Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tilaatte ruokakaupan tavarat netistä, niin säästättekö siinä?

Vierailija
11.05.2024 |

Monessa jutussa sanotaan että tuolla tavalla säästää kun ei tule heräteostoksia.

Kokemuksia? Kannattaako?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin uteliaisuudesta, niin Prismalla oli toimituskulut 9,90€. Itselläni ei mene tuon edestä edes polttoainetta autosta, kun käyn kaupassa. Tuossa säästäisi ainoastaan aikaa ja vaivaa, rahallinen säästö voisi jäädä hyvin pieneksi tai sitä ei tulisi lainkaan. Teen etukäteen ostoslistan, ja vasta sitten lähden kauppaan. En ala kaupassa miettimään, että mitäs mun pitikään täältä tuoda. Välillä tulee joidenkin tarjousten takia käytyä 2-3:ssa kaupassa. Ideana tässä on se, että ostan tavaraa pakastimeen. Eli on aina raaka-aineita, mistä tehdä ruokaa

Mä haen myymälän lastauslaiturilta keräillyt tuotteet pahvilaatikoihin pakattuna. Yleensä tulee 6 laatikkoa joka viikko. Säästän aikaa, vaivaa ja rahaa. Lisäksi meillä tiistai ja torstai ilmainen keräily, niin torstaina yleensä haetaan ostokset.

Vierailija
42/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei säästä muuta kuin aikaa ja vaivaa. Kuljetus kuitenkin maksaa. 

maksaa se itsekin tehty kaupassa käynti ellei sitten kulje jalkaisin tai pyörällä (tuolloin toki sitten kuluu kengät, vaatteet ja pyörä, mutta se hinta ei ehkä päätä huimaa)

Aika pitkä kauppamatka saa olla, että matkakuluihin menee 9-12€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.

Ne voi taitella ja palauttaa seuraavan tilauksen mukana 

Ottaako kaikki Citymarketit vastaan käytetyt laatikot?

Vierailija
44/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia jo tilannut Prismasta ruoat kerran viikossa. Välillä tilaan myös Citymarketista. Taustalla on se, että mulla on selkävamma enkä jaksaa enää kantaa paljon mitään, lisäksi sekä Prismaan että Citymarketiin/K-Supermarketiin mennessä joutuu meiltä kulkemaan kahdella bussilla, joten ostoksille mennessä bussirahaa menee yleensä 5.9 €/kerta.

1. Säästän tietysti aikaa, kun ei tarvitse käydä kaupassa usean kerran kaupassa joka viikko. 

2. Säästän voimia kun ei tarvitse miettiä mitä ostaa koko ajan vaan on peruslista verkkokaupassa, jota näppärästi muuttelee.

3. Säästän energiaa kun ei tarvitse kipeällä selällä raahata kauppakasseja kävellen tai bussilla ja voi tilata isompia pakkauksia kuin autottomana muuten tilaisin.

4. Säästän myös rahassa koska Prismassa/Cittarissa on halvempaa kuin lähikaupoissani. Myös valikoima on parempi eli ei tarvitse juosta monessa kaupassa saadakseen haluamansa tuotteet.

5. Säästän myös rahassa, koska jos kävisin 3 kertaa viikossa Prismassa, bussilippuihin menisi vähintään 17,70 €/vko kun verkkokauppaan menee kuljetusmaksuja nyt (pahvilaatikon kanssa) 9,65 - 10.65 €/vko.

6. Säästän siinäkin, että S-bonuksia tulee joka kuukausi tilille vähintään summa, joka kattaa yhden viikon kuljetusmaksun ja vähän seuraavastakin. K-plussakortilla saa nihkeästi bonuksia, mutta sitä enemmän erilaisia tarjouksia.

7. Citymarketista tilaan lähinnä harvemmin kuin kerran kuussa ja usein tarjoustavaraa tai edullisemmin kuin muualta jotain muuta kuin ruokatavaraa (ks. kohta 8).

8. Säästän aikaa, voimia ja rahaa siinäkin, ettei tarvitse lähteä ostamaan kotitaloustarvikkeita sun muuta pientä, vaan nekin voi tilata ruokaostosten kanssa suoraan kotiin Prismasta/Citymarketista, joissa hinnat ovat näille tuotteille edulliset. Olen tilannut ruoan kanssa kotiin mm. vaatteita, pyyhkeitä, lakanoita, paistinpannun, teemukin, yms.

9. Vielä: hintojen vertailu on myös verkkokaupoissa helppoa kun laittaa tuotehakuun ehdon "halvin vertailuhinta" (tarkoittaa siis kilohintaa yms.). Suuri apu on myös se, että verkkokaupassa on helppo nähdä tuotteet tiedot, esim. ainesosat ja ravintosisältö on helppo lukea netissä. Jos vaikka käyttää gluteenittomia/vegaanisia/sokerittomia/yms. tuotteita, verkkokaupan haulla niitä on näppärämpi hakea, kuin kulkemalla livenä kaupassa hyllyltä hyllylle...

10. Olen oppinut verkkokaupasta tilatessa myös arvioimaan aika hyvin viikon tarpeet sekä myös varautumaan paremmin. Nykyään ei ole koskaan mikään tuote loppu kotoa.

11. Negatiivisia pointteja on tietysti se, jos tarvitsemasi tuotteet on loppu verkkokaupasta (kannattaa aina näpytellä korvaavia tuotteita tilaukseen), silloin pitää lähteä omin jaloin kauppaan hakemaan se (ja mistä?). Joskus keräilijä ei huolehdi siitä, että tuote on laadukas vaan voi tulla vaikka tulla raakoja banaaneja tai ylikypsiä muita hedelmiä. Tai tuote, jonka viimeinen käyttöpäivä on vain muutaman päivän päässä toimituspäivästä, vaikka olit tilannut ruokaa koko viikoksi. Ennen oli myös kuljetuksessa ja maksuissa ongelmia, nyt ainakin mun Prismassa ja Cittarissa ne toimivat kuin junan vessa ennen vanhaan.

Tässä mun kokemuksia.

Vierailija
45/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin uteliaisuudesta, niin Prismalla oli toimituskulut 9,90€. Itselläni ei mene tuon edestä edes polttoainetta autosta, kun käyn kaupassa. Tuossa säästäisi ainoastaan aikaa ja vaivaa, rahallinen säästö voisi jäädä hyvin pieneksi tai sitä ei tulisi lainkaan. Teen etukäteen ostoslistan, ja vasta sitten lähden kauppaan. En ala kaupassa miettimään, että mitäs mun pitikään täältä tuoda. Välillä tulee joidenkin tarjousten takia käytyä 2-3:ssa kaupassa. Ideana tässä on se, että ostan tavaraa pakastimeen. Eli on aina raaka-aineita, mistä tehdä ruokaa

Mä haen myymälän lastauslaiturilta keräillyt tuotteet pahvilaatikoihin pakattuna. Yleensä tulee 6 laatikkoa joka viikko. Säästän aikaa, vaivaa ja rahaa. Lisäksi meillä tiistai ja torstai ilmainen keräily, niin torstaina yleensä haetaan ostokset.

Eihän tuossa rahaa säästy, kun joka tapauksessa joudut ajamaan sinne kaupalle. Samalla hinnalla kävelisit ovesta sisään keräisit ostokset itse. Ajansäästöllisesti kyllä ymmärrän tuon puolen, mutta rahallistä säästöä siitä ei tule ellei ole impulssikontrolli nolla ja lappaa kaupassa koriin kaikkea mitä näkee. 

Vierailija
46/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruuasta edes pitäisi säästellä? Ei yksin elävällä mene muutenkaan kuin noin 500-600€ kuukaudessa ruokaan. Hölmöläisen hommaa alkaa ruuassa pihtailemaan.

