Kuinka voisin mennä töihin?
Voin mennä töihin, jos minulla on työpaikka. Ilman työpaikkaa ei voi mennä töihin. Työpaikan voi saada, jos valinta kohdistuu sinuun. Jos ei kohdistu, on mahdotonta mennä töihin.
Kommentit (48)
Hienoa, ap. Osaat kirjoittaa jo tokaluokkalaisen tasolla. Opettele vielä sivulauseet, niin saat tekstistä vähemmän töksähtävää.
Miten nämä, jotka niputtavat kaikki työttömät samaan kastiin, voivat tehdä mitään työtä? Sellainen ihminen on äärimmäisen tyhmä, joka ei tiedä että työttömänä on ihmisiä, joilla on vuosikymmenien työura, vastavalmistuneita, eikä työttömyyden perusteella saa tukia monikossa kukaan. Ei kukaan sellainen voi mitään työtäkään tehdä hyvin, jos yleistieto näin perusasioissa on heikko. Minä tunnen yhden sellaisen joka sitä ja tätä...no minä tiedän yhden joka on kavaltanut varoja työpaikaltaan, ovatko kaikki työssäolevat siis kavaltajia? No eivät tietenkään. Ei kuulu lähipiiriini, mutta tiedän hänet.
En ole itse työtön. Meille tulee ihan hyviä hakijaehdokkaita vaikka meillä ei ole paikkoja auki. Itse tulevat kysymään ja ovat tosissaan. Meillä on pieni firma ja ei ole vartijoita, niin ovikelloa soittamalla pääsee. Vastaamme aina, että laita sähköpostihakemus ja osa laittaa niitäkin suoraan. Johtuu varmasti alasta ja firman pienuudesta, että meille ei tule hupihakemuksia lainkaan. Joskus harjoittelupaikkaa hakevat nuoret vähän väärästä paikasta, mutta se on anteeksiannettavaa ja ohjaamme heidät oikeaan suuntaan. Tyyliin asentajaopiskelija 16-v hakee suunnittelufirmasta harjoittelupaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli paikka auki, 40 hakijaa, joista 10 ei osannut suomea, 10 ilmoitti kättelyssä, että työkkäri käski, 10 oli tehnyt hakemuksen "haen tätä paikkaa" ilman yhteystietoja ja lopusta 10:stä 5 ilmoitti, ettei pääse töihin, koska ei ole autoa ja 5 ilmoitti, että ei voi tulla, koska lapselle ei ole päivähoitopaikkaa.
Palkattiin sitten yhden työntekijän veljen kaveri, joka lähtee syksyllä opiskelemaan, mutta parempi, että saadaan edes joku.
Tätä on todellisuus. Työttömiä ei kiinnosta, koska makaamisesta maksetaan riittävän hyvin. Ainoa toimiva motivaatiokeino on muuttaa kaikki tuet vastikkeellisiksi.
Kummasti ehdotetaan lisää kurjistamista, ei vissiin käynyt mielessä että jos palkka on asiallinen niin se olisi hyvä kannuste hakemaan töitä...
Ihan hyvin voivat lainata jostain aseen ja mennä metsälle siellä piisaa ruokaa eikä poliitikot saa vedettyä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli paikka auki, 40 hakijaa, joista 10 ei osannut suomea, 10 ilmoitti kättelyssä, että työkkäri käski, 10 oli tehnyt hakemuksen "haen tätä paikkaa" ilman yhteystietoja ja lopusta 10:stä 5 ilmoitti, ettei pääse töihin, koska ei ole autoa ja 5 ilmoitti, että ei voi tulla, koska lapselle ei ole päivähoitopaikkaa.
Olisitte piruttain palkannut jonkun niis, jota työkkäri käski hakea.
Uusimaalla kaivataan siivoojaa. Haku auki osa-aikaiselle työntekijälle, mutta voit saada minun vakipaikan koska sain tietää raskaudesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Jos et saa työpaikkaa, työllistät itse itsesi. Niin muutkin ihmiset tekevät niissä maissa joissa makaamisesta ei ole maksettu eikä aikuisia työkykyisiä ihmisiä ruokittu niinkuin lintu poikasiaan.
Eli pesevät autojen tuulilaseja liikennevaloissa ja kiillottavat kenkiä? Ja kaduilla saa pelätä koko ajan ryöstäjiä.
Oikeisiin työpaikkoihin on aina useita kunnollisia hakijoita. Mikä teissä on siis vikana? Miksi hakijoissa paikanvaihtajien lukumäärä oli tasan nolla? Silloin kun kukaan työssä oleva ei hae, niin paikassa on jotain pahasti vialla.
En ole työtön.