Mitä tekisit jos olet lapseton ja asiakaspalvelu ammatissa ja joku asiakas toivottaa sulle hyvää äitienpäivää??
Mitä sanoa toivottelijoille, eikö ne yhtään ajattele? musta tuo toivottelu on törkeää jos ri tiefä asusnomaisesta onko hänellä lapsia vai ei ja kun ei kukaan voi tietää onko vapaaehtoisesti lapseton vai onko se kuinkakin kipeä asia.
Kommentit (46)
Yksi kysymysmerkki riittää.
Sanoisin "kiitos, samoin!" ja nätti hymy lisäksi.
Onhan jokaisella äiti tai ainakin ollut, jos on haudassa.
Tietenkin kiitän kauniisti. Olen työssä, eivätkä mahdolliset ongelmani kuulu asiakkaalle.
On työpaikkakiusaamista/ häirintää
Toivotan takaisin. Se on vain päivä, ei mitään henkilökohtaista.
En koe ongelmaa. Jokaisella on äiti. Tulkitse sen niin, että vietä kiva päivä äitisi kanssa ja vastaan kiitos samoin sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kiitos samoin, toivottajan iästä ja sukupuolesta riippumatta.
👍Hyvä ohje meille kaikille!
Oletko jotenkin vajaa? Onhan sinulla äiti.
On toivotettu monta kertaa. Tietysti toivottelin samoin takaisin. Ei kai siihen muulla tavoin pidä reagoida.
Vierailija kirjoitti:
On toivotettu monta kertaa. Tietysti toivottelin samoin takaisin. Ei kai siihen muulla tavoin pidä reagoida.
On kyllä kuvottavaa toimintaa toivotella tuollaista ajattelematta kuinka se loukkaa. Eivätkö ihmiset enää ajattele mitään? Ei ole todellakaan kohteliasta vaan törkeää.
Sanon kiitos samoin ja hymyilen. Lapsia minulla ei ole(eikä tule koska en voi niitä saada), mutta äiti minulla on.
Saattaahan siinä aspa työssä olla vaikka Jehovan todistaja, joka ei vietä mitään juhlia, ei edes joulua, juhannusta, uutta vuotta jne
Kiitän ja sanon samoin. En vietä muitakaan kirkollisia juhlapyhiä, en kuitenkaan loukkaannu siitä ettei asiakas sitä tiedä.
Sama se on kaikessa muussakin. Jos tuolle linjalle mennään niin ei voi toivottaa edes hyvää päivää kun toinen voi tuntea itsensä masentuneeksi eikä päivä ole lainkaan hyvä. Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kiitän kauniisti. Olen työssä, eivätkä mahdolliset ongelmani kuulu asiakkaalle.
Juuri näin. Olen tämän kommentoijan kanssa samaa mieltä. Yksityisyys erikseen. Ei minua kiinnosta asiakkaankaan yksityiselämä, mutta osaan silti hymyillä ja toivottavaa takaisin tilanteeseen/päivää sopivan lausahduksen.
On todella ajattelematonta, toisen tilannetta ei voi tietää. Toinen voi kärsiä lapsettomuudesta tai olla vaikka äskettäin keskenmenon saanut tai muulla tavalla lapsensa menettänyt, tai hänen äitinsä voi olla vähän aikaa sitten kuollut.
Mielestäni on eri asia toivottaa esim. hyvää joulua, vaikkei tietäisikään viettääkö toinen joulua. Se on kuitenkin sellainen yleinen toivotus, kun taas äitienpäivä on hyvin henkilökohtainen. Äitienpäivään liittyy monella kipeitä tunteita, lapsettomuutta tai (oman lapsen tai oman äidin) menettämisen surua.
Sanon kiitos samoin,vaikka koenkin sen epämiellyttäväksi.
Niille jotka sanoo,että se on yleinen toivotus ja voi tarkoittaa vaikka että juhlista äitiäsi; koskaan ja ikinä kukaan ei toivota sitä muespuoliselle työkaverilleni,jolla myös on äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kuvottavaa toimintaa toivotella tuollaista ajattelematta kuinka se loukkaa. Eivätkö ihmiset enää ajattele mitään? Ei ole todellakaan kohteliasta vaan törkeää.
Toivotus ei ole kuvottavaa eikä törkeää,ihan vaan kohteliasta. Ja kohteliaisuutena siihen pitääkin suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Sanon kiitos samoin,vaikka koenkin sen epämiellyttäväksi.
Niille jotka sanoo,että se on yleinen toivotus ja voi tarkoittaa vaikka että juhlista äitiäsi; koskaan ja ikinä kukaan ei toivota sitä muespuoliselle työkaverilleni,jolla myös on äiti.
Mun työkaverille (mies) juuri asiakas toivotti hyvää äitienpäivää..
Vastaan kiitos samoin, toivottajan iästä ja sukupuolesta riippumatta.