No meidän perheessä on 7 henkilöä, joten kulutkin on suuret. Aika paljon säästää hiukan suunnittelemalla etukäteen.

Suur-talouksissa jo varmaan täytyykin hieman suunnitella etukäteen. Pottumuusin teossakin menee rutkasti aikaa kun kuorii 5 -6 kiloa perunoita ja viellä soseuttaakin ne. Maitoakin kuluu nopeasti se 7 litraa päivää kohden.

Vierailija
47/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä valitsen mielummin tuotteet itse. 

Vierailija
48/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksaa se itsekin tehty kaupassa käynti ellei sitten kulje jalkaisin tai pyörällä (tuolloin toki sitten kuluu kengät, vaatteet ja pyörä, mutta se hinta ei ehkä päätä huimaa)

Aika pitkä kauppamatka saa olla, että matkakuluihin menee 9-12€. 

kun käyn itse autolla kaupassa, niin tulee käytyä usein 1-2 kertaa viikossa. Kun tilaan ruoat kotiin, niin se on se 1-2 kertaa kuussa.

Vierailija
49/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt hakenut melkein kahden vuoden ajan tuosta lähikauppiaalta ilmaiseksi heidän hävikkituotteensa joissa päiväys edessä. Hyöty on molemminpuolinen. Minä saan ilmaiset ruuat ja kauppias säästää niin jäte kuin työntekijänkin kuluista.

Vierailija
50/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen noin kerran kuussa ruokatilauksen, jossa on kuiva-aineita yms. joissa laatu on tasainen paketista riippumatta. Hevi-osaston tuotteet haen aina itse kaupasta, koska haluan itse päättää, otanko vihreitä banaaneja, nuupahtaneen kukkakaalin jne. Kokemus on opettanut, että verkkokauppatilauksessa hevi-osaston laatu on monesti mitä sattuu. En viitsi maksaa siitä, että saan kotiin paskaa laatua. 

Vierailija
51/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua houkuttais kyllä tilata joskus isompi satsi jotain säilyvää. En vaan tiiä mitä se vois olla. Meillä on keittiön lattian alla useamman neliön kokoinen viileä kellari, jossa lähinnä on pidetty limuja, joita ostetaan harvakseltaan, mutta aina pari laatikkoa kerrallaan. Olisi hienoa, jos olisi jemmakellari täynnä ruokaa. Mutta ei me kauheasti käytetä sellaisia tarvikkeita, mitkä säilyis tuollaisessa viileässä ja kosteassa kellarissa. 

Vierailija
52/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut jo useamman vuoden ajan ja olen ollut todella tyytyväinen. Tilaan cittarista. 

Hevi- tuotteet ovat tuoreita, valikoima monipuolista, tulee suunniteltua viikon kokkailut hyvin, koska en mielelläni enää käy kaupassa, kun tilaaminen on niin kätevää. 

Pahvilaatikot annan takaisin seuraavalla kerralla. 

Tilaaminen säästää aikaa ja energiaa, on ihan luksusta, että joku kerää ja pakkaa ostokseni ja ne tuodaan tuohon ulko-ovelle. Kantaisivat sisäänkin, jos pyytäisi. Arvotan oman aikani korkealle ja teen mieluummin jotain muuta kuin kauppareissua.

Vierailija
53/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt hakenut melkein kahden vuoden ajan tuosta lähikauppiaalta ilmaiseksi heidän hävikkituotteensa joissa päiväys edessä. Hyöty on molemminpuolinen. Minä saan ilmaiset ruuat ja kauppias säästää niin jäte kuin työntekijänkin kuluista.

Miten tuollaiseen systeemiin pääsee mukaan? 

Vierailija
54/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetusmaksun hinnalla saa päivän ruuat. Heräteostoksia ei tule, kun ei osta mitään turhaa. Voihan sitä verkkokaupassakin lappaa ostoskoriin kaikkea, mitä kauppa ehdottaa ja mieleen juolahtaa. Ei kotiin tilaamnen heräteostoksia estä. 

Minun puolestani tavarat kerätään, pakataan ja kuljetetaan kotiin. Säästän muutaman euron jos käyn itse mutta toisaalta inhoan kaupassa käyntiä. Ne pari euroa ovat elämäni parhaita tuhlattua euroja kerran kahdessa viikossa. Mutta jos joku tykkää jopa ennen joulua ja juhannnusta ynnä muita juhlapyhiä viettää aikansa kaupassa niin ei haittaa. Paremmin riittää kuljetusaikoja tarjolle muille. 

Vierailija
55/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua houkuttais kyllä tilata joskus isompi satsi jotain säilyvää. En vaan tiiä mitä se vois olla. Meillä on keittiön lattian alla useamman neliön kokoinen viileä kellari, jossa lähinnä on pidetty limuja, joita ostetaan harvakseltaan, mutta aina pari laatikkoa kerrallaan. Olisi hienoa, jos olisi jemmakellari täynnä ruokaa. Mutta ei me kauheasti käytetä sellaisia tarvikkeita, mitkä säilyis tuollaisessa viileässä ja kosteassa kellarissa. 

Säilykkeet, juurekset, juomat. Siinä nyt ainakin tuoteryhmät, jotka sopivat kellarisäilytykseen. 

Vierailija
56/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavaa säästöä tulee. Esim ei viitsi filetä tilata verkosta, laittavat huonot tulemaan.

Pikkasen nuorempana tyttönä oli kaupassa töissä ja palveluna oli myös kotiinkuljetus. Kauppias määräsi, että sille ja sille asiakkaalle laitetaan sitten vain parasta. Sääntöä oli ehdottomasti noudatettava.

Jos sukunimessäni olisi aatelisen vikaa voisin tilata kotiin, mutta tusinatyttönä pakko hakea leipä ihan itse. 

Vierailija
57/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetusmaksun hinnalla saa päivän ruuat. Heräteostoksia ei tule, kun ei osta mitään turhaa. Voihan sitä verkkokaupassakin lappaa ostoskoriin kaikkea, mitä kauppa ehdottaa ja mieleen juolahtaa. Ei kotiin tilaamnen heräteostoksia estä. 

Minun puolestani tavarat kerätään, pakataan ja kuljetetaan kotiin. Säästän muutaman euron jos käyn itse mutta toisaalta inhoan kaupassa käyntiä. Ne pari euroa ovat elämäni parhaita tuhlattua euroja kerran kahdessa viikossa. Mutta jos joku tykkää jopa ennen joulua ja juhannnusta ynnä muita juhlapyhiä viettää aikansa kaupassa niin ei haittaa. Paremmin riittää kuljetusaikoja tarjolle muille. 

En ihan ymmärrä, miksi nimenomaan joulua tai juhannusta ennen kaupassa käymisessä olisi jotain erilaista kuin vaikkapa pääsiäistä tai vappua ennen. 

Vierailija
58/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla semmoinen ollut mielessäkään silloin, kun aloitin tilaamaan. Mietin vaan, että äkkiä mä sen kympin kotiintuontimaksun tekemättömistä heräteostoksista.

Säästän itseäni, ei tarvitse enää raahata perheenruokia kahta kilsaa kotiin jalan ja kärryllä.

Vierailija
59/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mielelläni siitä, ettei tarvitse jonottaa kassalla, väistellä rajattomia pentuja, etsiä missä vtun välissä se ja se tuote tällä kertaa onkaan jne. jne. Ainakin hermoja säästää paljonkin, kun tilaa kotiin. 

Vierailija
60/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa säästyy. 

En joudu kantamaan painavia tuotteita kotiin, vaan joku kokoaa ja toinen tuo ne minulle.

Minulla ei ole autoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi