Te jotka tilaatte ruokakaupan tavarat netistä, niin säästättekö siinä?
Monessa jutussa sanotaan että tuolla tavalla säästää kun ei tule heräteostoksia.
Kokemuksia? Kannattaako?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Aikaa säästyy. Ostaisin samat tuotteet, jos kävisin itse kaupassa. Mutta kalliimpaa on kun tulee kuljetus maksu ja joka pahvilaatikko maksaa 60 senttiä.
Tilaamalla ei saa tarjouksia ja päiväykset voi olla huonoja - jos tilaa viikon ruuat voi olla viimeinen käyttöpäivä seuraavana päivänä monessa ruumassa. Menee aikaa ja sähköä, jos joutuu esikypsentämään ja pakastamaan turhaan. Lisäksi itse valisen huolella vihannekset, tilauksissa usein huonoja.
Mutta hienoa, että voi tilata, jos on sairas tai ei muusta syystä pääse kauppaan tai tulossa isot juhlat eikä jaksa kantaa itse kaikkea.
Ei ole ikinä ollut päiväystä heti seuraavana päivänä vaan on aina mahdollisimmat pitkät päiväykset.
Periaatteessa on helppo laskea vaikka 3 kertaa kuussa, 70-80 euroa kerralla. Mitään eroa en ole huomannut kivijalkakaupan ja verkkokaupan välillä.
Minä tilaan bulkkituotteita kotiinkuljetuksella, mitkä on painavia ja hankalia kantaa itse.
Tuotteet mitkä kestää pidempään, voi tilata isompia eriä kerralla, haen sitten lihat itse.
Säästän todella paljon. Voin sen ajan tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa säästyy. Ostaisin samat tuotteet, jos kävisin itse kaupassa. Mutta kalliimpaa on kun tulee kuljetus maksu ja joka pahvilaatikko maksaa 60 senttiä.
Tilaamalla ei saa tarjouksia ja päiväykset voi olla huonoja - jos tilaa viikon ruuat voi olla viimeinen käyttöpäivä seuraavana päivänä monessa ruumassa. Menee aikaa ja sähköä, jos joutuu esikypsentämään ja pakastamaan turhaan. Lisäksi itse valisen huolella vihannekset, tilauksissa usein huonoja.
Mutta hienoa, että voi tilata, jos on sairas tai ei muusta syystä pääse kauppaan tai tulossa isot juhlat eikä jaksa kantaa itse kaikkea.
hmmm... olen aina saanut nettikaupasta tilaamalla paremmat päiväykset kun kaupan hyllyssä olevilla tuotteilla (pari kertaa on ollut päiväys menossa umpeen ja olen saanut tuotteen hyvin suurella alennuksella). hevi-osaston tuotteiden kohdalla laitan itse keräilijälle viestejä, että millaista toivon. Esimerkiksi banaanit haluan mieluummin vihreinä/vihertävinä kuin ruskealaikullisina ja perunat mieluummin keskikokoisina kuin suurina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut päiväystä heti seuraavana päivänä vaan on aina mahdollisimmat pitkät päiväykset.
Tilaan Prismasta ja Supermarketista. Molemmissa ollut ongelmia, suurin osa tuotteista ok, mutta usein on joukossa ollut mätiä tomaatteja, sitruksia ja kerran jopa paprika. Kerran oli tilauksessa 5 litraa maitoa, päiväys seuraavalle päivälle. Kerran tilasin lohen, broilersuikaleita ja naudanpaistin, kahdessa viimeisessä oli päiväys kuluvalle päivälle. Eräänä perjantaina tuodussa lastissa oli kolme samaa tuotetta (seuraavana päivänä tulossa isompi porukka kylään) ja yhdessä paketissa oli viimeinen käyttöpäivä mennyt kolme päivää sitten. Leikkeleissä päiväykset on usein lyhyitä, itsellä ei ainakaan leikkelepaketti kulu parissa päivässä. Tilaan 1-2 kertaa kuussa, yleensä 4-6 laatikollista + pakasteet, joten ymmärrän, että jotain huteja isoon määrään tulee, mutta joka kerta harmittaa.
kannattaa laittaa sinne tilauslomakkeeseen kohtaan "viesti keärilijälle (tmv)" toive siitä, että olisi mahdollisimman pitkät päiväykset näissä ja näissä tuotteissa. Aina on toiminut minulla. Olen myös saanut punalaputettuja tuotteita, jos olen muistanut tai halunnut niitä erikseen pyytää ja (tietenkin), jos kaupassa silloin on ollut punalaputettuja
Mä tykkäsin tilata niin kauan kuin Oda vielä toimi, mutta en ole jotenkin innostunut näistä S- ja K-kauppojen palveluista. Liian usein sieltä tulee esim. pilaantuneita vihanneksia tai tuotteita joissa viimeiseen käyttöpäivään ei ole juuri mitään aikaa. Odassa tuollaista ei tapahtunut ikinä.
Juu, kyllä varmasti säästää kun myy kulutuskäyttäytymisensä ja sielunsa kaupalle, koska "kätevyys"
Tulisipa enemmän luomua Suomeen, piikitöntä ja myrkytöntä. Sitä kelpaisi tilata. Nyt on tuurilla joku tee tai yrtti. Niissäkin puutteita vielä. Annostus tarkka.
Olis niin kätevä tilata, mutta kun ei ne osaa valikoida hedelmiä ja vihanneksia oikein, niin ei vaan voi.
Minä säästän pitkän pennin jo ihan sillä, että ruokakuljetusten ansiosta en tarvitse ollenkaan omaa autoa. Sen 2-3 kertaa vuodessa kun tarvitsen, vuokraan sellaisen. Muuten kuljen julkisilla, pyörällä ja kävellen.
Säästän myös aikaa ja hermoja kun ei tarvitse kaupan käytävillä vaellella päivästä toiseen. Todella hyvä systeemi ja nykyiset hinnatkin ovat mielestäni ok, kunhan suunnittelen ostokset niin että kaksi tai kolme tilausta kuussa riittää. Helposti pilaantuvat tuotteet haen sitten kävellen lähikaupasta jos loppuvat ennen kuin seuraava kuljetus tulee.
Tilasin toipilaana ruuat netistä, ja lähes aina olin hyvin tyytyväinen. Tilasin kerran viikossa, ja vihannekset ja hedelmät olivat kuin itse valitsemiani. Jonkin aikaa oli ongelmia maidon tilaamisen kanssa, koska monasti maitojen päiväys oli vain muutaman päivän päästä. Ongelma ratkesi, kun tajusin kirjoittaa "toisen maidon päiväys ainakin x.y." jonka arvelin olevan seuraava tilauspäivä.
Autoton ystäväni säästää taksimenot sillä, että tilaa painavat ja hankalasti kuljetettavat (kuten vessapaperi) netin kautta. Kevyet ja herkutteluostokset käy hän itse kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Olis niin kätevä tilata, mutta kun ei ne osaa valikoida hedelmiä ja vihanneksia oikein, niin ei vaan voi.
Muistin juuri että minäkään en alussa tilannut hedelmiä kuljetuksen kautta vaan kävin ne itse valikoimassa. Sittemmin laiskistuin ja hyväksyin kohtalokseni sen, että joku toinen valitsee hedelmät puolestani. Useimmiten tilaan mangoja ja omenoita ja kyllä ne on melkein aina valittu ihan hyvin.
Mangot toimitetaan raaempina kuin toivoisin, mutta ongelma ratkesi kun kerran kävin kävellen ostamassa kypsempää tavaraa raakojen rinnalle. Söin niitä itse valittuja seuraavaan tilauskertaan asti ja huomasin, että siinä ajassa raaemmat ehtivät kypsyä sopivaksi. Tilasin sitten lisää ja taas tulivat raakana, mutta nyt olikin ne aiemmat kypsytetyt jo odottamassa. Tämä ketjuttaminen on toiminut oikein hyvin nyt jo yli vuoden. Kerran kahdesta mangosta toiseen ilmestyi mädäntynyt kohta joka laajentui sitä mukaa kun hedelmä kypsyi, mutta sama voisi varmasti joskus käydä vaikka valitsisin hedelmät itse. Suurin osa on ollut aivan ok.