Valokuvia äitienpäivästä
Kiitos kolme poikani niistä, jotka sain whatsappiin! Olen hyvin kasvattanut teidät, kuvissa olitte vaimonne, lapsienne, appivanhempienne kanssa äitienpäivää viettämässä.
Kiitos siitä että jossain välissä ehditte laittaa viestin onnea äidille ja tässä kuvia tältä päivältä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni osti ensimmäistä kertaa joululahjankin äidilleen vasta, kun minä pakotin ja opetin. Samoin äitienpäivälahjojen kanssa. Saati synttärimuistamisten yms huomioon ottamisen. Vanhemmat ei opettaneet paljon muutakaan ja itseäni myös monesti on ottanut päähän opettaa aikuiselle miehelle tällaisia yksinkertaisia, itsestäänselviä asioita. Tästä johtuen en tunne huonoa omaatuntoa siitä, että mies viettää äitienpäivää minun ja meidän lastemme (eikä yhdenkään isovanhemman) kanssa. Ilman minua ei tulisi edes niitä äitienpäivämuistamisiakaan.
Sori nyt sit siitä ja noista lapsenlapsista varsinkin. Ikävä että ollaan pilattu teidän aiempi, täydellinen elämä.
Kivaa. ihanaa syyllistämistä taas, uhriutumista ja oman kruunun kirkastamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mittauttanut ferritiini- ja kilpirauhasarvosi, ap? Myös keliakiatesti kannattaa tehdä sekä maitoallergia on todennäköinen. Minulla auttoi myös vyöruusurokotus.
Lääkärini sanoi minun olevan erinomaisessa kunnossa, paremmaasa kuin moni nuorempi. Kaikki arvot viitearvojen alarajoilla. Kiitos huolehtimisesta!
Ferritiini alarajoilla ei ole lainkaan hyvä asia.
Huoli sinä siitä. Pidä nyt vaan huoli niistä omista arvoistasi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopit näyttelee tänään kuvia hienoista kattauksista joista ovat nauttineet lastensa perheiden kanssa. Ruusuista, lahjoista.
Me poikien äidit selittelemme että lapsilla on oma elämänsä, ei se nyt niin tärkeää ole äitienpäivänä muistaa.
Sinähän sen pojan olet kasvattanut.
Ei, vaan sinä. Juurihan tuossa yksikin kirjoitti opettaneensa miehensä tavoille.
Kuitenkin kun lukee täällä tuhansia miniöitten kommentteja heidän äideiltään on unohtunut opettaa että myös tulevaa anoppia pitää kohdella kuten lähimmäisiä kohdellaan, vihaa ja eripuraa lietsomatta.
Pojilla tulee olla oma vaimo ja lapset tärkeimmät mutta monesti vaimo ja anoppi ovat sama paketti, kuuluvat päivään jokaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mittauttanut ferritiini- ja kilpirauhasarvosi, ap? Myös keliakiatesti kannattaa tehdä sekä maitoallergia on todennäköinen. Minulla auttoi myös vyöruusurokotus.
Lääkärini sanoi minun olevan erinomaisessa kunnossa, paremmaasa kuin moni nuorempi. Kaikki arvot viitearvojen alarajoilla. Kiitos huolehtimisesta!
Ikävää jos sinulla on terveysongelmat mielessä aina. Olet ehkä myös syömishäiriöinen: syökää kaikki kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopit näyttelee tänään kuvia hienoista kattauksista joista ovat nauttineet lastensa perheiden kanssa. Ruusuista, lahjoista.
Me poikien äidit selittelemme että lapsilla on oma elämänsä, ei se nyt niin tärkeää ole äitienpäivänä muistaa.
Ei, vaan sinä. Juurihan tuossa yksikin kirjoitti opettaneensa miehensä tavoille.
En minä ole muiden lapsia kasvattanut. Omat poikani ovat aina muistaneet minua. Ilman miniöitä ja niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, täältä kun lukee näitä miniöitten katkeruuksia, niin ihmettelee, että miksi juuri pojan ja äidin välinen "napanuora" pitää niin selvästi katkaista (tätä ilmaisuahan te käytätte), mutta tyttären ja äidin välillä se saa vain vahvistua?
Tämähän on ihan tunnettu ilmiö, että tyttärien äideistä ne oikeat isoäidit tehdään. Poikien äidit on niitä paskoja anoppeja, joita ei silmissään sietäisi. Sen verran on kumminkin siedettävä, että anoppi ymmärtäisi antaa rahaa ja että ottaa lapset hoitoonsa aina kun miniä haluaa. Muusta viis.
Tytär kantaa sen vauvan ja hän on äitinä tiiviimmin lapsen hoitaja, joten siksi päättää alitajuisestikin enemmän lähentää lasta enemmän omaan äitiinsä kuin anoppiin. Sitten jos anoppi on ilkeä ja ikävä, niin miniällä ei ole minkäänlaisia tahtotiloja edistää lapsen suhdetta häneen. Kannattaa olla edes vähän kiltti sille "synnyttäjälle" kuten minun anoppini minua kutsuu. Jos lapsen isällä on hyvä suhde äitiinsä, niin hän voi edistää lapsen ja hänen suhdettaan. Kaikki kun ei ole miniän vastuulla näissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin kun lukee täällä tuhansia miniöitten kommentteja heidän äideiltään on unohtunut opettaa että myös tulevaa anoppia pitää kohdella kuten lähimmäisiä kohdellaan, vihaa ja eripuraa lietsomatta.
Pojilla tulee olla oma vaimo ja lapset tärkeimmät mutta monesti vaimo ja anoppi ovat sama paketti, kuuluvat päivään jokaiseen.
Meillä on kumpikin perheen aikuisista itsenäistynyt vanhemmistaan. Molemmille mummoille lähti kortit 300 km päähän.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat raskaalta ihmiseltä. Voisikohan sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
Luulin että miniät kerrankin mielissään kun miehensä ei ole kuin jonkun whatsapin laittanut äidilleen, on ollut hyvä ja onnellinen äp ilman anoppia, oman perheen ja omien vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli sinä siitä. Pidä nyt vaan huoli niistä omista arvoistasi vaan.
Sinähän niillä lähdit keulimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat raskaalta ihmiseltä. Voisikohan sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
Siis tänään on paha asia mies, jolle vaimo ja lapsensa ovat tärkeämmät?
Muina päivinä nalkutetaan kun mies pistäytyy joskus äidillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän kerroin, olen opettanut kohtelemaan vaimoa ja anoppiaan kunnioittavasti.
Moni tyttären äiti unohtaa nuo kaksi viimeistä sanaa.
Sinuun kolahti, heh!
Onpa erikoista. Meitä on 2 tytärtä ja 1 poika. Kerroin jo tuolla aiemmin kuinka veljemme ei meitä muista mitenkään. Ei muista äitiään, ei anoppiaan, ei meitä sisaruksia, ei meidän lapsia... Odottaa kuitenkin muistamista sinne suuntaan
Se on kuitenkin niin, että niitä poikien isiä ja isoisiä, joilta malli on periytynyt, on ollut hiukan hankala "kasvattaa." Kas kun nekin on omien malliensa mukaan kasvatettu ja senaikaisten maailmakuvien mukaisesti. 1950-luvulla mies kävi töissä ja toi leivän ja lämpimän, nainen hoiti kodin ja lapset ja itse asiassa lähes kaiken muun. Ei miehet hempeilleet kukkien ja lahjapakettien kanssa. Ei sopinut sen ajan mieskuvaan ollenkaan.
Se on ollut pitkä ja kivinen tie näihin päiviin asti yrittää saada miehet näkemään asiat eri kantilta ja lisäksi se entisaikainen mallihan oli miehille juuri se mukava ja sopiva. Ja tottahan se on vieläkin, että naiset ne niitten korttien ja lahjojen kanssa edelleen mieluummin häärää kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että sinua ei auta enää mikään...
Vierailija kirjoitti:
Niin, täältä kun lukee näitä miniöitten katkeruuksia, niin ihmettelee, että miksi juuri pojan ja äidin välinen "napanuora" pitää niin selvästi katkaista (tätä ilmaisuahan te käytätte), mutta tyttären ja äidin välillä se saa vain vahvistua?
Tämähän on ihan tunnettu ilmiö, että tyttärien äideistä ne oikeat isoäidit tehdään. Poikien äidit on niitä paskoja anoppeja, joita ei silmissään sietäisi. Sen verran on kumminkin siedettävä, että anoppi ymmärtäisi antaa rahaa ja että ottaa lapset hoitoonsa aina kun miniä haluaa. Muusta viis.
Tätä napanuoran katkaisu -ilmaisua monesti käytetään silloin, kun se miehen äiti tunkee valtiattarena poikansa perheeseen ja kuvittelee tietävänsä mitä poikansa haluaa ja tarvitsee. Paremmin kuin poikansa vaimo, tietysti. Yleensä tämä päsmäröinti ulottuu myös niihin lapsiin. "Mummon oikeudella" sitä ja tätä.
Tällaisissa tilanteissa äidin ja pojan suhde ei ole normaali.
Itsepä olet poikasi kasvattanut. Oliko teillä sellainen asenne kotona, että lasten isän ei tarvinnut muistaa lastensa äitiä, koska "hän ei ole minun äiti"? Lapset oppii sitten sen mallin, eivätkö oppineet luontaisesti muistamaan. Kun hän tapaa naisen, niin siitä tulee miehen ykkösnainen ja lattialuuttu äiti unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton raskas ihminen?!?!? Paljonkos itse paina, Hä??!!!!! Mistä edes olet oppinut moisen sanonnan!
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän kerroin, olen opettanut kohtelemaan vaimoa ja anoppiaan kunnioittavasti.
Moni tyttären äiti unohtaa nuo kaksi viimeistä sanaa.
Sinuun kolahti, heh!
Onpa erikoista. Meitä on 2 tytärtä ja 1 poika. Kerroin jo tuolla aiemmin kuinka veljemme ei meitä muista mitenkään. Ei muista äitiään, ei anoppiaan, ei meitä sisaruksia, ei meidän lap
Vähenevissä määrin eikä todellakaan pidä olettaa, että jokainen vaimo haluaisi hääriä niiden puolisonsa suvun korttien ja lahjojen kanssa. Hyvä, kun ehtii edes omansa hoitamaan kiireisen arjen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että sinua ei auta enää mikään...
Liialliseen terveyden tarkkailuun ehkä joku terapia?