Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla työskentelet sinä, joka haluaisit vaihtaa alaa?

Vierailija
12.05.2024 |

G

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentele perinnässä.

Asiakkaat huutavat minulle/meille kaikesta mahdollisesta. 

Minä en mokannut heidä raha-asioitaan enkä päätä firman ratkaisuista, kuluista jne., vaan autan asiakkaita työssäni.

Ilkeille keski-ikäisille ja vanholle ihmisille on hyvin vaikeaa olla ystävällinen. 

Aina jankutetaan nuorten mt-ongelmista, mutta he ovat mukavia ja kohteliaita puhelimessa. Kiitos! :)

t. keski-ikäinen

Vierailija
4/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito

Vierailija
5/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön, koulutus liiketalouden tradenomi

Vierailija
6/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, olen ihan rikkipoikki. Kouluttauduin alalle koska sille tuntuu olevan pulaa tekijöistä aina ja helppo saada töitä mutta en millään meinaa henkisesti jaksaa.

Vierailija
7/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla.

Vaikka tekniikka kehittyy koko ajan, niin käytännön työ on kuitenkin sitä yhtä ja samaa, ja kun tätä on tehnyt pari kymmentä vuotta niin alkaa kyllästyttämään. 

Harkitsen alanvaihtoa aivan toisen alan yrittäjäksi. 

Vierailija
8/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonrakentaja ja automekaanikko.

Vierailija
9/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja, olen ihan rikkipoikki. Kouluttauduin alalle koska sille tuntuu olevan pulaa tekijöistä aina ja helppo saada töitä mutta en millään meinaa henkisesti jaksaa.

Sama täällä. Työ on ok silloin kun saa hoitaa rauhassa ja kunnolla sellaisia jotka todella tarvitsevat hoitoa. Mutta nykyään asiakkaaksi tulee toinen toistaan vaativaisempia ja itsekkäämpiä boomereita, joille hoitaja on palvelija tai henkilökohtainen avustaja.

Pitäisi olla sitä tätä ja tuota, tulla heti kun asukas painaa hoitajakutsua ja noudattaa asiakkaan haluamia aikatauluja. Olettavat, että hoitaja jää ylitöihin heidän takiaan, häiritsevät taukoja ja vaativat päästä vessaan silloin kun hoitajan pitää mennä suihkuttamaan joku toinen. Ja tivaavat syytä, miksi hoitaja ei tullut juuri silloin kun asukas kutsui (emme ole tilivelvollisia asukkaille).

Suututtaa, että itsekkäät valittajat vievät hoivakotipaikkoja niiltä jotka oikeasti eivät enää pärjää kotona. 

Vierailija
10/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Ja aion vaihtaa alaa, vaikka en ole nuori. Ihmiset valittaa ja huutaa kaikesta, akuuttihoidon puoli. Hankalin ihmisryhmä on 60- 70- v naiset. 

Vierailija
11/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltaja. Oikeasti kiva työ, mutta pilattu utopistisilla tehokkuusvaatimuksilla, joita 40+ -olkapäät eivät enää kestä. 

Olen myös FM, omaehtoinen alanvaihto ei onnistunut. Työkkäri puoltaa koulutusta, mutta tällä seudulla ainoa vetävä vaiihtoehto on ojasta allikkoon lähihoitajaksi. Ei kiitos.

Vierailija
12/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalalla. Sairaita työyhteisöjä joissa haukutaan ja pilkkanauretaan työkaverit, pomot ja asiakkaat. Haluaisin puutarha-alalle. Kasvit ei pidä ääntä eikä lyö puukolla selkään, nuupottavat vaan jos eivät saa vettä ja ravinteita. Ihmiset pitää jatkuvasti isoa ääntä itsestään vaikka ylensöisivät ja -joisivat. 

Vierailija
13/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Muuten kivaa mutta kun on ne oppilaat.

Vierailija
14/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin työllistymispalvelussa... 

Vierailija
15/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla sitä tätä ja tuota, tulla heti kun asukas painaa hoitajakutsua ja noudattaa asiakkaan haluamia aikatauluja. Olettavat, että hoitaja jää ylitöihin heidän takiaan, häiritsevät taukoja ja vaativat päästä vessaan silloin kun hoitajan pitää mennä suihkuttamaan joku toinen. Ja tivaavat syytä, miksi hoitaja ei tullut juuri silloin kun asukas kutsui (emme ole tilivelvollisia asukkaille).

En yrität puolustella huonoa käytöstä, mutta oletko nyt ihan varma, että jokainen potilas tietää, milloin teillä on tauko tai milloin sinun pitää lähteä hoitamaan jotain toista? Itse olen ollut vain pari kertaa sairaalassa, mutta todella huonosti infottiin mistään asioista. Testien tuloksiakaan ei kerrottu eikä yhtään tiennyt, mitä milloinkin tapahtuu. Tilanne on usein pelottava potilaalle, kipulääkkeitä ei anneta. En yhtään ihmettele, jos joku tiuskaisee hoitajalle. Mutta te olette monet niin saamarin kovapintaisia ja kohtelette kuin kriminaalia.  

Vierailija
16/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksessa... 🙄

Vierailija
17/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän työttömänä minuna.

Turhan raskas virka (siis minä, ei se työttömyys niinkään)

Vierailija
18/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietopalvelu/kirjastoala.

Vierailija
19/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen ala ja työ on ollut pelkkää helevatua. Hyvää työpaikkaa ei löydy koska niissä muutamassa harvassa ei ole vaihtuvuutta.

Vierailija
20/45 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöalan konsultti. Kun tein aikoinaan lopputyöni, en edes tiennyt, että tällä samalla voisi ansaita elantonsa. Vaan kuten monessa muussakin ammatissa, hullut asiakkaat pilaavat unelmatyön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi