HS: Asiantuntijaraadit varmistivat, ettei Israel voittanut Euroviisuja
Israel sai asiantuntijaraadeilta vain 52 pistettä. Niin vähällä pistemäärällä Euroviisujen voittaminen on liki mahdotonta, kirjoittaa HS:n kulttuuritoimittaja Juuso Määttänen.
15 maata anto Israelilla täydet yleisöpisteet.
Euroviisuissa puolet pisteistä tulee kunkin maan asiantuntijaraadeilta, jotka koostuvat viidestä musiikkialan ammattilaisesta. Raatien tehtävänä on arvioida esityksistä muun muassa laulusuoritusten onnistuneisuutta, kappaleiden omaperäisyyttä ja esitysten vaikuttavuutta. Tarkkaan annettujen kriteereiden ulkopuolisilla tekijöillä ei saisi olla vaikutusta raatien antamiin pisteisiin.
Meni totaalisesti maku euroviisuista.
Suomen ammattiraadissa istui mm. laulaja Sanni
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu kyhää jotain olkiukkoa kroatiapuheillaan, vaikka koko ajan on puhuttu Israelista.
Alkaa muitakin kuin persuja ärsyttää tämä jatkuva persu-floodaaminen. Kroatia oli monen suosikki. Lue vaikka lehdistä, jos osaat.
Mv lehti ei ole luotettava lähde enkä anna persulien lehdille muutenkaan yhtään klikkausta. Taas yksi huono vaikutusyritys äärioikeistolta!
Siis mitä? Jokainen joka ei tykännyt sveitsin kappaleesta ääri-oikeistolainen?
Tätähän tämä on nykyään. Jos et ole samaa mieltä vasemmiston kanssa, olet äärioikeistolainen.
Jos et ole samaa mieltä persujen kanssa, olet "äärivasemmistolainen", mitä se sitten lienee onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Israelin menestys yleisöäänissä ennakoi laitaoikeuson maanvyörymävoittoa eurovaaleissa.
Ai nekin käydään puhelimella ja yksilö saa monta kertaa äänestää? Niin ei sanottu kyllä siinä kirjeessä, joka minun eurovaaliäänioikeudestani ilmoitti.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten ryhmänjohtaja Jani Mäkelä toivoi twiitissään, että Israel voittaisi Euroviisut. Sen saattoi tulkita äänestysohjeeksi ja vastaavia ohjeita lienee annettu äärioikeiston piirissä ympäri Eurooppaa, koska Israel sai toiseksi eniten yleisöääniä.
Mäkelä twiittasi ennen Euroviisujen finaalia: Minua eivät kiinnosta euroviisut yhtään, mutta hienoa yleistilanteellisesti arvioiden jos Israel pärjää.
En ole persu. Kaukana siitä.
Mutta ettekö te syyttäneet niitä nazze iksi?
Ei ne voi olla n atseja. Jos koko puolue äänestää Israelia:D
Eikö ääripikeistoa aina haukutaan natsiksi.
Mä olen vattu demari/vihreä enkä seuraa tätä teidän logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen että Israel sai 15 maalta täydet pisteet ja olisi ollut jopa 2. pelkkien yleisöäänien perusteella. Tämä oli moraalinen voitto. Raadit äänestää aina omien tarkoitustensa perusteella.
Viidentoista maan äärioikeistolta sai pisteet yleisöäänestyksessä? Huomasit varmaan, että yleisöäänestystä yritettiin manipuloida?
Kannattaisiko mieluummin nyt miettiä, kuinka iso osa Euroopasta vaaditaan saavuttamaan tuollainen määrä yleisöääniä. Seuraavaksi vasemmisto vaatii varmaan vaaleihin jotain raatia äänestämään kansan puolesta
Onneksi te olette hyvin pieni ja heikko vähemmistö
Äärioikeisto oli ainoa joka euroviisuja seurasi. Muut boikotoivat.
Tämä äärioikeiston hitlereiden manipuloi oli kyllä surkuhupaisaa.
Nazxit kannattamassa keskitysleirejä pitävää ja kansanmurhaa tekevää juutalaismaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko nää vassareitten typerät mielenosoitukset vaikutti yhtään mihinkään?
Samanlaista paskaa, kuin lakot talvella. Ainoa vaikutus oli pierun haju tuulessa
Sai aktivoitumaan äärioikeiston laittamaan rahaa woke-euroviisuijen äänestämiseen. On se hienoa, kun anti-woket laittaa rahaa wokeiluun :)
Ylen lähetysten suosio tuli mitattua 🙂. Kiitos, perskikkareet.
Eikös nuo äänestysrahat mene EBU:lle ja sitä kautta YLE:lle? Eli persut lahjoitti juuri rahansa YLE:lle. Hauskaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu kyhää jotain olkiukkoa kroatiapuheillaan, vaikka koko ajan on puhuttu Israelista.
Alkaa muitakin kuin persuja ärsyttää tämä jatkuva persu-floodaaminen. Kroatia oli monen suosikki. Lue vaikka lehdistä, jos osaat.
Mv lehti ei ole luotettava lähde enkä anna persulien lehdille muutenkaan yhtään klikkausta. Taas yksi huono vaikutusyritys äärioikeistolta!
Vasemmiston logiikan mukaista. Kuten se, että jos kyseenalaistat miehen kyvyn synnyttää olet niinikään äärioikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessahan näissä kisoissa voitti terroristit, koska terrorismi tarkoittaa pelon lietsontaa ja nyt koko Eurooppa saatiin pelln valtaan. Täysin sivulliset artistit ja yleisö joutuivat pelkäämään niin uransa kuin henkensä puolesta kun pro-Palestiina jengi riehui porttien ulkopuolella. Ja näin saatiin koko Eurooppa pelon valtaan, mikä juuri on terrorismin päämäärä.
