet tavat.

Vierailija
22/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin voit suuttua. Ei sun tarvi jäädä sinne selitteleijäosastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot joku kerta, että perkele. Lopeta. Minä en enää kuuntele tuollaista paskaa. Sinä viet kaiken tilan, etkä anna sitä muille. Nyt loppu. Tämä homma ei toimi.

Vierailija
24/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette jotenkin rajattomia toistenne suhteen.

Vierailija
25/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun ukko kiukuttelee.

Tommoset uhkailut on ikäviä.

Vierailija
26/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun ukko on kypsä?

Omista lapsuuden kodeista tulee ne toimintamallit. Niitä sitten vaan työstämään.

Joillekin ihmisille pitää antaa samalla mitalla, koska se on ainoa kommunikointitapa mihin ovat lapsena/nuorena tottuneet. Eli asian lakaiseminen maton alle ja järkevä keskustelu myöhemmin ei tuota tulosta, vaan todellakin pitää räjähtää ja käyttäytyä peilinä jotta tyyppi tajuaa mitä itse tekee. Sen jälkeen voidaan keskustella rakentavasti.

Vierailija
27/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse jäädä sinne alle. Onhan sinullakin omat rajat. Pärjäät kyllä.

Oletko kertonut miten ikävältä se uhoaminen sinusta tuntuu?

Tukea mieluummin kuin latistamista.

Voi olla, että et pääse keskusteluasteelle ennen kuin olet osoittanut miehellesi, että nyt tuli raja vastaan.

Se vaatii sen tunteen, että nyt riitti. Se vaatii sen, että ilmaiset: Et enää siedä etkä ota moista öykkäröintiä vastaan.

Vierailija
28/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot joku kerta, että perkele. Lopeta. Minä en enää kuuntele tuollaista paskaa. Sinä viet kaiken tilan, etkä anna sitä muille. Nyt loppu. Tämä homma ei toimi.

Tämä. Kun toinen käyttäytyy kuin lapsi, niin häntä on käsiteltävä kuin lasta. Selkeät rajat.

Vierailija
29/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan narsistista meininkiä ukolta.

Vierailija
30/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. 

Vierailija
31/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itse niin epävakaa ja lapsellinen, että siinä vaiheessa kun se toinen lähti sillä autolla, niin olisin mennyt sisälle ja joko pakannut omat ja lasten kamat tai vaihtoehtoisesti ukon kamat, jos siis itse aikoisin jäädä siihen asuntoon eron jälkeen missä nyt asutte. Kiukkupussiurpo olisi voinut palata sitten tyhjään asuntoon itsekseen tai hakea oven takaa jätesäkkinsä. Tämä siis oletuksella, että ei ollut ensimmäinen kiukuttelukerta. Jos oli ensimmäinen kerta, olisin jäänyt ihan vaan kotiin ja soittanut perään ja huutanut ja karjunut puhelimessa, että varaa lääkäriin ajan tai muuten!

Mutta minä olenkin ihmishirviö, triggeröidyn valtavasti huonosta kohtelusta ja vielä enemmän silloin, kun se kohdistuu myös lapsiini. Enkä siis siedä tuollaista touhua yhtään. 

Tämä ehkä vastaa kysymykseesi siitä, olisiko sinulla mielestäni syytä saati oikeutta reagoida jotenkin. 

Vierailija
32/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi takapenkillä on tavaraa, jos olette perheenä lähdössä autollasi jonnekin? Minusta aika käsittämätöntä, että mies joutuu huolehtimaan lasten turvallisuudesta, koska sinusta ei siihen ole.

Vierailija
33/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa AP. Mulla samanlainen tilanne. Tosin itse olen jo sisäistänyt, että tämä ei ole oikein ja mies ei muutu vaikka miten yrittäisin asioista puhua. Turhahan se on puhua jos mies ei ota mitään vastaan tai vastuuta käytöksestään vaan räjähtää aina. Kaikki on aina tavalla tai toisella minun syytäni.

Nyt on omalla vastuullani kuinka paljon kidutan itseäni tässä suhteessa. Valmistelen elämääni lähtöön ja kerään voimia eroon, koska tiedän ettei tule olemaan helppoa. Mies tuskin haluaa olla kanssani, mutta ei halua päästä irti asioista joihin pääsee käsiksi minun kauttani. Voi kun olisi olemassa joku (vertais)tukiryhmä ihmisille, jotka yrittävät pyristellä hankalasta suhteesta eroon. Yksin raskasta.

