Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUS ja muskeliauto työsuhdeautona

Vierailija
12.05.2024 |

"Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (Hus) kilpailutti 5-ovisen Ford Mustang -henkilöauton hankkimisen työsuhdeautoksi.

Haussa ei ole mikä tahansa auto, vaan Ford Mustang Mach-E 98 kWh 487hv AWD GT. Fordin asiakashinnaston mukaan autoveroton suositushinta kyseiselle mallille on reilu 70 000 euroa. Husin kilpailutetun työsuhdeauton hankintahinta ei saa ylittää 60 000 euroa. Hinnan tulee sisältää varusteet, muttei arvonlisäveroa."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bb8376c8-8c7d-490a-b69e-5da082ac…

Itse kyllä en huolisi mitään alle 500-heppaista Foordia eli traktoria jos olisin jokin isopalkkainen laatikkoleukainen hoitsuja kostuttava huippukirurgi tms. Haluaisin 70000 egen Mercedes-Benzin tai BMW:n.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole korruptiota jos kukaan ei saa tuomiota.

Työsuhdeautoilija maksaa kyllä verot työedustaan. Ei ole ihan halpaa.

Koko auto tulee verorahoista ja autovero ei maksa sitä takaisin. 

Taitavat sinun laiskotteluun käyttämäsi sossurahasi tulla myös verovaroista. Tukipummieliitti voisi pitää suunsa soukemmalla. Vasta sitten osallistutte yhteiskunnan rahoittamiseen on oikeus arvostella. T: Nettoveronmaksaja

Vierailija
22/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muskeliauto? Se että sille on annettu nimeksi mustang, ei tarkoita että sillä olis mitään tekemistä "muskeliauton" kanssa. 

Alkuperäisen vuoden -64 Mustangin  tehokkaimman 4.7-litraisen K-code V8-moottorin teho taisi olla n. 271 hp. Ts. parisataa heppaa vähemmän kuin Hus-Mustangin tehot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkärit nyt millään Toyotalla voi ajaa.

Älä pilkkaa autoa jolla suomi ajaa.

Suomi ehkä, muttei lääkärit

Vierailija
24/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä HUS tarvitsee nopean auton jolla elinluovutukset viedään nopeasti sairaalaan

Vierailija
25/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri pääsee nopeasti syöksymään kohti sairaana olevaa potilasta. Nopeampi kuin ambulanssi!

Vierailija
26/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat sinun laiskotteluun käyttämäsi sossurahasi tulla myös verovaroista. Tukipummieliitti voisi pitää suunsa soukemmalla. Vasta sitten osallistutte yhteiskunnan rahoittamiseen on oikeus arvostella. T: Nettoveronmaksaja

Julkisella puolella on aivan liian helppo hyväksikäyttää järjestelmää. Yliviikari ei ole ainoa esimerkki. 

Vierailija
27/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muskeliauto? Se että sille on annettu nimeksi mustang, ei tarkoita että sillä olis mitään tekemistä "muskeliauton" kanssa. 

Alkuperäisen vuoden -64 Mustangin  tehokkaimman 4.7-litraisen K-code V8-moottorin teho taisi olla n. 271 hp. Ts. parisataa heppaa vähemmän kuin Hus-Mustangin tehot.

Eikä pidä unohtaa sitä, että sähkömoottori vetää TÄYDELLÄ TEHOLLA heti kun lämäsee polkimen pohjaan. Hirmuinen monsteri kiihtymään tuollainen sähkövatkain.

Vierailija
28/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuestakin maksetaan verot. Verojen maksu ei tee eduista yhteiskunnalle kannattavaa.

Vierailija
29/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ihmeellistä?

Mä olen ihan tavallinen raksatyönjohtaja ja meidän firmassa melkein kaikilla toimihenkilöillä on työsuhdeauto, jonka arvo Max 70k€.

Halvemmankin saa ottaa.

Vierailija
30/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa, maailmanlaajuisesti operoivassa yksityisessä yrityksessä ja meillä on paljon vaatimattomammat työsuhdeautot. Lisäksi Euroopan tasolla alueita johtavat heput tulee firman paikallisiin tapaamisiin turistiluokassa lentäen ja junalla näyttääkseen esimerkkiä. Mahtavaa että julkisen sairaalan verovaroin elätettävät pomot vetelee Mustangeilla. :D

Mitään Opelia ei tarvitse laittaa alle, mutta se millaisella autolla ajetaan on myös arvokysymys. Ja minkä tahansa julkisilla varoin toimivan elimen tulee etenkin olla hyvin konservatiivinen varojen käytön suhteen. 

Vierailija
31/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki perus hus hoitsutkin saa tuollaisen työsuhdeauton?

Vierailija
32/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan tavallinen raksatyönjohtaja ja meidän firmassa melkein kaikilla toimihenkilöillä on työsuhdeauto, jonka arvo Max 70k€.

Halvemmankin saa ottaa.

Eipä tarvitse ihmetellä, miksi rakentaminen on niin kallista.

Vierailija
33/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 vuotta sitten 271 hp oli kyllä järkyttävä määrä tehoa kun vertaa sen aikaisiin muihin perus autoihin.

Vierailija
34/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat taas kateellisia. :D

Vierailija
35/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmankin saa ottaa.

Mene töihin, niin voit ostaa sinäkin tuollaisen. Työtä tekevät saavat ostaa itselleen mitä haluavat.

Vierailija
36/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS myy köyhien elimet Kiinan äkkirikastuneille ja ostaa rahoilla muskeliautoja.

Vierailija
37/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin kallista mitä luulet ja mitä luvut sanovat, sillä verotusarvo on eri kuin se numero minkä näet työsuhdeautojen verosta puhuttaessa.

Tulee hemmetin paljon halvemmaksi kuin oman auton pitäminen.

Vierailija
38/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto annetaan etuna lääkärille vastineeksi hänen työstään. Se on verollinen työetu eli siis eräänlaista palkkaa josta lääkäri maksaa vielä erikseen veroa joka kuukausi. En näe tässä mitään ongelmaa. Miksi lääkäri ei saisi ajaa Suomessa Mustangilla.

Vierailija
39/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmankin saa ottaa.

Mene töihin, niin voit ostaa sinäkin tuollaisen. Työtä tekevät saavat ostaa itselleen mitä haluavat.

Olen HUSsilla töissä, saan toki palkkaa, muttei mulla on kuunaan tuommoiseen varaa. Eläkkeellä sitten vielä vähemmän. 

Vierailija
40/40 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Juutuubista 70 luvun kuvamateriaalia ihan normaalista amerikkalaisesta highschoolista. Oppilaat kulkivat autolla kouluun ja parkkipaikka oli täynnä urheilullisia Corvetteja, isoja chevyjä, pickuppeja. Autot oli omia eikä vanhempien autoja. Samaan aikaan Suomessa joku rikas lukiolainen ehkä saattoi tulla Datsunilla tai Ladalla jos ylipäätänsä oli autoa. Suurin osa varmaan kulki polkupyörällä. Corvette olisi todennäköisesti joutunut sabotaasin kohteeksi. Niin kateellista porukkaa täällä on.