Enpä tullut tätä edes ajatelleeksi.
Oli kyllä hyvä huomio. Tästä se varmaan alkaa
Isreal on terroristi-valtio jonka johto joutuu Haagiin.
Mutta hamasin tukijat oli ne jotka heitteli areenan ulkopuolella kivillä euroviisuvieraita. Hamas on myös kansainvälisesti tunnustettu tero-organisaatioksi
Mä tykkäsin sekä Sveitsistä,että Israelista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista paskaa, kuin lakot talvella. Ainoa vaikutus oli pierun haju tuulessa
Sai aktivoitumaan äärioikeiston laittamaan rahaa woke-euroviisuijen äänestämiseen. On se hienoa, kun anti-woket laittaa rahaa wokeiluun :)
Eikös nuo äänestysrahat mene EBU:lle ja sitä kautta YLE:lle? Eli persut lahjoitti juuri rahansa YLE:lle. Hauskaa 😁
Jeps. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isrealin kappale ei ollut edes sijan 5. arvoinen. Suomessa äärioikeisto aktivoitui yleisöäänissä ja äänestivät poliittisin perustein.
Oikea maa voitti.
Yleisöäänien perusteella Kroatian olisi pitänyt voittaa. Kroatialla oli myös parempi kappale kuin se sveitsin ulina
Miten oletkin niin jumittunut israelin kappaleeseen, kun kyse on lähinnä siitä, että tuomaristo pelasi taas väärän kortin voittoon. Tällä kertaa voitto varastettiin Kroatialta
Kroatian kappale oli tylsä junttihevibiisi, Israelin vielä tylsempi tusinaballadi.
Vierailija kirjoitti:
Yleisöäänestys on otollinen kohde äärioikeiston taktiikalle, koska yhdestä puhelinliittymästä voi antaa useita ääniä. Heillähän kaikki perustuu siihen, että aina yritetään luoda tyhjästä enemmän kannatusta kuin puolueilla todellisuudessa on.
Äärioikeisto ei ole ainoa joka kannattaa Israelia. Minä olen vasemmalla, meitä on paljon vaikka emme olekaan yhtä äänekkäitä kuin te jotka huudatte Israelin tuhoamisen puolesta from river to the sea mielenosoituksissanne.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei kukaan ole kannattanut terrorismia. Ollaan keskusteltu lähinnä siitä, että äärioikeisto yritti manipuloida yleisöäänestystä.
Höpsis. Juuri muutama sivu sitten joku ylpeänä kertoi, että jos olisi itse samassa tilanteessa, kuin palestiinalaiset, niin lähtisi myös joukko r a i s k a a maan teinejä musiikkifestivaaleille, vetämään ruum iita auton perässä ja polttamaan vauvoja koteihinsa. Te rr orism ilta kuulostaa minun mielestä. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tämä on nykyään. Jos et ole samaa mieltä vasemmiston kanssa, olet äärioikeistolainen.
Jos et ole samaa mieltä persu
No kumma kyllä, kukaan ei ole minua äärivasemmistolaiseksi haukkunut, mutta persuksi useamman kerran tällä palstalla. Olen ollut demareiden äänestäjä yli 30 vuotta. Kertoo kyllä jostakin hyvin sairaasta ilmiöstä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole samaa mieltä persu
Varmasti itse tiedät paremmin kuin yksikään persu, että mitä se äärivasemmistolaisuus on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten ryhmänjohtaja Jani Mäkelä toivoi twiitissään, että Israel voittaisi Euroviisut. Sen saattoi tulkita äänestysohjeeksi ja vastaavia ohjeita lienee annettu äärioikeiston piirissä ympäri Eurooppaa, koska Israel sai toiseksi eniten yleisöääniä.
Mäkelä twiittasi ennen Euroviisujen finaalia: Minua eivät kiinnosta euroviisut yhtään, mutta hienoa yleistilanteellisesti arvioiden jos Israel pärjää.
En ole persu. Kaukana siitä.
Mutta ettekö te syyttäneet niitä nazze iksi?
Ei ne voi olla n atseja. Jos koko puolue äänestää Israelia:D
Eikö ääripikeistoa aina haukutaan natsiksi.
Mä olen vattu demari/vihreä enkä seuraa tätä teidän logiikkaa.
Nyt nazzit on löytäneet jonkun muun syrittävän kuin juutalaiset. Ja nyt juutalaiset tekee samaa mitä Aatu teki 1930-luvun Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisöäänestys on otollinen kohde äärioikeiston taktiikalle, koska yhdestä puhelinliittymästä voi antaa useita ääniä. Heillähän kaikki perustuu siihen, että aina yritetään luoda tyhjästä enemmän kannatusta kuin puolueilla todellisuudessa on.
Äärioikeisto ei ole ainoa joka kannattaa Israelia. Minä olen vasemmalla, meitä on paljon vaikka emme olekaan yhtä äänekkäitä kuin te jotka huudatte Israelin tuhoamisen puolesta from river to the sea mielenosoituksissanne.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persulit on mestareita omaan jalkaan ampumisessa. Vaikka Vornaselta menikin hitusen ohi, kun oli niin pöllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle hoidellaan vielä...
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansa äänesti sankoin joukoin Israelia ja se on tärkeintä. Palestiinamölisijät ovat pieni vähemmistö.
"Kansa"? Tässä taisi olla lähinnä ylilautapojat ja jonkin verran persuja aktiivisina.