Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tilaatte ruokakaupan tavarat netistä, niin säästättekö siinä?

Vierailija
11.05.2024 |

Monessa jutussa sanotaan että tuolla tavalla säästää kun ei tule heräteostoksia.

Kokemuksia? Kannattaako?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en säästänyt. Söin vain liikaa kun oli jatkuvasti ruokaa kotona . En ole lihava mutta tykkään vain ruuasta liikaa

Vierailija
2/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa ruuat tilaan netistä, ei mitään ylimääräisiä ostoksia 2 vuoteen. Ruokakulut pysynyt tarkasti kurissa. Olen säästänyt, mutta olen myös ostanut suunnilleen samat tuotteet joka viikko pienillä vaihteluilla.

Laputettuja tuotteita tai hävikkilatikoita ei noihin tule, niitä ostamalla saattaisi säästää enemmän.

Vierailija
4/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitäkin säästää. Mä säästän hermojani ja aikaani. Täällä ei ole kivijalkakauppaa lähellä, paitsi kookauppa, en halua sinne.

Tilaan prismasta.

No, en mä syö liikaa. Olen laskenut kolmelle viikolle proteiinit, paljonko menee. Samoin esim omena päivässä ja kurkku kahdessa ja silleen.

Ei mulla tule heräteostoja muutenkaan vaikka kävisinkin kaupassa.

En ole semmonen ostaja.

Joo, ja arvio kolmelle viikolle on noin 200-230€ riippuen onko kuivatavaraa ja vessapaperii jne.

Ei paha.Niiiiin eikä tartte kantaa heh

Vierailija
5/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hallitsen käytyöstäni enkä osta jos ei ole varaa. 

Vierailija
6/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.

Vierailija
7/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan osta herkkuja.. ei tule säästettyä

Vierailija
8/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavaa säästöä tulee. Esim ei viitsi filetä tilata verkosta, laittavat huonot tulemaan.

Vierailija
9/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa ruuat tilaan netistä, ei mitään ylimääräisiä ostoksia 2 vuoteen. Ruokakulut pysynyt tarkasti kurissa. Olen säästänyt, mutta olen myös ostanut suunnilleen samat tuotteet joka viikko pienillä vaihteluilla.

Laputettuja tuotteita tai hävikkilatikoita ei noihin tule, niitä ostamalla saattaisi säästää enemmän.

Tuleehan jos tilaat ja niitä on! Olen kysynyt!

Vierailija
10/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on säästänyt, mutta vaatii kuitenkin suunnitelmallisuutta. Pahvilaatikot maksavat nykyään yllättävän paljon ja nostavat kuljetuksen hintaa.

Vierailija
11/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa siinä kai enemmän säästää kuin rahaa. Mutta sitten riesakseen saa niitä pahvilaatikoita, jotka pitää raijata pahvinkeräykseen. Molemmissa vaihtoehdoissa on omat huonot puolensa.

Tsissus taas! Eikä tarvii, kuski ottaa kun ja jos on tilaa. Joka kerta on ollut tilaa.

Miksi et kysy.

Ne saa litteäksi.

Vierailija
12/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää, mä en ainakaan osaa tehdä heräteostoksia verkossa. Kerta viikkoon haetaan keräillyt, välissä ei tarvitse täytellä.

Vierailija
13/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavaa säästöä tulee. Esim ei viitsi filetä tilata verkosta, laittavat huonot tulemaan.

Höpöhöpö taas!

MIKSI laittaisivat, asiakas lopettaa ostamisen jos tulee huonoa tavaraa!

Vierailija
14/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan jos tilaat ja niitä on! Olen kysynyt!

No tuossa kaupassa laputetut tuotteet menee ihan heti aamusta, ei niitä enää keräilyyn jää jäljelle. Joskus muinoin kun aamulla itse kävin eräitä töihin ostamassa niin aikamoinen kuhina kävi kun ihmiset yrittää ehtiä laputettuja tuotteita saada 

Vierailija
15/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 30-50 e viikossa säästyy. 

Kun ei tule heräteostoksia (varsinkin jos mies kävisi kaupassa, silmillä syöjä), viikon ruokalista on suunniteltu eikä sitten viitsi pelkästään jonkun namihimon takia lähteä kauppaan sekin jää pois. 

Vierailija
16/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, säästä sekä aikaa, että vaivaa.

Vierailija
17/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsissus taas! Eikä tarvii, kuski ottaa kun ja jos on tilaa. Joka kerta on ollut tilaa.

Miksi et kysy.

Ne saa litteäksi.

Meillä ne kiertää hyvin muuttolaatikoiksi roskalavaryhmässä. Yhtään en ole vienyt roskiin, 4v keräilyttänyt

Vierailija
18/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ennen, monta vuotta. En säästänyt. Nyt huomaan sen kun olen alkanut seurata tarjouksia ja käydä niiden mukaan eri kaupparyhmissä. Impulssiostokset eivät koskaan ole olleet ongelmani. Suunnitelmallisuus, tarjoukset ja kauppalista ovat avainsanat.

Vierailija
19/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme vaimoni kanssa molemmat heräteostajia kun kaupassa kävimme ja silti aina jotain unohtui. Kaupassa tuli rampattua vìisikin kertaa viikossa. Nyt suunnittelemme ruuat etukäteen ja ruokatilaus tarpeen mukaan. Kotivara on meillä nykyisin olemassa mutta aiemmin sitä ei ollut käytännössä lainkaan. 

Kysymykseen niin säästämme ja syömme varmaankin monipuolisemmin ja kauppaostokset kotiin noin puolentoista viikon välein. Suurempi plussa on vielä se ettei tarvitse enää käydä itse kaupassa. Aiemmin juoksimme hakemassa monenmoista tien toisella puolen olevasta k-marketista jonka hinnat todella korkeat. Eilen tuli ostokset ja vaikkapa varhaiskaali alle kaksi euroa ja k- market mainosti siellä hinnaksi nelisen euroa. 

Vierailija
20/95 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästän. monestakin syystä.

- jos ostaisin tavarat lähikaupastani, niin maksaisin ruoastani noin 40-50 % enemmän

- saan parempilaatuisia tuotteita suuremmasta kaupasta  (säilyvyys paranee ja hävikki vähenee)

- suuremmassa ruokakaupassa on enemmän valikoimaa

- teen kuukaudessa 1-2 ruokatilausta ja jos ei oteta huomioon helposti pilaantuvia tuotteita, niin pärjään noilla parilla kauppatilauksella koko kuukauden

- kun kotona on kaapit täynnä ruokaa, niin minä syön vähemmän ja järkevämmin sekä terveellisemmin

- kun tilaan ruoat kotiin, voin tilata suuremmat määrät kerralla ja säin säästän omiaa kaupassakäyntikuluissa ja myös säästän aikaa

- ainoat miinukset tähän asti (olen tilannut ruoat kotiin noin kolmen vuoden ajan) ovat olleet hetkelliset tavarapuutokset (esimerkiksi ei olekaan ollut tilaamaani juustoa tai leipää (En halua antaa lupaa kaupan omalle korvausjärjestelmälle, koska olen aina pettynyt siihen. Esimerkiksi viimeksi kun tilaamaani perunalajiketta ei ollut, niin kauppa oli korvannut sen annabelle-perunalla, josta en tykkää yhtään. Tästä syystä kiellän tuotteiden korvaamisen ja kirjoitan itse viestiksi millä toivon tuotteen korvattavan). Toinen miinus on ajoittaiset virhetuotteet tilauksen mukana. Kerran oli savulohta, mitä en ollut tilannut, enkä sitä voinut syödä, koska olen kala-allergikko. Virhetoimituksia on tullut tässä kolmen vuoden aikana 2 kertaa, eli ei paljon. Sitten kolmas ja isoin miinus on se, että pitää itse muistaa tehdä aina uusi tilaus heti, koska toisinaan käy niin, että toimitusaikoja ei olekaan saatavilla (etenkin juhlapyhien alla käy näin usein). 

-positiivisin yllätys on tilaamisen helppous ja sitten ajoittaiset ilmaiset tuotenäytteet :D Olen nimittäin todella nirso syöjä ja kokeilen todella huonosti mitään uutta syötävää, mutta kun tunkeavat mukaan ilmaisnäytteitä toisinaan, niin pakkohan ne sitten on maistaa. tuossakin mielessä siis olen saanut säästöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi