Suuttuuko ihminen enemmän jos osui ja upposi?
Jos sanot ihmiselle suorat sanat hänen inhottavasta käytöksestään ja luonteestaan, suuttuuko ihminen enemmän jos osui ja upposi eli niin sanotusti että pitää paikkaansa ja jäi epärehellisestä toiminnasta ja ilkeilystä kiinni?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin suutun enemmän, jos koen, minua syytetään aiheetta. Minusta on erittäin omituinen ajatus, että syytön vain hymy huulilla kuuntelisi haukkuja ja syytöksiä. Nämä näitä liikoja itsestään kuvittelevien keittiöpsykologien harhoja.
No niinpä. Itse olen juristi, ja aina naurattaa tämä "se koita älähtää" -höpinä. Olisi syyttäjälle aika helppo homma voittaa kaikki jutut, jos syytetyn kiistämistä pidettäisiin näyttönä syyllisyydestä, koska "kalikka kalahti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu joitakin kun se laitetaan sellaisen eteen. Agressio, vääristely, uhrituminen ja manipulaatio joillakin vastauksina tähän. Koska ei kestä totuutta.
siis melkein kaikilla naisilla melkein aina.
asiaa pohdittu jo monessa ketjussa
Siis feminiininen piirre. Kaipa esiintyy naismaisilla miehillä sitten myls.
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu joitakin kun se laitetaan sellaisen eteen. Agressio, vääristely, uhrituminen ja manipulaatio joillakin vastauksina tähän. Koska ei kestä totuutta.
Tämä on totta. Vaikkapa joku joka ei koskaan käytä vilkkua liikenteessä, parkkeeraa invapaikoille tai poikittain johonkin niin että vie 4 paikkaa tai ettei muut pääse lähtemään. Tuollaiselle kun menee mainitsemaan asiasta, niin johan alkaa itku ja jopa uhkailu, eli aggressio, ja selittely "mitä se kellekään kuuluu mihin oon menossa ja mitä se sulle miten parkkeeraan" ja tietenkin "älä puutu toisten asioihin" sekä tottakai "painu **ttuun siitä!". Kusipäisyyden kulminoituma. Tuollaiset sietäisi saada oikein kunnolla hmm sanotaan nyt vaikka että sillein miten käy kusipäille nakkikiskan jonossa.
Kiusaajien klassikko mantra on toi että "jos suuttuu niin osui ja upposi". Eli kuspäät saa levitellä mitä tahansa juoruja ja tulla päin näköä nimittelemään ja jos suutut niin se heidän suoltama paska on totta. Voi hesus.
Minäkin uskon, että ihminen suuttuu usein enemmän, jos kokee, että häntä syytetään turhaan.
Toki on varmaan olemassa ihmisiä, jotka eivät mitenkään pysty myöntämään olevansa väärässä (vaikka ehkä sisimmässään tietäisivät olevansa väärässä) ja sitten reagoivat isosti aina jos tulevat syytetyksi jostain. Mutta aika iso osa ihmisistä häpeää, jos heidät kohdataan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajien klassikko mantra on toi että "jos suuttuu niin osui ja upposi". Eli kuspäät saa levitellä mitä tahansa juoruja ja tulla päin näköä nimittelemään ja jos suutut niin se heidän suoltama paska on totta. Voi hesus.
Jep. Kunnolla vaan neppariin tuollaisia niin loppuu. Paitsi että sittenhän se itku vasta alkaa, koska eivät kestä häviötä ja nöyryytystä, vaikka ovat sitä itse kerjänneet. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin suutun enemmän, jos koen, minua syytetään aiheetta. Minusta on erittäin omituinen ajatus, että syytön vain hymy huulilla kuuntelisi haukkuja ja syytöksiä. Nämä näitä liikoja itsestään kuvittelevien keittiöpsykologien harhoja.
No niinpä. Itse olen juristi, ja aina naurattaa tämä "se koita älähtää" -höpinä. Olisi syyttäjälle aika helppo homma voittaa kaikki jutut, jos syytetyn kiistämistä pidettäisiin näyttönä syyllisyydestä, koska "kalikka kalahti".
Oikeudessa omalla nimellään onkin loistoverrokki anonyymiyteen täällä? kauheaa kieroilua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis melkein kaikilla naisilla melkein aina.
asiaa pohdittu jo monessa ketjussa
Siis feminiininen piirre. Kaipa esiintyy naismaisilla miehillä sitten myls.
siitä eri ketjua sitten?
Yritätte nyt vääntää että lapsellisesti raivoavaa naista "syytetään turhasta" vaikka useimmiten raivon laukaisee jääminen älylliseen alakynteen.
Alapeukkujen määrä asiallisille vastauksille kertonee jo tarpeeksi.
Tasapuolisessa suhteessa kehittävä palaute on mahtavaa! Mutta huonon ihmisen jupina, katselee johonkin ja mutisee epämääräisesti, ei kannata noteerata kommenttia eikä toivottavasti koko oliota.
Joskus kiusaaja kiusaa koska haluaa reaktion. Esim narsistit on ali-ihmisiä, koska eivät pärjää ilman muiden reaktioita, ilman muiden elämää. Loisia ovat joka tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Yritätte nyt vääntää että lapsellisesti raivoavaa naista "syytetään turhasta" vaikka useimmiten raivon laukaisee jääminen älylliseen alakynteen.
Niinpä. Nurkkaan ajetuksi tulon kokemus. Kun totuus joudutaan kohtaamaan eikä pääse vääristelemään asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin uskon, että ihminen suuttuu usein enemmän, jos kokee, että häntä syytetään turhaan.
Toki on varmaan olemassa ihmisiä, jotka eivät mitenkään pysty myöntämään olevansa väärässä (vaikka ehkä sisimmässään tietäisivät olevansa väärässä) ja sitten reagoivat isosti aina jos tulevat syytetyksi jostain. Mutta aika iso osa ihmisistä häpeää, jos heidät kohdataan suoraan.
Häpeä on niin terve tunne! Mutta häpeämättömien omatunto on puhdas, kun se on käyttämätön.
"Itse suutun ja loukkaannun todella syvästi, jos mua syytetään jostain, mitä en ole tehnyt ja mikä ei ikimaailmassa sopisi omaan eettiseen maailmaani. "
ja minkälaisnen kasois moraalinen on tuollaisen "eettinen maailma"? miten sitten yleensä kykenet olemaan tämänkalteisessa kaatopaikassa?
saatikka organisaatiossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kunnolla vaan neppariin tuollaisia niin loppuu. Paitsi että sittenhän se itku vasta alkaa, koska eivät kestä häviötä ja nöyryytystä, vaikka ovat sitä itse kerjänneet. Säälittävää.
Nyt sisko puhut asiaa. He saavat kiusata toisen hengiltä ja tehdä mitä lystää ja "uhri" ei tee mitään rikosilmoituksia tms. Mutta auta armias kun tulee takaisin niin johan tosiaan alkaa itku ja parku. Mun mielestä tuollaisia pitäisi kyllä nykiä niin kauan kuonoon että loppuu se "euroopan omistaja" harhailu.
Minä suutun epäoikeudenmukaisesta syyttelystä...
Niistä jotka osuu ja uppoo, menen aika lailla sanattomaksi.
Ei minua on vaikea upottaa olen huumoritajuinen,mulle on vaikea niinsanotusti pottuilla,kun tulee välittömästi kuitti,,kukaan tuntemani ei edes yritä keljuilla,,,,,,,,,,,,,,,pitäkää ihmiset hyvää huumoria yllä loukkaamatta toisianne.
Kuitenkin tällä samaisella alustalla ollut jo lukuisia keskusteluja naisten lapsellisesta ja yltiöagressiivisesta käyttäytymisestä jäädessään väittelyssä tappiolle.
Vääntäkää nyt tästäkin valheitanne, raukat.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua on vaikea upottaa olen huumoritajuinen,mulle on vaikea niinsanotusti pottuilla,kun tulee välittömästi kuitti,,kukaan tuntemani ei edes yritä keljuilla,,,,,,,,,,,,,,,pitäkää ihmiset hyvää huumoria yllä loukkaamatta toisianne.
toinen osoittautuu älykkäämmäksi=pottuilua?
saisi sitä joskus olla rehellinenkin, vaikka luonne vastustaakin!
eräs aika yleinen olkiukko tuokin, "en tajua mitään"