Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tilaatte ruokakaupan tavarat netistä, niin säästättekö siinä?

Vierailija
11.05.2024 |

Monessa jutussa sanotaan että tuolla tavalla säästää kun ei tule heräteostoksia.

Kokemuksia? Kannattaako?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei säästä muuta kuin aikaa ja vaivaa. Kuljetus kuitenkin maksaa. 

maksaa se itsekin tehty kaupassa käynti ellei sitten kulje jalkaisin tai pyörällä (tuolloin toki sitten kuluu kengät, vaatteet ja pyörä, mutta se hinta ei ehkä päätä huimaa)

Aika pitkä kauppamatka saa olla, että matkakuluihin menee 9-12€. 

Niin tai sitten jos käy usean kerran viikossa. Eikä lippua juuri mihinkään muuhun, ei ole tarvetta ostaa muuta asiaa varten.

Vierailija
62/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetusmaksun hinnalla saa päivän ruuat. Heräteostoksia ei tule, kun ei osta mitään turhaa. Voihan sitä verkkokaupassakin lappaa ostoskoriin kaikkea, mitä kauppa ehdottaa ja mieleen juolahtaa. Ei kotiin tilaamnen heräteostoksia estä. 

Minun puolestani tavarat kerätään, pakataan ja kuljetetaan kotiin. Säästän muutaman euron jos käyn itse mutta toisaalta inhoan kaupassa käyntiä. Ne pari euroa ovat elämäni parhaita tuhlattua euroja kerran kahdessa viikossa. Mutta jos joku tykkää jopa ennen joulua ja juhannnusta ynnä muita juhlapyhiä viettää aikansa kaupassa niin ei haittaa. Paremmin riittää kuljetusaikoja tarjolle muille. 

En ihan ymmärrä, miksi nimenomaan joulua tai juhannusta ennen kaupassa käymisessä olisi jotain erilaista kuin vaikkapa pääsiäistä tai vappua ennen. 

Ynnä muita juhlapyhiä kirjoitin. Eli ennen KAIKKIA juhlapyhiä. Onko vielä liian vaikea ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt juuri noin, heräteostokset jää pois. Sitä paitsi olen huomannut, etten heti tilaa lisää vaikka jokin tarvike loppuisi, vaan sinnittelen pitkään niillä, mitä on jäljellä.

Vierailija
64/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en säästänyt. Söin vain liikaa kun oli jatkuvasti ruokaa kotona . En ole lihava mutta tykkään vain ruuasta liikaa

? Muutenko sinulla siis ei ole ruokaa kotonasi jokapäivä?

No eihän nyt aina kaikkea ole. Joskus jopa muutama perusaines. Muuten, on monia, jopa perheitä täällä suomessa missä ei ole ruokaa joka päivä kotona.

Ihan joku muu vähä purkautui 🤭

Vierailija
65/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetusmaksun hinnalla saa päivän ruuat. Heräteostoksia ei tule, kun ei osta mitään turhaa. Voihan sitä verkkokaupassakin lappaa ostoskoriin kaikkea, mitä kauppa ehdottaa ja mieleen juolahtaa. Ei kotiin tilaamnen heräteostoksia estä. 

Minun puolestani tavarat kerätään, pakataan ja kuljetetaan kotiin. Säästän muutaman euron jos käyn itse mutta toisaalta inhoan kaupassa käyntiä. Ne pari euroa ovat elämäni parhaita tuhlattua euroja kerran kahdessa viikossa. Mutta jos joku tykkää jopa ennen joulua ja juhannnusta ynnä muita juhlapyhiä viettää aikansa kaupassa niin ei haittaa. Paremmin riittää kuljetusaikoja tarjolle muille. 

En ihan ymmärrä, miksi nimenomaan joulua tai juhannusta ennen kaupassa käymisessä olisi jotain erilaista kuin vaikkapa p

Minusta kaupassa käyminen on ihan samanlaista tein sen sitten ennen juhlapyhää, juhlapyhän aikana tai juhlapyhän jälkeen. 

Vierailija
66/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua houkuttais kyllä tilata joskus isompi satsi jotain säilyvää. En vaan tiiä mitä se vois olla. Meillä on keittiön lattian alla useamman neliön kokoinen viileä kellari, jossa lähinnä on pidetty limuja, joita ostetaan harvakseltaan, mutta aina pari laatikkoa kerrallaan. Olisi hienoa, jos olisi jemmakellari täynnä ruokaa. Mutta ei me kauheasti käytetä sellaisia tarvikkeita, mitkä säilyis tuollaisessa viileässä ja kosteassa kellarissa. 

Perunat ja juurekset säilytettiin ennen vanhaan tuolla tavoin. Ja itse tehdyt hillot.

Ostaisin sinne myös isoja 5 litran vesikanistereita. Ja varmaan ostaisin kivan valikoiman limuja. Viiniä.

Vierailija
67/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme molemmat etätöitä eikä meillä autoa. Kalliimmaksi tulisi asioida kalliissa lähikaupassa tai käydä julkisilla tai taksilla kaupassa. Omalla ajalla myös arvoa ja sillä aikaa ehtii tehdä vaikkapa töitä tai kotijjuttuja. 

Vierailija
68/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.

Ne voi taitella ja palauttaa seuraavan tilauksen mukana 

Ottaako kaikki Citymarketit vastaan käytetyt laatikot?

Kukaan mistään k-kaupoista ylihintaista tilaa. Ässä ottaa omat laatikkonsa. Uusiokäyttöön.

Vierailija
69/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.