Vierailija
34/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajoit miehen perään? Takaisin sisälle vaan lasten kanssa ja alat heittämään miehen tavaroita pihalle. Keräilkööt sieltä kun tulee takaisin. Jos oli vasta ensimmäinen kerta kun mies kiukutteli niin elektroniikan voi jättää sisälle.

Vierailija
35/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset olette näissä suhteissa? Onko se yksin eläminen niin paha asia?

Vierailija
36/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun ukko on kypsä?

Joillekin ihmisille pitää antaa samalla mitalla, koska se on ainoa kommunikointitapa mihin ovat lapsena/nuorena tottuneet. Eli asian lakaiseminen maton alle ja järkevä keskustelu myöhemmin ei tuota tulosta, vaan todellakin pitää räjähtää ja käyttäytyä peilinä jotta tyyppi tajuaa mitä itse tekee. Sen jälkeen voidaan keskustella rakentavasti.

Tämä ei vaan ole sen naisen tehtävä. Lähtekää tuollaisista suhteista, missä toinen ei ole aikuinen. Mikään "räjähtäminen" tai aikuisen ihmisen kasvatus ei ole automaattisesti naisen tehtävä, vaikka tähän rooliin naiset pakotetaankin jo lapsesta lähtien.

Vierailija
37/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tämä ei vaan ole sen naisen tehtävä. Lähtekää tuollaisista suhteista, missä toinen ei ole aikuinen. Mikään "räjähtäminen" tai aikuisen ihmisen kasvatus ei ole automaattisesti naisen tehtävä, vaikka tähän rooliin naiset pakotetaankin jo lapsesta lähtien.

Niinpä. Ei ole kenenkään tehtävä alentua toisen tasolle, jos toinen ei osaa käyttäytyä. Vai pitäisikö väkivaltaista kumppania alkaa lyödä ihan opetusmielessä, että kyllä se siitä muuttuu kun oppii miltä se tuntuu? Ei, pian ollaan tilanteessa jossa huomaa itsekin muuttuneensa samanlaiseksi kuin toinen, ja suhde toimii sitten sillä uhmaikäisten tasolla. Se huonommin käyttäytyvä vetää toisen mukanaan omalle tasolleen, ei toisinpäin. 

Vierailija
38/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tämä ei vaan ole sen naisen tehtävä. Lähtekää tuollaisista suhteista, missä toinen ei ole aikuinen. Mikään "räjähtäminen" tai aikuisen ihmisen kasvatus ei ole automaattisesti naisen tehtävä, vaikka tähän rooliin naiset pakotetaankin jo lapsesta lähtien.

Niinpä. Ei ole kenenkään tehtävä alentua toisen tasolle, jos toinen ei osaa käyttäytyä. Vai pitäisikö väkivaltaista kumppania alkaa lyödä ihan opetusmielessä, että kyllä se siitä muuttuu kun oppii miltä se tuntuu? Ei, pian ollaan tilanteessa jossa huomaa itsekin muuttuneensa samanlaiseksi kuin toinen, ja suhde toimii sitten sillä uhmaikäisten tasolla. Se huonommin käyttäytyvä vetää toisen mukanaan omalle tasolleen, ei toisinpäin. 

Ap olisi jo lähtenyt jos olisi lähdössä, nyt ei ole enää muuta keinoa kun paikkailla vahinkoja. Olen hieman eri mieltä siinä että puolison tehtävä ei ole opettaa, sillä parisuhteen yksi ideahan on se että kumppanit "kasvattavat" toisiaan, kukaan kun ei ole valmis ihminen 18 vuotiaana tai edes 58 vuotiaana. Olette oikeassa siinä että ei pidä alentua samalle tasolle huonosti käyttäytyvän kanssa, mutta ei myöskään pidä jäädä kynnysmatoksi jos järkipuhe ei auta.

Vierailija
39/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten rima miesten suhteen on helvetissä. 

Mistä luolasta revitte näitä röllejä

Vierailija
40/66 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset olette näissä suhteissa? Onko se yksin eläminen niin paha asia?

Tämä. 

Kun joku vaan on oltava, joku jonka nyt vain sattui saamaan? Ja meno on sen mukaista..