Te jotka tilaatte ruokakaupan tavarat netistä, niin säästättekö siinä?
Monessa jutussa sanotaan että tuolla tavalla säästää kun ei tule heräteostoksia.
Kokemuksia? Kannattaako?
Kommentit (95)
Te joilla on hyviä kokemuksia niin mistä tilaatte?
Vierailija kirjoitti:
S-market (4km päässä), joskus Prisma (30km matkaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säästän. monestakin syystä.
- jos ostaisin tavarat lähikaupastani, niin maksaisin ruoastani noin 40-50 % enemmän
- saan parempilaatuisia tuotteita suuremmasta kaupasta (säilyvyys paranee ja hävikki vähenee)
- suuremmassa ruokakaupassa on enemmän valikoimaa
- teen kuukaudessa 1-2 ruokatilausta ja jos ei oteta huomioon helposti pilaantuvia tuotteita, niin pärjään noilla parilla kauppatilauksella koko kuukauden
- kun kotona on kaapit täynnä ruokaa, niin minä syön vähemmän ja järkevämmin sekä terveellisemmin
- kun tilaan ruoat kotiin, voin tilata suuremmat määrät kerralla ja säin säästän omiaa kaupassakäyntikuluissa ja myös säästän aikaa
- ainoat miinukset tähän asti (olen tilannut ruoat kotiin noin kolmen vuoden ajan) ovat olleet hetkelliset tavarapuutokset (esimerkiksi ei olekaan ollut tilaamaani juustoa ta
käytän molempia, molemmissa on tuotteita, joita ei toisesta saa, enemmän s-ryhmää taidan kuitenkin käyttää, koska halvemmat hinnat
En säästä. Tulee tilattua enemmän kun ei joudu itse kantamaan kaupasta kotiin
Vierailija kirjoitti:
Prismasta. Toimittavat muutakin kuin ruokaa, viime aikoina on ostettu vessaharja, lamppuja, tekstiilivärejä, teemuki rikkoutuneen tilalle ja kylppärin matto. Nouto lokerosta lähiässältä.
Ja kun käyntiin Prismassa vertaa, säästyy aika, hermot ja kilometrit.
"Sitten kolmas ja isoin miinus on se, että pitää itse muistaa tehdä aina uusi tilaus heti, koska toisinaan käy niin, että toimitusaikoja ei olekaan saatavilla (etenkin juhlapyhien alla käy näin usein)."
SEN tilauksen voi tehdä jo ETUKÄTEEN juhlapyhiksi. Jos jouluaatto on vaikka perjantai, niin menet kalenterille ja katsot milloin alkaa uusien aikojen jakaminen. Heti sinne varaamaan vaikka keskiviikko, tilaat tavarat, lisätähän voi vaikka kuinka siinä välissä. Niin mä teen
Vierailija kirjoitti:
Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.
Ne voi taitella ja palauttaa seuraavan tilauksen mukana
Vierailija kirjoitti:
"Sitten kolmas ja isoin miinus on se, että pitää itse muistaa tehdä aina uusi tilaus heti, koska toisinaan käy niin, että toimitusaikoja ei olekaan saatavilla (etenkin juhlapyhien alla käy näin usein)."
SEN tilauksen voi tehdä jo ETUKÄTEEN juhlapyhiksi. Jos jouluaatto on vaikka perjantai, niin menet kalenterille ja katsot milloin alkaa uusien aikojen jakaminen. Heti sinne varaamaan vaikka keskiviikko, tilaat tavarat, lisätähän voi vaikka kuinka siinä välissä. Niin mä teen
niin voi. silti voi tulla tilanteita, jossa vaikka tilauksen vahvistaminen on unohtunut yms
Mulle tulee lähisiperissa halvimmaksi sen takia, että haen sieltä vain tarvitsemani. Toki sekin auttaa, että siellä ei ole läheskään niin paljon houkutuksia kuin citymarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee lähisiperissa halvimmaksi sen takia, että haen sieltä vain tarvitsemani. Toki sekin auttaa, että siellä ei ole läheskään niin paljon houkutuksia kuin citymarketissa.
Lähisiperi on siis lähisuperi eli k-supermarket
Vierailija kirjoitti:
Itse en säästänyt. Söin vain liikaa kun oli jatkuvasti ruokaa kotona . En ole lihava mutta tykkään vain ruuasta liikaa
? Muutenko sinulla siis ei ole ruokaa kotonasi jokapäivä?
Miksi ruuasta edes pitäisi säästellä? Ei yksin elävällä mene muutenkaan kuin noin 500-600€ kuukaudessa ruokaan. Hölmöläisen hommaa alkaa ruuassa pihtailemaan.
Olisi hyvä käydä palstalla läpi mitkä sovellukset ja kuinka tilataan. Että keski-ikäiset ja vanhemmatkin osaavat. Ja mihin ne tuodaan, koska. Jos joku on vaikka kipeä ja unessa. Entä apteekki, tuoko joku lähemmäs ja nopealla aikataululla. Muuallakin kuin Hki ja PK. Oven taakse olisi hyvä osata jättää, jos henkilö ei ole paikalla just samalla sekunnilla.
Ei säästä muuta kuin aikaa ja vaivaa. Kuljetus kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruuasta edes pitäisi säästellä? Ei yksin elävällä mene muutenkaan kuin noin 500-600€ kuukaudessa ruokaan. Hölmöläisen hommaa alkaa ruuassa pihtailemaan.
No meidän perheessä on 7 henkilöä, joten kulutkin on suuret. Aika paljon säästää hiukan suunnittelemalla etukäteen.
Joskus katsoin uteliaisuudesta, niin Prismalla oli toimituskulut 9,90€. Itselläni ei mene tuon edestä edes polttoainetta autosta, kun käyn kaupassa. Tuossa säästäisi ainoastaan aikaa ja vaivaa, rahallinen säästö voisi jäädä hyvin pieneksi tai sitä ei tulisi lainkaan. Teen etukäteen ostoslistan, ja vasta sitten lähden kauppaan. En ala kaupassa miettimään, että mitäs mun pitikään täältä tuoda. Välillä tulee joidenkin tarjousten takia käytyä 2-3:ssa kaupassa. Ideana tässä on se, että ostan tavaraa pakastimeen. Eli on aina raaka-aineita, mistä tehdä ruokaa
Kuljetusmaksun hinnalla saa päivän ruuat. Heräteostoksia ei tule, kun ei osta mitään turhaa. Voihan sitä verkkokaupassakin lappaa ostoskoriin kaikkea, mitä kauppa ehdottaa ja mieleen juolahtaa. Ei kotiin tilaamnen heräteostoksia estä.
Vierailija kirjoitti:
Ei säästä muuta kuin aikaa ja vaivaa. Kuljetus kuitenkin maksaa.
maksaa se itsekin tehty kaupassa käynti ellei sitten kulje jalkaisin tai pyörällä (tuolloin toki sitten kuluu kengät, vaatteet ja pyörä, mutta se hinta ei ehkä päätä huimaa)
säästää, ei tule heräteostokssia, voi rauhassa miettiä ja tilata,mulla menee 180 ruokaan kuukaudessa, syon monipuolisrsti ja hyvin, sisältää myös kissan ruuat.mutta ei pesuaineta ja hygieenia tarvikkeita ne ostan tokmannilta,tilaan prismasta
Kuulostaa hyvältä. Mistä tilaat? K- vai S-ryhmä?