Ne voi taitella ja palauttaa seuraavan tilauksen mukana 

Ottaako kaikki Citymarketit vastaan käytetyt laatikot?

Ainakin Prisma ottaa. Itse olen keräillyt niitä laatikoita ja uusiokäyttänyt niitä. Niillä helppo viedä roskia, kun lajitellessa tulee aina monta pussia, ne saa nätisti laatikkoon ja on helppo kantaa roskiin.

Vierailija
70/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin uteliaisuudesta, niin Prismalla oli toimituskulut 9,90€. Itselläni ei mene tuon edestä edes polttoainetta autosta, kun käyn kaupassa. Tuossa säästäisi ainoastaan aikaa ja vaivaa, rahallinen säästö voisi jäädä hyvin pieneksi tai sitä ei tulisi lainkaan. Teen etukäteen ostoslistan, ja vasta sitten lähden kauppaan. En ala kaupassa miettimään, että mitäs mun pitikään täältä tuoda. Välillä tulee joidenkin tarjousten takia käytyä 2-3:ssa kaupassa. Ideana tässä on se, että ostan tavaraa pakastimeen. Eli on aina raaka-aineita, mistä tehdä ruokaa

Mä haen myymälän lastauslaiturilta keräillyt tuotteet pahvilaatikoihin pakattuna. Yleensä tulee 6 laatikkoa joka viikko. Säästän aikaa, vaivaa ja rahaa. Lisäksi meillä tiistai ja torstai ilmainen keräily, niin torstaina yleensä haetaan ostokset.

Tilaan itse suoraan kotiin, mutta autolliset tuttavat käyttävät tuota noutoa. Ei tulee lisää kuluja, koska hehän pysähtyvät nappamaan laatikot kyytiin matkalla töistä kotiin. Maksavat vaan keräilystä ja materiaaleista.

Vierailija
71/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miksi nimenomaan joulua tai juhannusta ennen kaupassa käymisessä olisi jotain erilaista kuin vaikkapa pääsiäistä tai vappua ennen. 

Eipä se edellinen niin sanonutkaan. Luepa uudestaan: "ynnä muita juhlapyhiä".

Vierailija
72/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei säästä muuta kuin aikaa ja vaivaa. Kuljetus kuitenkin maksaa. 

maksaa se itsekin tehty kaupassa käynti ellei sitten kulje jalkaisin tai pyörällä (tuolloin toki sitten kuluu kengät, vaatteet ja pyörä, mutta se hinta ei ehkä päätä huimaa)

Aika pitkä kauppamatka saa olla, että matkakuluihin menee 9-12€. 

Niin tai sitten jos käy usean kerran viikossa. Eikä lippua juuri mihinkään muuhun, ei ole tarvetta ostaa muuta asiaa varten.

Joo, noin mulla on. Eli jos käyn itse kaupassa tulee kertoja viikossa 2-3 eli bussilippuja tulisi yhteensä 4-6 kpl. Jos taas menisin jalkaisin lähikauppaan, sitten tulisivat ostokset kalliimmiksi.

Vierailija
73/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet puolituntia myöhässä mouhouamassa. Tuo homma käsiteltiin jo. Luepa kommentteja ennen kuin meuhaat lisää. 

Vierailija
74/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän aikaa ja rahaa säästyy jos ja kun ei tule heräteostoksia.

Vierailija
75/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet puolituntia myöhässä mouhouamassa. Tuo homma käsiteltiin jo. Luepa kommentteja ennen kuin meuhaat lisää. 

Itsehän sinä siinä "meuhaat" ihan tyhjästä. En päivystä täällä työkseni kuten sinä, joten sori siitä.

Vierailija
76/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee verkkokaupassa enemmän heräteostoksia kuin fyysisessä kaupassa. Fyysisessä kaupassa korin paino käsivarrella rajaa ostohaluja aika tehokkaasti. Verkkokaupassa taasen algoritmi kivasti suosittelee kaikkea, mitä en aikonut ostaa ja klikkailen niitä koriin koska "samallahan tuokin tulee kuin muut ostokset". 

Vierailija
77/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä siinä "meuhaat" ihan tyhjästä. En päivystä täällä työkseni kuten sinä, joten sori siitä.

Uliuli trollipentu. Ei siihen päivystämistä tarvita, että pystyy lukemaan, mitä on jo sanottu eikä tule meuhkamaan jo kertaalle sanottua asiaa kiimoissaan uudelleen. 

Vierailija
78/95 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuli trollipentu. Ei siihen päivystämistä tarvita, että pystyy lukemaan, mitä on jo sanottu eikä tule meuhkamaan jo kertaalle sanottua asiaa kiimoissaan uudelleen. 

ai sä olitkin joku yyylauta luuseri

Vierailija
79/95 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen säästänyt. En osta enää laisinkaan mitään herkkuja ja alkoholia. Netistä tilattuna ei tee mieli mitään heräteostoksia. 

Vierailija
80/95 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee verkkokaupassa enemmän heräteostoksia kuin fyysisessä kaupassa. Fyysisessä kaupassa korin paino käsivarrella rajaa ostohaluja aika tehokkaasti. Verkkokaupassa taasen algoritmi kivasti suosittelee kaikkea, mitä en aikonut ostaa ja klikkailen niitä koriin koska "samallahan tuokin tulee kuin muut ostokset". 

Ei mulla ole mitään tuollaista algoritmia, joka suosittelee jotain. Toistaalta mulla ei tule tunnetta ostaa pelkkien kuvien perustella. Mulla on perus ostoslista, jotan hieman vaihtelen viikottain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän